logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۷
[ شناسه خبر : ۳۲۱۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان:

۲هزار و ۲۵۸ نفر از بیمه‌شدگان تامین اجتماعی ابهر زنان خانه‌دار هستند

۲هزار-و-۲۵۸-نفر-از-بیمه‌شدگان-تامین-اجتماعی-ابهر-زنان-خانه‌دار-هستند-
مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان گفت: کل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی شهرستان ابهر ۳۸ هزار و ۷۵ نفر است که از این تعداد ۲ هزار ۲۵۸ نفر بیمه‌شدگان زنان خانه‌دار و دختران ایرانی هستند.

محمود عزیزخانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: به منظور بسط و گسترش عدالت محور بیمه‌های تامین اجتماعی برای هم‌وطنان، سازمان تامین اجتماعی طرح‌های بیمه‌های فراگیر خانوار ایرانی را ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه این طرح ۲ سال است در سطح کشور اجرا می‌شود، گفت: در سطح استان ما نیز استقبال خوبی از این طرح شده است. در ذیل طرح بیمه فراگیر خانوار ایرانی دو شاخه بیمه زنان خانه‌دار و دختران ایرانی و بیمه دانشجویان وجود دارد.

عزیزخانی تصریح کرد: در خصوص بیمه زنان خانه‌دار در سطح استان ۹ هزار و ۷۱۶ نفر در حال حاضر عقد قرارداد داریم.

وی افزود: در شهرستان ابهر آمار بیمه زنان خانه‌دار ۲ هزار ۲۵۸ نفر و کل بیمه شدگان تأمین اجتماعی شهرستان ابهر ۳۸ هزار و ۷۵ نفر است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: بانوانی که می‌خواهند از طرح بیمه زنان‌ خانه‌دار و دختران ایرانی استفاده کنند باید در بازه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال باشند و افرادی که بالای ۵۰ سال هستند معادل مازاد سنی اگر سابقه بیمه داشته باشند مشکلی نیست.

وی با اشاره به ۳ سطح بیمه ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد گفت: از مزیت‌هایی که بیمه زنان‌ خانه‌دار دارند این است که اگر همسر زن خانه‌دار فاقد حمایت بیمه‌ای باشد، زن می‌تواند فرزندان تحت تکفل خود را بیمه کند و مستمری زنان خانه‌دار به فرزندانشان در آینده تعلق می‌گیرد.

این مسئول با بيان اينکه اگر همسر زنان خانه‌دار بالای ۶۰ سال سن یا از کارافتاده باشد اگر بتواند تایید کفالت بگیرد می‌تواند تحت پوشش بیمه همسر قرار بگیرد، گفت: زنان خانه‌دار و دختران حتی اگر تحت پوشش بیمه‌ای همسر یا پدر خود هم باشند باز می‌توانند از طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران ایرانی استفاده کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر