logo
امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۵
[ شناسه خبر : ۳۲۱۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

وقف فاصله اجتماعی را کمتر می‌کند

وقف-فاصله-اجتماعی-را-کمتر-می‌کند
امام جمعه زنجان با بیان اینکه وقف فاصله اجتماعی را کمتر می‌کند گفت: اگر به تنهایی قادر به انجام وقف نیستید، وقف جمعی نمایید.

<!doctype html>

بیشتر بخوانید

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»حجت‌الاسلام علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان اظهار داشت: ۱۷ شهریور سال ۵۷ سالروز بزرگترین قیام مردم ایران بود که بیشترین شهدا و بیشترین مجروحین تقدیم شد و این روز ماندگار ترین روز در تقویم کشورمان شد.

وی با اشاره به ۱۹ شهریور ۵۸ سالروز رحلت اولین امام جمعه تهران؛ آیت‌الله طالقانی افزود: بیشتر عمر ایشان در زندان سپری شد و چند نماز جمعه بیشتر نخواند اما هنوز که هنوز است یاد و خاطره ایشان زنده است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه، امام ایت‌الله طالقانی را ابوذر زمان عنوان کرد و گفت دین و بیان و برد ایشان همانند شمشیر مالک اشتر بود گفت: مقام معظم رهبری فرمودند خداوند یک قالب خوبی در آیت‌الله طالقانی قرار داده بود چراکه زمانی که انسان با ایشان می‌نشست چیزی جز صفا و راستی در ایشان نمی‌دید.

وی در ادامه با بیان اینکه اولین واقف در اسلام خود پیامبر اکرم (ص) است و لذا دهه آخر صفر را دهه وقف نامگذاری کرده‌اند گفت: اما چون مردم مشغول عزاداری بودند به همین دلیل ۲۷ صفر را روز وقف نامگذاری کرده‌اند.

 حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به اینکه بهتر است مردم در امور خیریه و وقف همراهی داشته باشند گفت: وقف برکات فراوانی خصوصا در بخش اجتماعی دارد.

وی اذعان کرد: با انجام وقف فاصله اجتماعی کمتر می‌شود با این حال همگان در حال استفاده از اموری هستیم که وقف شده است همانند استفاده از مسجد، حسینیه.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه مردم استان زنجان نیز مردم نیکوکاری هستند و در راستای شرکت در امور خیریه در کشور، مطرح هستند خاطر‌نشان کرد: اگر به تنهایی قادر به انجام وقف نیستید، وقف جمعی نمایید.

امام جمعه زنجان با اشاره به مراسم باشکوه اربعین حسینی گفت: امسال با حضور خیل عطیمی از عاشقان امام حسین(ع) نیز این مراسم با شکوه و عظمت و بدون مشکل برگزار شد و «حب الحسین یجمعنا» محقق شد.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین از بعد معنوی نشان دهنده اقتدار مسلمانان است، بیان کرد: در ایام اربعین انقلاب و دگرگونی وصف ناپذیری در درون انسان‌ها اتفاق می‌افتد و عشق و ارادت آنها به ابا عبدالله الحسین علیه السلام دوچندان می‌شود.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر