logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۲۱۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه ابهر:

پیاده‌روی اربعین زمینه‌ساز تشکیل تمدن نوین اسلامی است

پیاده‌روی-اربعین-زمینه‌ساز-تشکیل-تمدن-نوین-اسلامی-است
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه ابهر گفت: برای تشکیل تمدن نوین اسلامی نیاز بود تا امت ها قلب‌های متحدی داشته باشند که در پیاده‌روی اربعین این امر ممکن شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیم شاهسوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ضمن عرض تسلیت به مناسبت روز اربعین، گفت: از علامات مومن زیارت اربعین توصیه شده ، در روایات آمده اگر مردم می‌دانستند چه عظمتی خداوند برای زیارت قبر امام حسین (ع) قرار داده از شدت شوق جان از بدنشان خارج می‌شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: کسی که با شوق به زیارت اربعین برود فرمودند پاداش هزار حج، پاداش هزار مومن، اجر هزار شهدای جنگ بدر را دارد و اجر زیارت اربعین را با ثواب شهادت مقایسه کردند.

حجت‌الاسلام شاهسوند تصریح کرد: امروزه تلاش استکبار جهانی برای ایجاد تفرقه بر امت اسلامی است، در چندسال اخیر با اعترافات خودشان ۷ هزار میلیارد دلار خرج تفرقه در بین امت اسلامی کردند. هیلاری کلینتون گفته است داعش را با هدف اصلی ایران تأسیس کردیم ، سوریه و عراق مقدمه بود تا ایران را تجزیه کنند.

وی با بیان اینکه امنیت و اقتدار را نشانه رفتند، گفت: مهمترین کارکرد اجتماعی شهادت این است که شهدا با خون خودشان امنیت و اقتدار را به اجتماع تقدیم کردند، خدا رحمت کند شهید سلیمانی را چقدر برای امنیت کشور تلاش کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه ابهر گفت: شاید یکی از موثرترین افراد برای اربعین و پیاده‌روی اربعین همین شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی است و این شهدا تمام تلاششان در زمان حیاتشان حفظ امنیت و اقتدار کشور بود ، بنابراین اگر ما قدرت نداشته باشیم هیچ‌کار دیگری نمی‌توانیم انجام دهیم.

وی افزود: اگر دنبال تشکیل تمدن نوین اسلامی هستیم به گفته مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم هدف غائی امت اسلامی حرکت به سمت تشکیل قدرت و تمدن نوین اسلامی است و یک کشور ضعیف نمی‌تواند دم از تشکیل یک تمدن نوین اسلامی بزند.

این مسئول با بیان اینکه اقتدار جز با حضور مردم آن هم با قلب‌های متحد امکان‌پذیر نیست، گفت: وجود نازنین حضرت حجت نیز تاکید دارند: اگر شیعیان ما اجتماع قلوب در آن عهدی که با ما بسته‌اند داشته باشند دیدار ما به تاخیر نخواهد افتاد و دیدار و زیارت ما تعجیل و سرعت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم به جرأت ادعا کنیم علامت نزدیک بودن ظهور همین پیاده‌روی اربعین و حضور میلیونی عاشقان امام حسین(ع) است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر