logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۲۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان:

اداره کشور نیازمند کار جهادی است/ بخش کشاورزی عامل شکوفایی اقتصادی

اداره-کشور-نیازمند-کار-جهادی-است-بخش-کشاورزی-عامل-شکوفایی-اقتصادی-

مدیر کل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به مشکلات پیش رو در کشور گفت: امروز برای اداره کشور کار جهادی لازم است تا بتوانیم بر مشکلات فائق آییم .

به گزارش موج رسا; مرتضی صفری در دیداربا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی به یکی از مهمترین بحران های فعلی کشور یعنی کم آبی اشاره کرد و گفت: کم آبی امروز در روستا بسیار ملموس تر بوده و نیازمند فرهنگ سازی گسترده و موثر در روستاها است.

وی یکی از مهمترین مولفه های شکوفایی اقتصادی را توسعه در بخش کشاورزی دانست و گفت: برای تحقق این امر می بایست به بحث توسعه روستاها با درنظر گرفتن بحث مهاجرت معکوس به روستاها توجه ویزه ای را معطوف کرد.

وی از توسعه کشاورزی با ابزار و روشهای نوین، به عنوان عامل مهمی در مصرف بهینه آب در روستاها یاد کرده و اظهار داشت: این امر مستلزم فرهنگ سازی و نهادینه کردن آن در بین روستاییان است و در این راه رسانه ملی و استانی با توجه به فراگیر بودن آن می تواند نقش مهم و موثری را ایفا نماید .

صفری آگاه سازی مردم به خصوص روستاییان از وضعیت آب در کشور را عامل دیگری برای مصرف بهینه این مایه حیات دانست و عنوان کرد:صدا و سیما با فرهنگ سازی و آگاه سازی در مورد مدیریت مصرف آب در تمام عرصه ها بویژه در بخش کشت محصولات کشاورزی و دامداری می تواند تاثیر بسزایی در کاهش مصرف آب داشته باشد.

وی آمادگی  صداوسیمای مرکز زنجان را برای پرداخت هنرمندانه به این موضوع  از طریق تولید برنامه های مشارکتی در قالب آثار فاخر و داستانی و .... اعلام کرد.

در این جلسه  کابلی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ضمن قدردانی از تعامل خوب و اثرگذار صدا و سیمای مرکز زنجان با این شرکت در ترویج و  اشاعه الگوی صحیح مصرف گفت: فرهنگ استفاده بهینه از آب و ترویج مصرف صحیح آن می تواند با برنامه های گوناگون توسط صدا و سیما کمک شایانی به افزایش خدمات شایسته به مردم ایفا کند.

کابلی به برخی مشکلات این سازمان  همچون مصرف بی رویه آب  در روستاها ،انشعابات غیر مجاز و عدم پرداخت به موقع آب بها  اشاره کرد و از صدا و سیما در خواست مساعدت و یاری  در ایجاد فرهنگ صحیح  و  اصلاح الگوی مصرف کردتا سازمان آب و فاضلاب روستایی  بتواند خدمات شایسته ای را به مردم استان در روستاها و آب رسانی به تعداد روستاهای بیشتری داشته باشد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر