logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۷
[ شناسه خبر : ۳۲۱۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان طارم:

حماسه عاشوا و اربعین امسال یک رویداد دشمن شکن و حماسه بزرگ است

حماسه-عاشوا-و-اربعین-امسال-یک-رویداد-دشمن-شکن-و-حماسه-بزرگ-است
امام جمعه شهرستان طارم با بیان اینکه حضور مردم در عرصه‌های مختلف باعث حیرت دشمنان نظام می‌شود گفت: حماسه عاشوا و اربعین امسال یک رویداد دشمن شکن و حماسه بزرگ است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت الاسلام مهدی منصوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان طارم با بیان اینکه برای مراسم پیاده‌رویی اربعین از هر کشوری حضور به هم رسانده بودند و پرچم هر کشوری نماینده آن کشور در پیاده‌رویی اربعین بود گفت: در پیاده‌رویی اربعین امسال از کشور آلمان با پرچم مخصوص آن کشور حضور داشتند نکته مهم این بود که عکس مقام معظم رهبری در میان پرچم کشور آلمان به اهتزار در آمده بود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: دشمن حق دارد عصبانی باشد چرا که از یک طرف نمی‌تواند غلطی کند و از طرف دیگر مردم همیشه در صحنه ایران عکس خواسته‌های دشمن را انجام داده و مانع بزرگی برای آنها محسوب می‌شود.

امام جمعه شهرستان طارم عنوان کرد: دشمن از حضور جوانان در عرصه‌های مختلف کشور هراس دارد حضور مردم از همه اقوام و مذاهب مختلف اعم از شیعه، سنی، آشوری و مسیحی و مخصوصا وحدت بین شیعه و سنی دشمنان نظام را دچار دگرگونی و سردرگمی می‌کند.

حجت الاسلام منصوری ابراز کرد: 19 شهریورماه 1358 وفات آیت الله سید محمود طالقانی اولین امام جمعه تهران و شهادت دومین شهید محراب آیت الله مدنی در 20 شهریورماه 1360 توسط منافقین است و مرحوم آیت الله طالقانی از نگاه مقام معظم رهبری عالم بود.

وی تاکید کرد: در 17 شهریورماه  1357 سالروز قیام مردم علیه رژیم فاسد پهلوی و کشتار جمعی از مردم مظلوم به دست ماموران ستم شاهی پهلوی در میدان شهدا که همان ژاله سابق است.

امام جمعه شهرستان طارم ابراز کرد: دشمن با فکر اینکه در آستانه پیروزی انقلاب توان این را دارد که انقلاب نو پای جمهوری اسلامی را  در نطفه خفه کرده و اجازه پیشرفت ندهد وارد عرصه شد ولی مردم همیشه در صحنه به کارهای احمقانه دشمن حساس شده و تنها به فکر پیروزی انقلاب اسلامی ایران بودند.

حجت الاسلام منصوری تاکید کرد: غافل از آنکه قیامی که برای خدا است و نهضتی که بر اساس معنویت و عقیده شکل گرفته، هرگز عقب نشینی نخواهد کرد.

وی گفت: امروز دشمن از هیچ برنامه و توطئه‌ای بر علیه کشور و منطقه دریغ نکرده، اما روز به روز دشمنان نظام از جمله آمریکا و صهیونیسم در برهه‌های مختلف ضعیف تر شده است.

امام جمعه شهرستان طارم عنوان کرد: قیام مردم در 17 شهریورماه که به نام جمعه سیاه معروف شد سربازان اسرائیلی نیز در این کشتار حضور داشتند.

حجت الاسلام منصوری افزود: حماسه بزرگ راهپیمایی اربعین یادآور چند نکته مهم بود از جمله 22 میلیون زائر اباعبدالله (ع) درآن شرکت داشتند و همچنین راهپیمایی میلیون‌ها ایرانی عاشق در قالب کاروان‌های موسوم به جاماندگان، هیئت‌های و دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها، مساجد و حسینیه‌ها بیانگر یک عاشورای دیگر پس از دهم محرم است.

وی تصریح کرد: حماسه عاشوا و اربعین امسال یک رویداد دشمن شکن و حماسه بزرگ است که مردم در کنار هم آن را خلق کرده و به جهانیان نشان دادند.

امام جمعه شهرستان طارم گفت: نکته دیگر در اربعین امسال کنار گذاشتن واحدهای پولی دلار بود که در نوع خود یک حرکت سنگین برای دشمنان است.

حجت الاسلام منصوری تاکید کرد: امروز با جنگ شناختی دشمن روبرو هستیم و شناخت جهاد تبیین را برای خود یک واجب بدانیم و در بحث حجاب کوشا باشیم چون قانون الهی است و اطاعت از آن بر شیعیان واجب است.

وی افزود: باید در نظر داشت که در جامعه بیش از 73 درصد معتقد هستند که حجاب در جامعه باعث افزایش عفت و پاکدامنی زنان می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر