logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۰
[ شناسه خبر : ۳۲۰۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان طارم:

منتقد حضور نیافتن وزیران نیرو و راه‌و‌شهرسازی در شهرستان طارم هستیم

منتقد-حضور-نیافتن-وزیران-نیرو-و-راه‌و‌شهرسازی-در-شهرستان-طارم-هستیم
امام جمعه شهرستان طارم با بیان اینکه منتقد حضور نیافتن وزیران نیرو و راه‌و‌شهرسازی در شهرستان طارم هستیم گفت: درخواست داریم وزیر نیرو، راه و شهرسازی و وزیر جهادکشاورزی به شهرستان طارم سفر کنند و در جریان مطالبات مردم قرار گیرند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام مهدی منصوری امروز ۹ شهریورماه در جلسه شورای اداری شهرستان طارم که با حضور استاندار برگزار شد ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین امام حسین(ع) بزرگترین پیاده‌روی جهان و یک پدیده بی‌نظیر در تمدن جهانی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: از کشورمان بیش از ۳ میلیون نفر در حال سفر و در حال برگشت هستند و بیشتر قشر جوانان در این پیاده‌روی عظیم شرکت دارند و امیدواریم این امر مقدمه‌هایی برای ظهور امام زمان(عج) باشد.

امام جمعه شهرستان طارم گفت: در شهرستان طارم با اتحاد و وحدت و همکاری مدیران اقدامات خوب پیش می‌رود اما مشکلاتی در سطح شهرستان وجود دارد و درخواست رسیدگی به آن‌ها را داریم.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در دوره‌های مختلف انجام شده است ادامه داد: امسال پروژه‌هایی به افتتاح رسید که چندین سال بود که عمر آن‌ها می‌گذشت، از جمله این پروژه‌ها، منطقه‌ای در گیلان‌کشه بود که با همکاری اداره راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید، جاده روستا آسفالت و داخل روستا سنگ فرش شد‌.

حجت‌الاسلام منصوری با بیان اینکه خوشبختانه امنیت در شهرستان حاکم است گفت: باید برای این امنیتی که در شهرستان وجود دارد از نیروهای امنیتی و نظامی تشکر و قدر‌دانی کرد.

وی با بیان اینکه چند مشکل در شهرستان طارم وجود دارد گفت: روسای مدیران اختیارات شهرستانی دارند و وظیفه خود را انجام می‌دهند اما برخی اختیارات از عهده مدیران شهرستانی خارج است.

امام جمعه شهرستان طارم با اشاره به اینکه یکی از مطالبات اهالی شهرستان طارم، رسیدگی به مشکلات بیمارستان شهدای طارم و ارتقا آن به ۶۴ تختخوابی است، بیان کرد: در سفر رئیسی رئیس‌جمهور به استان زنجان؛ آقای عین‌اللهی به عنوان نماینده ایشان در طارم حضور یافتند مقرر شد تا بیمارستان از ۳۲ به ۶۴ تخت ارتقا یابد اما این قول عملی نشد.

وی با بیان اینکه جمعیت خالص شهرستان طارم ۵۰ هزار نفر است اما جمعیت شناور به ۷۰ هزار نفر می‌رسد گفت: کارگران فصلی همه ساله در فصل کار وارد شهرستان طارم می‌شوند؛ جمعیت این شهرستان بالا می‌رود چند روستا از قزوین و چند روستا از اردبیل از این شهرستان خدمات می‌گیرند بنابراین شهرستان طارم حداقل ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.

وی بیان کرد: بیمارستان طارم با امکاناتی که دارد نمی‌تواند به جامعه ۷۰ هزار نفری خدمات ارائه دهد.

امام جمعه شهرستان طارم گفت: در سفر عین‌اللهی به طارم مقرر شد تا بیمارستان طارم با قول وزیر از ۳۲ به ۶۴ تخت ارتقا یابد اما این اقدام تاکنون انجام نشده است.

حجت‌الاسلام منصوری گفت: بسیاری از متخصصان از جمله چشم پزشک، بسیاری از پزشکان داخلی در شهرستان حضور ندارند.

وی با اشاره به اینکه امکانات موجود، کفاف مطالبات مردم را نمی‌دهد گفت: یکی از اصلی‌ترین مطالبه مردم شهرستان طارم، بحث بیمارستان و بهبود شرایط موجود است.

امام جمعه طارم با اشاره به اینکه یکی از مسائل در شهرستان بحث راه است گفت: چندین سرمایه‌‌گذار وارد شهرستان طارم شد اما وضعیت راه سبب شد تا از ادامه سرمایه‌گذاری منصرف شود.

وی گفت: ۸ کیلومتر از راه شهرستان طارم که به سمت شمال بوده و در حوزه گیلوان قرار دارد، به قتلگاه تبدیل شده است. این مسیر ۹۸ درصد تردد برای شهرستان طارم می‌باشد و بنابراین گیلان به این موضوع بی‌مهری می‌کند.

حجت‌الاسلام منصوری با اشاره به وجود یک پل وردی آهنی در مسیر مذکور گفت: چنین جاده‌ای در شان شهرستان طارم نیست.

امام جمعه طارم گفت: ۶۴۰ میلیون مترمکعب تولید آب شهرستان طارم است بنابراین مطالبه حق‌آبه شهرستان را داریم. 

وی با اشاره به اینکه سد کلوچ در حال مطالبه است و امیدواریم با پیگیری‌های مسئولان سد‌های چند معیشتی پیگیری و به بهره‌برداری برسد تصریح کرد: سد‌های معیشتی می‌تواند گوشه‌ای از مشکلات را حل کند. با این حال بیش از ۹۰ درصد مشکلات و مطالبات مردم شهرستان طارم مربوط به آب است.

امام جمعه شهرستان طارم گفت: پیشنهاد می‌کنم مدیران در سال در نماز جمعه پیش از خطبه حضور یابند و به مطالبات مردم توجه کنند.

وی با انتقاد از عدم حضور وزیر راه و شهرسازی در شهرستان طارم در سفر اخیر به استان زنجان گفت: مردم شهرستان طادم انتظار دارند وزیر نیرو، وزیر جهاد کشاورزی و وزیر راه و شهرسازی به طارم سفر کنند. 

حجت‌الاسلام منصوری گفت: متاسفانه محصولات کشاورزی کشاورزان طارم گاها بر روی زمین رها می‌شود و نمونه آن مشکلات در بازاررسانی سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی بود.

وی ادامه داد: درخواست حضور وزیر جهاد کشاورزی در استان و شهرستان طارم را داریم اما انتظارمان این است که همانند وزیر نیرو که با بالگرد از طارم رد شدند و رفتند و وزیر راه و شهرسازی نیز که از وسط راه شهرستان طارم برگشتند، ایشان در این شهرستان حضور یابند و مطالباتمان را بشنوند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر