logo
امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۲۰۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب:

حجم انتقال نفت خام خطوط لوله و مخابرات منطقه شمالغرب ۷۵۰ مترمکعب در ساعت است

حجم-انتقال-نفت-خام-خطوط-لوله-و-مخابرات-منطقه-شمالغرب-۷۵۰-مترمکعب-در-ساعت-است-
مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب گفت: خطوط انتقال لوله منطقه شمالغرب با مراقبت‌ها و پایش‌هایی که انجام می‌شود کمتر با سرقت فراورده‌های نفتی مواجه است اما سرقت صفر نیست.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» علی جعفر‌آقایی امروز ۸ شهریور ماه در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب از یکی از ۴ زیرمجموعه‌ شرکت نفت است و شاخه‌ای از پالایش و پخش محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب با بیان اینکه کار این شرکت انتقال مواد نفتی اعم از فراورده‌ها و نفت خام از مبدا‌های مشخص شده و مقاصد تعیین شده است گفت: ماموریت این شرکت از استان البرز کیلومتر ۷۶ با دو رشته لوله ۱۴ اینچ و ۱۶ اینچ آغاز شده و در نهایت به مقصد تبریک منتهی می‌شود.

وی با بیان اینکه حجم انتقالی در روز ۷۵۰ مترمکعب در ساعت نفت خام است گفت: در طول سال در حدود ۶.۵ میلیارد لیتر نفت خام منتقل می‌شود و این مقدار فراروده در طول یک سال به ۱۳ میلیارد لیتر می‌رسد.

جعفر‌آقایی گفت: عامه مردم شرکت نفت را شرکت پخش می‌شناسند اما آنچه که توزیع می‌شود از طریق این شرکت به دست شرکت پخش می‌رسد.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب با اشاره به اینکه منطقه شمالغرب در مسيري 1920 كيلومتري، در گذر از مسيرهاي اشتهارد، ابهر، زنجان، ايده‌لو ، ميانه، تبريز، مياندوآب، اروميه، مراغه، سراب، و اردبيل واقع شده است. 

جعفر آقایی با اشاره به اینکه مركز اين منطقه در ضلع شمالي شهر زنجان قرار دارد گفت: حوزه عملياتي اين منطقه شامل استان‌های البرز، قزوين، زنجان، آذربايجان شرقی، آذربايجان غربي و اردبيل می‌باشد.

با اشاره به وظايف اصلي منطقه شمالغرب گفت: تامين نفت خام پالايشگاه تبريز و بخشي از خوراك پتروشيمي تبريز ، تامين فرآورده نفتي (سوخت) استان‌هاي زنجان، آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اردبيل انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در شش استان ۱۳ مرکز و تاسیسات نفتی وجود دارد که در استان البرز و زنجان و ۴ استان دیگر مستقر است گفت: یک بخش مخابراتی در شرکت خطوط لوله نفت نیز در امتداد شکل‌گیری است که می‌تواند مخابرات کشور را در زمان نیاز و مواقع بحرانی حمایت کند. 

جعفرآقایی خاطر‌نشان کرد: نیروهای متخصص و عملیاتی شبانه روزی در حال فعالیت و آماده‌باش در این شرکت هستند تا در صورت وقوع بحران به کارگیری شوند.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالغرب با بیان اینکه ۳۰ واحد ستادی با مجموع ۷۰۰ نفر در این واحد‌ها مشغول هستند اذعان کرد: عملیات ما نیز تعطیل بردار نیست و مانیتورینگ و پایش مداوم در حال انجام است.

جعفر آقایی در پاسخ به سوال خبرنگار موج‌رسا مبنی بر سرقت از شبکه خطوط لوله نفت در منطقه شمالغرب گفت: منطقه شمالغرب با مراقبت‌ها و پایش‌هایی که انجام می‌شود خطوط لوله غرب کمتر با سرقت مواجه است و خوشبختانه سال گذشته سرقت نفت از شبکه در منطقه شمالغرب انجام نشده است.

وی با بیان اینکه سرقت‌هایی هر چند کم در منطقه در طول سالیان انجام شده است گفت: تعدادی از سارقان نیز به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر