logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۶
[ شناسه خبر : ۳۲۱۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر آموزش و پرورش ابهر در پاسخ به اعتراض برخی از خانواده‌ها به دوشیفته شدن یک مدرسه:

علت دو شیفته شدن مدرسه فاطمه الزهرای ابهر تخریبی بودن مدرسه امامت است

علت-دو-شیفته-شدن-مدرسه-فاطمه-الزهرای-ابهر-تخریبی-بودن-مدرسه-امامت-است
مدیر آموزش و پرورش ابهر در پاسخ به اعتراض برخی از خانواده‌ها در ابهر به موضوع دو شیفته شدن مدرسه فاطمه الزهرای ابهر گفت: دو مدرسه دخترانه متوسطه امامت در مجاور هم قرار دارند به دلیل تخریبی بودن مدرسه امامت، مدرسه فاطمه‌الزهرای ابهر دو شیفت شده است.

مجید مرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: مدرسه دخترانه متوسطه اول امامت و فاطمه‌الزهرا هر دو مدرسه عادی و دولتی و مجاور هم هستند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه مدرسه دخترانه فاطمه الزهرا ۷ سال قبل یک مدرسه نیمه دولتی بود، گفت: شرایط نیمه‌دولتی بودن در کل کشور حذف شده است ولی تمام امکانات و تجهیزات مدارس نیمه‌دولتی در این مدرسه وجود دارد. 

مرادی افزود: در کنار مدرسه فاطمه‌الزهرا، مدرسه‌ای به نام امامت که عادی و دولتی است قرار دارد که از نظر فضای فیزیکی و تجهیزات در حد بسیار ضعیفی است، به طوری‌که سال گذشته بدلیل نبود امکانات گرمایشی دانش‌آموزان به نمازخانه و آزمایشگاه مدرسه فاطمه‌الزهرا منتقل شدند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: مدرسه امامت یک مدرسه تخریبی است و مناسب ۲۰۰ دانش‌آموز دختر نیست و حق این دانش‌آموزان است تا از یک فضای مناسب و تجهیزات مناسب بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: ما پیگیر هستیم در آینده نزدیک و با پیدا کردن خیر و جذب کمک‌های دولتی مدرسه امامت تخریب و ساختمان جدیدی در آن احداث‌ شود، از آنجایی که شهرداری‌‌ها به دلیل قوانین خاص خود برای ساخت مدرسه زمین نمی‌دهند ما ناچاریم ساختمان‌های قدیمی مدارس را تخریب  و در همان محل مدرسه بسازیم. 

این مسئول با بیان اینکه این طرح در شورای معاونین آموزش و پرورش عنوان و تصویب شد، گفت: این طرح از سوی آموزش و پرورش کل استان نیز تایید شده و بازرسی صورت گرفته است.

مرادی افزود: در ۲۶ خرداد به هر ۲ مدرسه شرایط چرخشی بودن اعلام شد و از اول تیر ماه دانش‌آموزان با علم به چرخشی بودن و ۲ شیفت بودن ثبت‌نام کردند و ثبت‌نام بر اساس کروکی اهالی شناط بوده و دانش‌آموزی از ابهر ثبت‌نام نشده است.

وی تصریح کرد: در ابهر ۵۳ مدرسه وجود دارند که به صورت چرخشی هستند، که این مسئله جدیدی نیست که والدین معترض هستند، هدف و آرزوی ما این است که مدارس تک شیفت داشته باشیم اما ناچاریم بدلیل شرایط موجود تا زمانی که مدرسه جدیدی احداث شود مدارس دو شیفت باشند.

این مسئول با بیان اینکه وظيفه ما این است که در زمینه مدرسه‌سازی قدم برداریم و در حال حاضر ۲ مدرسه در ابهر و ۳ مدرسه در روستا در حال ساخت است، گفت: اولیایی که می‌خواهند دانش‌آموزان آنها در شیفت صبح تحصیل کنند می‌توانند به مدارس دخترانه علامه‌امینی شناط و دیانت حسین‌آباد مراجعه‌کنند.

وی در پایان گفت: از اولیای محترم می‌خواهیم شرایط ما را درک کنند و آموزش و پرورش شهرستان ابهر به دغدغه اولیای دانش‌آموزان معترض ارزش قائل است و دفتر ما برای پاسخگویی به آنها باز است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر