logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۳
[ شناسه خبر : ۳۲۱۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود در گفتگو با موج‌رسا:

فاز اول طرح پرورش گوسفند داشتی شهرستان ایجرود به افتتاح رسید+عکس

فاز-اول-طرح-پرورش-گوسفند-داشتی-شهرستان-ایجرود-به-افتتاح-رسید+عکس-
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود با بیان اینکه فاز اول طرح پرورش گوسفند داشتی شهرستان ایجرود به افتتاح رسید گفت: ارتقاء طرح اصلاح‌نژاد گوسفند افشاری، تولید ژن و بره چندقلوزایی در دام‌ها، همزمان‌سازی میش‌ها جهت باروری از جمله نوآوری‌های بکار رفته در طرح پرورش گوسفند داشتی می‌باشد.

مهدی مردی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: فاز اول طرح پرورش گوسفند داشتی شهرستان ایجرود به افتتاح رسید. 

بیشتر بخوانید

وی افزود: پروژه حاضر واقع در شهر زرین‌آباد و دارای ظرفیت کل 2500 رأسی می‌باشد که فاز اول این طرح 1000 رأسی و با سرمایه‌گذاری 32 میلیارد ریال می‌باشد که 16 میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانکی و 16 میلیارد دیگر از محل آورده شخصی می‌باشد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود گفت: ارتقاء طرح اصلاح‌نژاد گوسفند افشاری، تولید ژن و بره چندقلوزایی در دام‌ها، همزمان‌سازی میش‌ها جهت باروری از جمله نوآوری‌های بکار رفته در این طرح می‌باشد. 

وی اذعان کرد: با افتتاح این طرح برای 6 نفر اشتغالزایی مستقیم و برای 50 نفر اشتغالزایی غیر مستقیم ایجاد می‌شود. 

گفتنی است سالانه ۱۵ تا ۲۰ هزار راس گوسفند در زنجان اصلاح نژاد می‌شود که ۱۵ درصد از تولیدات مازاد بوده و به سایر استان‌ها صادر می‌شود که با ساخت واحدهای جدید زنجان به قطب تولید گوشت تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر