logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰
[ شناسه خبر : ۳۲۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

محمود حجتی برای وزارت جهاد کشاورزی گزینه مناسبی نیست/ در ۴ سال گذشته به بحرانهای بزرگ بخش کشاورزی توجهی نشد

محمود-حجتی-برای-وزارت-جهاد-کشاورزی-گزینه-مناسبی-نیست-در-۴-سال-گذشته-به-بحرانهای-بزرگ-بخش-کشاورزی-توجهی-نشد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی معرفی محمود حجتی برای وزارت جهاد کشاورزی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: حجتی برای این وزارتخانه گزینه مناسبی نیست.

علی وقف‌چی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به معرفی محمود حجتی برای وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: با تمام احترامی که به شخص محمود حجتی دارم اما باید گفت که ما اشخاص مناسب‌تری نسبت به ایشان داریم.

وی با بیان اینکه رشته تخصصی محمود حجتی کشاورزی نیست، ابراز کرد: به نظرم از ظرفیت ایشان به حد کافی در وزارت جهاد کشاورزی استفاده شده و همچنین آنطور که باید روی بحرانهای موجود در بخش کشاورزی کار نشده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید نگاه جدیدی در این وزارتخانه حاکم باشد، عنوان کرد: بحرانهای بزرگی در کشور ما وجود دارند که به صورت مستقیم و غیرمستقیم مربوط به وزارت جهاد کشاورزی هستند.

وی با بیان اینکه بحران آب، امنیت غذایی و آلودگی هوا به صورت مسقیم و غیرمستقیم با این وزارتخانه مرتبط هستند، گفت: خودکفایی در گندم دلیل بر موفقیت کشور در عرصه کشاورزی نیست.

وقف‌چی با اعلام اینکه باید پرسید به چه قیمتی در گندم خودکفا شده‌ایم، خاطرنشان کرد: ما در بحث بازچرخانی آب، الگوهای کشت، کشت گلخانه‌ای و ثبات قیمت‌گذاری تا به امروز کاری نکرده‌ایم.

وی تصریح کرد: باید به سمت محصولاتی که ویژگی صادراتی داشته و با کمترین نیاز آبی می‌توان تولید می‌شود، حرکت کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه ما از محمود حجتی انتظار داریم که به عنوان یک مشاور توانمند در کنار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرند، اظهار داشت: با شفافیت تمام تاکید می‌کنم که وزارت جهاد کشاورزی باید به افرادی که کارایی بیشتری دارند سپرده شود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر