logo
امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۲۰۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

مدیریت سرایداری، بدترین نوع مدیریت است

مدیریت-سرایداری،-بدترین-نوع-مدیریت-است
استاندار زنجان با بیان اینکه بدترین نوع مدیریت؛ مدیریت سرایداری در مجموعه است، گفت: مدیران دستگاه‌ها ریسک‌پذیر و تحولگرا باشند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محسن افشارچی امروز ۸ شهریور ماه در جشنواره شهید رجائی که با انتخاب دستگاه‌های برتر استان همراه بود اظهار داشت: اولین چیزی که از دستگا‌ها انتظار داریم، ریسک‌پذیر بودن و تحول خواهی در مجموعه است. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه گاها جانب عافیت انتخاب شده و هیچ کاری انجام نمی‌شود گفت: هیچ کاری ساده‌تر از نه گفتن نیست، از جانب عافیت تا قانون‌گریزی بازه بزرگی است و لزومی ندارد که قانون گریزی کرده و یا جانب عافیت را بگیریم و این را باید مدیران خودشان تشخیص دهند. 

استاندار زنجان تاکید کرد: بدترین نوع مدیریت؛ مدیریت سرایداری در مجموعه است به عبارتی یک مدیریت را تحویل بگیریم و بدون اینکه خط و خشی در مجموعه ایجاد شده باشد آن را تحویل دهیم.

وی بیان کرد: کار برخی از مدیران به جایگاه تامین کشیده و در نهایت بعد این اقدامات، کار روتین خود را انجام داده‌اند. 

افشارچی با بیان اینکه باید تحول‌خواهی در مجموعه‌ها ایجاد شود و لازمه این تحول و ریسیک، تسلط به مجموعه است گفت: تحول باعث رضایت‌مندی مردم و سازمان خواهد شد. گاها زیرمجموعه تصمیم سازی می‌کند و مدیر می‌تواند متفاوت از آن تصمیم بگیرد. 

وی با بیان اینکه مسئله‌ای که بنده را بسیار اذیت می‌کند، عدم تعامل‌پذیری است گفت: یکی از آفت‌ها عدم تعامل‌پذیری است؛ گاها ۹۵ درصد نامه‌هایی که دستگاهی به دستگاه دیگر ارسال می‌کند با پاسخ منفی مواجه می‌شود. بنابراین تعامل بین دستگاهی مهم است. 

افشارچی با بیان اینکه ما یک ساختار داریم و به نظر این ساختار دارای مشکل است اذعان کرد: ما فقط هماهنگ کننده هستیم و برخی اوقات، تعامل باید از دو سمت مدیریت شوند که گاها مشکل ایجاد می‌شود. بعضا به دستگاهی یک موضوعی سپرده می‌شود اما بعد از چند روز دقیقا برعکس چیزی که خواسته‌ایم به بنده منتقل می‌کنند!

وی افزود: بسیار پیگیر یک فضا برای پارک علم و فناوری بودیم که در نهایت یک دستگاه کمک کرد. 

افشارچی با اذعان به اینکه هم تعاملات مهم است و هم کارکرد‌ گفت: بسیاری از وقت‌ها تعامل بین دستگاهی سبب اتفاقات مثبت می‌شود.

استاندار زنجان ادامه داد: مملکت در جنگ اقتصادی است و نگاه به مدیریت باید تغییر یابد و برای ما یک ریال سرمایه‌گذاری و رضایت‌مندی مردم مهم و ارشمند است.

وی افزود: مسئله دیگر، موضوع رسیدگی به کارکنان است در برخی ادارات پرداخت‌ها به دلیل تورم که وجود دارد، دارای مشکلاتی است و باید این امر عادلانه انجام شود با این حال از مدیران ستادها می‌خواهم پیگیر این موضوع باشید. کارکنان نیاز به محبت و کمک ما دارند. 

استاندار زنجان با بیان اینکه گاها اطلاع‌رسانی خوب و خوش سلیقه انجام نمی‌شود گفت: اطلاع رسانی با به کارگیری انرژی، تکنیک‌های مختلف و خرج کردن می‌تواند بهبود یابد که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر