logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۲۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل راهداری و حمل و نقل و پایانه های استان زنجان:

رشد 18 درصدی جابه جایی کالا در استان زنجان/ زمین دیگری برای احداث پاسگاه طارم در نظر گرفته می شود

رشد-18-درصدی-جابه-جایی-کالا-در-استان-زنجان-زمین-دیگری-برای-احداث-پاسگاه-طارم-در-نظر-گرفته-می-شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل و پایانه های استان زنجان گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری دو میلیون و 348 هزار و 152 تن کالا جابه جای شده است که 18 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش موج رسا; ایرج دست نشان امروز در جمع خبرنگاران استان زنجان، اظهار داشت: خبرنگاران استان زنجان صداقت را پیشه کار و سرلوحه کار خود قرار داده و امانتدار واقعی در آگاهی بخشیدن به مردم هستند.

وی گفت: عمده فعالیت های مربوط به حوزه راهداری استان در بخش های نگهداری راه ها، ابنیه فنی و ساختمان ها مربوط به راه ها، ماشین آلات راهداری و ارتقای ایمنی عبور و مرور در محورهای مواصلاتی استان زنجان محسوب می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: از عمده فعالیت ها در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی استفاده از فوگ سیل در راه های مواصلاتی استان زنجان است که در چند هفته گذشته انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل و پایانه های استان زنجان ادامه داد: در چند روز گذشته 170 هزار متر مربع فوگ سیل اجرا شده است که این امر موجب افزایش 3 تا 5 ساله عمر آسفالت می شود.

دست نشان بیان داشت: در آزاد راه زنجان- تبریز نیز آسفالت کامپوزیت در حال اجرا است.

وی ادامه داد: 6 هزار و 83 تن آسفالت برای لکه گیری در محورهای فرعی و روستایی و 3 هزار و 195 تن آسفالت در محورهای شریانی در چهار ماهه نخست سال جاری مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل و پایانه های استان زنجان با اشاره به اجرای پروژه زیر گذر وردوی ابهر از کمربندی ابهر- خرم دره و ساماندهی و احداث تقاطع زیرگذر خرم دره،افزود: بهسازی تقاطع راه روستایی عمید آباد با جاده ترانزیت و همچنین تعریض و چهار بانده کردن ورودی صادیین قلعه نیز انجام شده است.

دست نشان ادامه داد: در بخش مسافر 36 شرکت مسافری برون شهری در استان زنجان فعال است که با داشتن یک هزار و 109 دستگاه کار خدمات رسانی و جابه جایی شهروندان را برعهده دارند.

وی افزود: شبکه سیر در استان زنجان اجرایی می شود همانگونه که این موضوع را همه استان ها پیگیری می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل و پایانه های استان زنجان گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری دو میلیون و 348 هزار و 152 تن کالا جابه جای شده است که 18 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

دست نشان با اشاره به فعال بودن 17 دوربین در محورهای مواصلاتی استان زنجان،گفت: نصب سامانه های جدید تخلفات در محورهای ترانزیت استان زنجان مورد توجه است، افزود: 62 دستگاه تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان فعالیت دارند.

وی گفت: برای جلوگیری از بین رفتن زیرساخت ها و مستهلک شدن ناوگان حمل و نقل و جلوگیری از سوانح رانندگی سامانه توزین حین حرکت راه اندازی شده است و در محور دندی- زنجان میزان بار را بررسی می کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل و پایانه های استان زنجان بیان داشت: طرح آرام سازی ترافیک و ایمن سازی فیزیکی مقابل مدارس حاشیه راه ها در 12 روستا  اجرا شده است.

دست نشان با بیان اینکه در سال جاری شش نفر در راه های روستایی استان جان خود را از دست دادند، گفت: کاهش 70 درصدی ناشی از واژگونی از دیگر آمار این اداره کل محسوب می شود.

وی ادامه داد: 9 طرح ارتقای ایمنی وانت بارها و ادوات کشاوری در مناطق روستایی استان در حال اجرا است.

این مسئول با اشاره به  اجرای 12 طرح ارتقای ایمنی عابرین پیاده و سرنشینان ،گفت: چهار ساختمان امداد و نجات به همت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان احداث می شود که دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل و پایانه های استان زنجان افزود: پاسگاه های پیش ساخته با پیشرفت فیزیکی 70 درصدی جایگزین ساختمان های فعلی خواهند شد.

دست نشان،گفت: در زمینه مجتمع های خدماتی و رفاهی با رشد 100 درصدی مواجه هستیم و 20 مجتمع درجاده های استان فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه از مجتمع های خدماتی و رفاهی استان زنجان کارشناسان مستمر بازدید می کنند،افزود: دستگاههایی از جمله استانداری، بهداشت، راه راهداری، ستاد اقامه نماز از همه مجتمع های خدماتی و رفاهی بازدید می کنند.

وی با بیان اینکه نواقص مجتمع های خدماتی و رفاهی احصا و به صاحبان مجتمع ها منعکس می شود تا رفع شود،گفت:در ارزیابی ها این مجتمع ها در استان زنجان از کیفیت بهتری برخوردار هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل و پایانه های استان زنجان خاطرنشان کرد: زمین دیگری قرار است برای احداث پاسگاه طارم در نظر گرفته شود که شرایط مطلوبی داشته باشد.

دست نشان با بیان اینکه 97 نقطه حادثه خیز در استان ثبت شده است، افزود: 47 نقطه به عنوان نقطه پرتصادف احصا شده است و آشکار سازی این نقاط انجام شده است.

وی تصریح کرد: بالای 6 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان در چهار ماهه نخست سال ثبت شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: دستکاری ثبت تخلفات کاملا منتفی است//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر