logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۱
[ شناسه خبر : ۳۲۱۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]

رونمایی از پدیده سنگین وزن کشتی فرنگی دنیا اردن

رونمایی-از-پدیده-سنگین-وزن-کشتی-فرنگی-دنیا-اردن-
مدعی جدید وزن ۱۳۰کیلوگرم کشتی فرنگی از آرزو و علاقه خود در این ورزش پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان روزهای ۲۷ تا ۲۹ مرداد ماه در کشور اردن برگزار شد. در پایان تیم ایران از سوی احمدرضا محسن‌نژاد در وزن ۶۳ کیلوگرم، علیرضا عبدولی در وزن ۷۷ کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا، یاسین یزدی در وزن ۸۲ کیلوگرم و ابوالفضل چوبانی در وزن ۸۷ کیلوگرم به مدال نقره و امیررضا ده‌بزرگی در وزن ۶۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت و قهرمان جهان شد.

بیشتر بخوانید

در این پیکارها و در وزن ۱۳۰ کیلوگرم فردین هدایتی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر مقابل آرامایس هاروتونیان از ارمنستان به برتری دست یافت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر طالیپ جیتفجی از ترکیه را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. هدایتی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر، فکری محمد عیسی از مصر را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۸ بر صفر ون هائو جیانگ از چین را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

فردین هدایتی روز چهارشنبه در گفت‌وگویی با خبرنگار ایرنا به قهرمانی خود در رقابت‌های جهانی اشاره کرد و گفت: امسال سطح رقابت در قهرمانی آسیا و جوانان جهان بسیار بالا بود و توانستم در این رویدادها مدال طلا را با اقتدار و بدون هیچ امتیازی به رقبای خود بدست آورم. رقابت جهانی امسال با توجه به حضور روس‌ها سطح فنی بالایی داشت و نباید از این موضوع غافل شد که در کشتی فرنگی با توجه به مدعیان جهانی و اروپایی کسب مدال بسیار سخت بود.

وی این راهم گفت: با توجه وقفه ۲ساله و عدم حضور تیم‌های روسیه و بلاروس در جهانی، نمایندگان این دو کشور با انگیزه و توان مضاعفی در اردن حضور یافتند و نباید از تلاش و پیگیری فدراسیون و کادرفنی تیم ملی غافل شد بلکه آنان توانستند با فراهم کردن اردوها و آنالیزهای به موقع شرایط قهرمانی را فراهم کنند. از سوی دیگر حضور تیم قدرتمند روسیه نیز سد راهی برای قهرمانی ما نبود.

رونمایی از پدیده سنگین وزن کشتی فرنگی دنیا در اردن

دارنده مدال طلای کشتی فرنگی جوانان جهان ادامه داد: پیش از حضور در پیکارهای جهانی اردن، علیرضا دبیر با حضور در تمرین تیم کشتی فرنگی جوانان این قول را داد که نفراتی بتوانند طلای جوانان جهان را بدست آورند شانس حضور در انتخابی تیم ملی برای المپیک پاریس را خواهند داشت. رویای من حضور در المپیک است تا بتوانم در بزرگترین رویداد ورزشی جهان حضور یابم. از سوی دیگر نباید از این موضوع غافل شوم که برای حضور در ترکیب تیم ملی رقبای بسیار جدی و نام آشنایی از جمله امین میرزازاده، امیر قاسمی منجزی و علی‌اکبر یوسفی حضور دارند که سطح رقابت در وزن ۱۳۰کیلوگرم بسیار حساس خواهد کرد. احترام زیادی برای این مدعیان قائل هستم ولی با توجه به شرایط برابر برای حضور در المپیک همه مدعیان تلاش و زحمت خود را خواهند کشید.

هدایتی به علایق رنگی و درسی خود پرداخت و افزود: طرفدار پرسپولیس و دانشجوی ترم دوم رشته تربیت بدنی هستم. دوست دارم به گونه‌ای کار کنم تا الگویی برای دیگران در این وزن باشم. با این حال الگوی داخلی من قاسم رضایی و رضا کایالپ ترکیه‌ای هستند. در سطح جهانی نیز رقبای خوبی از جمله رضا کایالپ و میخاییل لوپز کوبایی هنوز هستند که همین امر کسب مدال در وزن ۱۳۰ کیلوگرم را در پیکارهای جهانی و المپیک دشوار می‌سازد. نباید از تلاش مربیم سازنده خودم امیرحسین حسینی به سادگی بگذرم که تلاش زیادی برای موفقیتم داشت. همچنین در این مسیر نیز مربیان دیگری از جمله طالب نعمت‌پور، عادل بالی‌تبار، حسن حسین‌زاده، طالب نعمت‌پور و قاسم رضایی برای موفقیت من تلاش کردند.

وی این راهم گفت: جویبار همیشه یکی از مدعیان قهرمانی در کشتی آزاد و فرنگی در کشور است. شهر آمل امسال نیز نمایندگان شایسته‌ای در رده سنی نوجوانان و بزرگسالان در تیم‌های داشت؛ امیدوارم در آینده‌ای نزدیک این شهر به عنوان قطب کشتی فرنگی تبدیل شود.

وی در مورد برخی القاب از جمله هرکول کشتی گفت: مردم و علاقه‌مندان به ورزش کشتی با لطف خود القابی را به من دادند. منعی در این خصوص وجود ندارد و هر کسی دوست دارد با این القاب من را صدا کند.

ایرنا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر