logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۹
[ شناسه خبر : ۳۲۰۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

حضور 80 درصد مشاوران مدارس در طرح سپهر دانش و معرفت در استان زنجان

حضور-80-درصد-مشاوران-مدارس-در-طرح-سپهر-دانش-و-معرفت-در-استان-زنجان
رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی استان زنجان با بیان اینکه اقدامات متعددی برای مشاوران مدارس توسط اداره تربیتی و تحصیلی درنظر گرفته شده است گفت: حضور 80 درصد مشاوران مدارس در طرح سپهر دانش و معرفت در استان زنجان اجرا شده است.

مهدی نیکخواه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه دوره‌های مشاوره مدارس به صورت استانی و شهرستانی توسط اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی با هدف ارتقا سطح دانش برگزار شده است گفت: دوره‌های استانی برگزار شده تحت عنوان "سپهر دانش و معرفت" است که از اساتید کشوری دعوت به عمل امده بود تا در استان مباحث طراحی و برنامه نویسی کنکور و تغییرات مربوط به کنکور در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود:دوره دیگر دوره آموزش مدیریت هیجانات با حضور مراکز مشاوره آموزش و پرورش برگزار شد که همه اعضا مراکز در این دوره حضور فعال داشتند.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی استان زنجان عنوان کرد: دوره راهبردهای خود کنترلی و تکنیک‌های تنظیم هیجان  برای اعضا مراکز مشاوره در نظر گرفته شده بود که اعتباراتی برای هر منطقه و ناحیه درنظر گرفته می‌شود که دوره‌های توانمند سازی مشاوران در منطقه یا ناحیه مذکور اجرا شود.

نیکخواه افزود: دوره‌های آموزشی 12 ساعت در سطح استانی، 20 ساعت برای شهرستان‌ها و همه مشاوران مدارس اجرا شد و در برخی شهرستان‌های استان زنجان مانند شهرستان قیدار 40 ساعت دوره‌های آموزشی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در دوره‌های آموزشی 203 مشاور در دوره‌های آموزشی تربیتی و توانمند سازی شرکت داشته و از دوره‌های تخصصی استفاده کردند.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی استان زنجان افزود: برای مناطق محروم به صورت منطقه‌ای اعتبار واریز شده است تا از دوره‌های تربیتی و توانمندسازی بهره‌مند شوند و این دوره‌ها آموزشی مورد استفاده قرار گیرد و این دوره‌ها برای مشاوران و مربیان پرورشی نیز برگزار می‌شود.

نیکخواه ابراز کرد: گروه‌های جهادی در بحث مشاوره در مناظق محروم فعالیت داشته و همکاری خوبی شکل گرفته است و در حوزه کارشناسان مشاوره هم دوره‌ها برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: تلاش برای اجرای طرح توانمندسازی و آموزش تربیتی در مناطق محروم شهرستان از جمله ماهنشان، بزینه رود و افشار این دوره‌ها توسط مشاوران جهادی انجام شده است.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی استان زنجان افزود: برای هر منطقه با توجه به نیازی که احساس می‌شود مشاوره درنظر گرفته می‌شود برخی مناطق 5 الی 6 مشاور و در مناطق برخوردار بسته به نیاز و تعداد دانش آموزان نیروهای مشاوره توزیع می‌شود.

نیکخواه گفت: دوره‌ها معمولا از صبح تا بعد از ظهر است و در برخی مناطق از صبح تا ساعت 13 است و استقبال از این طرح یا دوره‌ها خوب بوده و مشاوران مدارس استان 80 درصد در این دوره‌ها حضور داشتند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر