logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۲۰۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
وصیت نامه؛

شهادت اوج تعالی انسان است

شهادت-اوج-تعالی-انسان-است
شهید کسی است که با نثار جان خود، درخت اسلام را آبیاری کرده و فساد را ریشه کن می‌کند و مقاومت و پویایی جامعه را تضمین می‌نمایند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»شهید رفعت الله علیمردانی دوازدهم دی۱۳۳۲‏، در روستای پرچین از توابع شهرستان ابهر به دنیا آمد و  پدرش محمدحسن، کشاورز بود و مادرش صفیه نام داشت وی  تا پایان دوره ابتدایی درس خواند.

بیشتر بخوانید

سال ۱۳۵۶ ‏ازدواج کرد و صاحب دو پسر شد و به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت در  یازدهم آبان ۱۳۶۱‏، با سمت فرمانده گردان در عین خوش توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید که مزار او در شهرستان قزوین واقع است.

 وصیت نامه

همانا خداوند فرستاد، رسولش‌ را برای‌ هدایت‌ مردم‌ به‌ دین‌ حق‌ و این‌ دین‌ بشکافد، تمام‌ ادیان‌ را اگر چه‌ ‏مشرکان‌ کراهت‌ دارند‏.

بار خدایا! بر محمد (ص‌) و آل او درود بفرست‌ و ما را از پیروان‌ راستین‌ و امت‌ راستین‌ آن‌ گردان‌ و ‏قدم‌هایمان‌ را در راه‌ مقابله‌ با کفر استوار گردان‌‏‎. ‎

 در این‌ برهه‌ از زمان‌ که‌ کشور‌ در خطر است‌ و تمام‌ جهان‌خواران‌ شرق‌ و غرب‌ با تمام‌ نیرو در ‏مقابل‌ اسلام‌ صف‌ آرایی‌ کرده‌‌اند، اینجانب‌ به‌ حکم‌ وظیفه‌ که‌ خداوند آن‌ را صادر و به‌ وسیله‌ قرآن‌، توسط‌ ‏پیامبر (ص)‌ آمده‌ است‌ به‌ خیل‌ سربازان‌ اسلام‌ می‌پیوندم‌ و به‌ جبهه‌ نبرد می‌روم‌ تا باشد که‌ این‌ خون‌  را بر روی‌ تربت‌ پاک‌ کشور اسلامی‌ در راه‌ اسلام‌ تطهیر شود.

قبل‌ از هر چیز از پدر و مادرم‌ می‌خواهم‌ مرا حلال‌ کنند و اگر من‌ در این‌ راه‌ حق‌ به‌ افتخار شهادت‌ نایل‌ ‏شدم‌‏،‏ باید شکر خدا را به‌ جای‌ آورند و به‌ جای‌ اینکه‌ بر من‌ بگریند، بر شهدای‌ کربلا و بر شهدای‌ انقلاب‌ ‏اسلامی‌ گریه‌ کنند‏‎.‎

دیگر اینکه‌ مبادا از من‌ بت‌ بسازند،  یعنی‌ اینکه‌ بله‌ این‌ پسر ما چنین‌ بود و چنان‌ ‏بود نه‌، من‌ یک‌ بنده‌ عاجز خدا بیش‌ نیستم‌ و اگر هم‌ این‌ افتخار نصیب‌ من‌ شد، از لطف‌ و کرم‌ خدا بود و ‏گرنه‌ من‌ لایق‌ چنین‌ مدالی‌ نبوده‌ام. ‎

همسرم‌! چهار سال‌ از زندگی‌ من‌ و تو گذشته‌ و من‌ در تمام‌ عمرم‌ آن‌ چنان‌ که‌ وظیفه‌ یک‌ ‏شوهر است‌، نتوانسته‌ام دین خود را ادا کنم‌ و همیشه‌ گذشت‌ و فداکاری‌ تو بیش‌ از من‌ بود و تمام‌ ناراحتی‌ها را ‏تحمل‌ کردی‌. من‌ از شما راضی هستم و خدا هم‌ از شما راضی‌ باشد.

پسرم‌! وقتی‌ این‌ نامه‌ را می‌نویسم‌، عازم‌ جبهه‌ هستم‌ و از این‌ سفر جبهه‌ شاید نتوانم باز گردم و بعد ‏از من‌ هزاران‌ اتفاق‌ خواهد افتاد که‌ من‌ از آن‌ خبری‌ ندارم‌.

 اما اگر ندیدمت‌، بدان‌ که‌ اگر می‌خواهی‌ به‌ ‏سعادت‌ برسی‌، باید ایمان‌ داشته‌ باشید ایمان‌ یعنی‌، باید قرآن‌ را کاملا با معنی‌ بیاموزید؛ پسرم‌! مبادا این‌ زرق‌ و برق‌ دو روزه‌ دنیا تو را بگیرد و از یاد خدا غافل‌ سازد.

 

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر