logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۵
[ شناسه خبر : ۳۲۲۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان خبر داد:

بهره‌مندی ۱۱۹ خانوار دیگر از اینترنت با کیفیت

بهره‌مندی-۱۱۹-خانوار-دیگر-از-اینترنت-با-کیفیت
مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان از احداث سایت جدید تلفن همراه در روستای قجور شهرستان خدابنده خبر داد و گفت: ۱۱۹ خانوار از اینترنت نسل ۴ بهره‌مند شدند.

حامد سرایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه بحث دسترسی به اینترنت مطلوب در استان در دو گام پیش می‌رود، اظهار داشت: حدود ۸۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان فاقد اینترنت است اما پروژه‌هایی برای دسترسی این روستاها در کمترین زمان ممکن تعریف شده تا سریعا امکان دسترسی به اینترنت برای این روستائیان نیز فراهم شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در کنار این امر بحث بهبود کیفیت پوشش اینترنت در روستاهایی که در حال حاضر دارای اینترنت هستند اما کیفیت مطلوب ندارند مطرح است تا دسترسی بهتر انجام شود.

مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به اینکه اولویت اول ایجاد دسترسی اینترنت به روستاهای فاقد اینترنت است گفت: در کنار این امر ارتقا کیفیت پوشش مطرح است و در برنامه‌های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گنجانده شده و پیگیری می‌شود.

سرائی با اشاره به اینکه روستاهای باقی‌مانده فاقد دسترسی به اینترنت در سخت‌ترین موقعیت‌های مکانی به لحاظ جعرافیایی قرار گرفته‌اند که کار را سخت‌تر می‌کند یادآور شد: اما علی‌رغم سختی‌ها تلاش می‌کنیم تامین دسترسی‌ها را فراهم نماییم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در ادامه از دسترسی 119 خانوار در روستای قجور شهرستان خدابنده به اینترنت با کیفیت خبر داد.

‌وی با اشاره به اینکه در ادامه تلاش‌ها برای توسعه و بهبود کیفیت ارتباطات و اینترنت در مناطق روستایی، حدود 500 نفر اهالی روستای قجور در شهرستان خدابنده از دسترسی به اینترنت با کیفیت بهره‌مند شدند، گفت: با احداث سایت جدید تلفن همراه با هزینه حدود 4 میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و واگذاری اجرا به شرکت ایرانسل ، 119 خانوار ساکن در روستای قجور از دسترسی به نسل چهارم تلفن همراه شرکت ایرانسل بهره‌مند شدند.

سرایی گفت: در تلاش هستیم با توسعه ارتباطات و اینترنت با کیفیت در همه روستاهای بالای 20 خانوار، روستاییان طعم فناوری را بچشند و شاهد بهره‌برداری آنان از ظرفیت فناوری ارتباطات و اطلاعات در راستای توسعه کسب و کارها و رونق اقتصاد روستاها باشیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر