logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۲۱۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون فنی اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود در گفتگو با موج‌رسا مطرح کرد:

برداشت ۶۵۰۰۰ تن غلات از سطح مزارع شهرستان ایجرود

برداشت-۶۵۰۰۰-تن-غلات-از-سطح-مزارع-شهرستان-ایجرود
معاون فنی اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود از تولید ۶۵ هزار تن غلات، بویژه غلات دیم در سطح این شهرستان خبر داد.

رضا جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود در راستای توسعه پایدار، تامین امنیت غذایی در جامعه با هدف ارتقای کمی و کیفی، خودکفایی برای تولید محصولات استراتژیک و محصولات غذایی سالم در تلاش است.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: حفظ و ارتقا بهره‌وری منابع پایه تولید آب و خاک و افزایش تولیدات کشاورزی، ساماندهی و توانمندسازی تشکل‌های بخش کشاورزی، افزایش زمینه‌های مکانیزاسیون، توسعه آبزی‌پروری، توسعه کشت‌های متراکم گلخانه‌ای، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و تسهیل انتقال دانش روز به مزارع و پشتیبانی فنی و علمی از تولید فرآیند کشاورزی از جمله برنامه‌هایی که پیگیری می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه شهرستان ایجرود از لحاظ اقلیمی جز نقاط دیم خیر استان زنجان محسوب می‌شود، افزود: بیشتر کشاورزان این منطقه دیم کار هستند و بیشترین حجم تولیدات کشاورزی در حوزه غلات است.

معاون فنی اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود در ادامه تاکید کرد: طرح الگوی کشت، کشت قرار دادی، اجرای طرح کاداستر، اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها با مشارکت و همکاری ستاد اجرایی فرمان امام در شهرستان ایجرود در حال اجرا می‌باشد.

وی عنوان کرد: در حوزه تولیدات گیاهی؛ شهرستان ایجرود دارای ۳ هزار هکتار اراضی آبی است و از این سطح ۲۰۰ هکتار زیر کشت گندم آبی، ۳۰۰ هکتار زیر کشت جو آبی و ۲ هزار هکتار زیر کشت علوفه و باقی زیر کشت محصول جالیزی است.

جعفری با بیان اینکه شهرستان ایجرود سالانه ۴۴ هزار هکتار زیر کشت محصولات مختلف می‌رود، گفت: ۴۰ هزار هکتار زیر کشت گندم دیم، یک‌هزار و پانصد هکتار زیر کشت جو دیم، یک هزار و ۲۰۰ هکتار زیر کشت حبوبات دیم و یک هزار هکتار به کشت نباتات علوفه‌ای اختصاص می‌یابد.

وی یادآور شد: امسال شاهد میانگین عملکرد ۱۵۰۰ کیلوگرم غلات در هکتار بودیم و میزان کل تولید غلات به رقم بی‌سابقه ۶۵ هزار تن رسید. باتوجه به وجود شرکت های پیشرو تولید کننده بذور اصلاح شده در شهرستان، سالانه در بیش از ۷۰ درصد مزارع، از بذور اصلاح شده استفاده می شود.

جعفری به تولیدات دامی و آبزیان در شهرستان نیز اشاره و تصریح کرد: شهرستان ایجرود با تولید ۷ هزار تن گوشت سفید، هزار تن گوشت قرمز، یک هزار و ۴۰۰ تن شیر و ۲ هزار تن آبزیان جز شهرستان‌های پیشرو در این امر است.

معاون فنی اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود با بیان اینکه باغداران این شهرستان در سال ۸ هزار تن انگور برداشت می‌کنند، عنوان کرد: ۷ هزار و ۶۰۰ تن سیب، یک هزار و ۲۰۰ تن گردو نیز از سطح باغات برداشت می‌شود.

وی ادامه داد: مجموع برداشت محصولات کشاورزی شهرستان ایجرود بالغ بر ۱۲۰ هزار تن در سال است.

جعفری با اشاره به حوزه فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی نیز خاطر نشان کرد: بسته‌بندی مربا و مارمالاد با تولید ۲۹۰ تن، تولید پنیر با ظرفیت ۱۰۰ تن و کره زنی ۴ تن در سال در حوزه فرآوری و بسته‌بندی نیز در شهرستان ایجرود انجام می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر