logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۸
[ شناسه خبر : ۳۲۰۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان:

خسارت سیل و تگرگ روستای قره‌چریان پس از بررسی کارشناسی اعلام می‌شود

خسارت-سیل-و-تگرگ-روستای-قره‌چریان-پس-از-بررسی-کارشناسی-اعلام-می‌شود-
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: در پی بارش تگرگ به منطقه قره‌چریان، بخش کشاورزی و دامی دچار خسارت شد و متاسفانه یک نوجوان ۱۲ ساله نیز جان خود را از دست داد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» عباس بابایی امروز ۹ شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه در پی بارش‌های سامانه همرفتی که روز گذشته در نقطه روستای قره‌چریان به صورت تگرگ به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه ایجاد شد، خسارتی به محصولات کشاورزی، دامی و مراتع، منازل این روستا به وجود آمد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در پی روان شدن سیلاب در روستا نیز متاسفانه یک نوجوان ۱۲ ساله که احشام و دام‌های خود را به چرا در اطراف روستا برده بود و در مسیر سیل قرار داشت، جان خود را از دست داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: چندین راس گوسفند این شخص نیز تلف شدند اما فعلا آمار گوسفندان تلف شده مشخص نیست.

وی اذعان کرد: دو منزل مسکونی و یک طویله نیز دچار آبگرفتگی شده بود که با کمک هلال احمر این مشکل حل شد.

بابایی اذعان کرد: میزان خسارت به محصولات کشاورزی امروز توسط کارشناسان کشاورزی و منازل توسط بنیاد مسکن مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: هشدار هواشناسی به تمام فرمانداران که روسای ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران هستند اعلام شده بود تا در پی این هشدار‌ها آمادگی لازم ایجاد شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: از مردم نیز درخواست داریم زمانی که مخاطرات و اثرات اعلام می‌شود؛ رعایت کنند بنابراین وقتی بارش آغاز می‌شود از قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند و تدابیر لازم برای حفظ جان و اموال خود را داشته باشند، چرا که اگر بی‌توجهی به تذکرات شود با مشکلاتی که روز گذشته شاهد آن بودیم، مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر