logo
امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۷
[ شناسه خبر : ۳۱۵۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان:

رای‌گیری در حوزه انتخابیه زنجان و طارم تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد

رای‌گیری-در-حوزه-انتخابیه-زنجان-و-طارم-تمام-الکترونیکی-برگزار-خواهد-شد
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: رای‌گیری یک هشتم حوزه‌ها باید الکترونیکی انجام شود و رای‌گیری حوزه انتخابیه زنجان و طارم در انتخابات پیشرو تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.

به گزارش موج رسا; ابوالفضل رفیعی امروز ۱۴ مرداد ماه در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان با تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله و اصحاب ایشان و مصائب آن حضرت و اهل بیت ایشان اظهار داشت: این روز‌ها علاوه بر سوگواری حضرت زینب (س)، ایشان نقش بی بدیل در رساندن پیام عاشورا در آن مقطع ایفا کردند و در هر مجلس بنا به هر بهانه‌ای شروع به افشاگری یزید نمودند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: حضرت زینب(س) عملیات روانی سنگینی که مقدمه حادثه عاشورا بود را انجام دادند و همواره درصدد روایت واقعیت‌ها بودند که در نهایت تلاش ایشان نتیجه داد و روز به روز بر عظمت نهضت ایشان افزوده شد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: حضور مردم در عزاداری سرور و سالار شهیدان امسال نیز پرشور بود و مردم استان به اذعان همه ناظران حضور بی‌نظیر در دستجات عزاداری داشتند. و شاهد افزایش کمی و کیفی عزاداری‌ها در سطح استان بودیم و با این حال برای شهر شور و شعور حسینی بودن افتخار می‌کنیم.

وی ادامه داد: امسال نیز مشخص شد که مردم این شهر، عزاداری را با شور شعور برگزار کردند و در تکریم و زنده نگه داشتن این حماسه بزرگ تلاش می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان در ادامه با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران مهم‌ترین نقش را در شکل‌دهی افکار عمومی ایفا می‌کنند و در تحولات سیاسی و اجتماعی نقش بی‌بدیل را ایفا می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: بحث پیش ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی از ۱۶ مرداد آغاز می‌شود.

رفیعی خاطر‌نشان کرد: تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی نتیجه تقدیم صدها هزار شهید، جانبار و آزاده است و تمام ملت در این زمینه هزینه داده‌اند. 

وی گفت: یکی از ویژگی‌های جمهوری اسلامی مردم سالاری دینی است که به عنوان الگو در جهان وجود دارد و از مهم ترین شئون مردم سالاری نیز برگزاری انتخابات است که زمینه ساز حضور مردم در سرنوشت سیاسی خود است‌.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: انتخابات مختلفی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده فرصت بی‌بدیل برای تبادل نظر برای موضوعات مختلف کشور فراهم کرده است و در نزدیکی انتخابات این امر پیشتر نمود می‌یابد.

وی با بیان اینکه جمعا پنج کرسی نمایندگی برای استان پیش بینی شده است یاداور شد: امسال یک تغییر مختصر برای حوزه‌های انتخابیه رخ داده است. به طوری که دهستان "بوغدا کندی و قلتوق" که بر روی حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود قرار داشت منفک شد و در دوره انتخابات امسال اهالی این مناطق در حوزه زنجان و طارم ارای خود را به کاندیدها خواهند داد.

رفیعی یادآور شد: یکی از مهمترین تفاوت‌هایی که قانون امسال با قبلی دارد این است که پیش ثبت نام داوطلبان در انتخابات باید حتما انجام شود این امر از ۱۶ مرداد ماه به مدت ۷ روز ادامه خواهد داشت.

 رفیعی در پاسخ به سوالی پیرامون افزایش تعداد نمایندگان استان اظهار داشت: به دلیل آمار و قوانینی که برای جمعیت استان وجود داشت، این امر محقق نشد.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با سهولت رای‌گیری نیز اذعان کرد: رای‌گیری یک هشتم حوزه‌ها باید الکترونیکی انجام شود و انتخابات حوزه زنجان و طارم نیز تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: در قانون جدید پیش‌بینی شده رای‌گیری صرفا با شناسنامه نباشد و رای‌دهندگان با همراه داشتن گواهینامه، پایان خدمت و گذرنانه نیز امکان را‌دهی دارند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان همچنین در پاسخ به سوالی دیگر اذعان کرد: آنچه که سبب امیدواری در مردم می‌شود ارائه خدمات است و از تمام مدیران استان مطالبه شده تا حداکثر تلاش خود را برای تسهیلگری در امور مردم انجام دهند. چرا این امر یک راهبرد برای دولت مردمی است و طبیعتا باید تمام مسئولان در این راستا حرکت کنند.

رفیعی اذعان کرد: باید منتظر نتایج بسیاری از اقداماتی که شده به تدریج باشیم اما همه اطلاع داریم مشکلات زیادی بر مسیر اهداف چه در خارج و چه در داخل کشور وجود دارد اما این امر در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه مردم متوجه خدمات دولت هستند گفت: اگر روند بررسی شود نشان می‌دهد که مردم متوجه خدمات شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان در پاسخ به سوالی دیگر بیان کرد: احزاب سیاسی کارکردشان عمدتا از مسیر انتخابات است و برنامه‌هایی با این افراد داریم و امیدواریم فعالتر ظاهر شوند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر