logo
امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۲۰۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان خبر داد:

اجرای پروژه بازیافت پسماندهای سیلیسی در ابهر با همت مهندسان ایرانی

اجرای-پروژه-بازیافت-پسماندهای-سیلیسی-در-ابهر-با-همت-مهندسان-ایرانی-
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان گفت: پروژه بازیافت پسماندهای سیلیسی شرکت ریخته‌گری آلومنیوم ایران‌خودرو در شهرستان ابهر افتتاح که با همت و زحمت مهندسان مجموعه ایران‌خودرو انجام شده است‌.

محمدرضا یافتیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: این پروژه، به منظور بازیافت پسماندهای مصرف شده در صنعت ریخته‌گری ایران‌خودرو ابهر اجرا شده است.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد:این پروژه حاصل تعامل بین دو مجموعه اداره محیط زیست استان و شرکت ایران‌خودرو ابهر است، که به لحاظ اقتصادی و هم زیست محیطی کاربرد دارد.

یافتیان افزود: به واسطه انبوهی از پسماندهای سیلیسی که ۲۰۰ هزار تن در یک مساحت ۵ هکتاری در محیط کارخانه انباشته شده بود و هم منظره‌ای نازیبا و هم وجود ریزگردهایی که می‌تواند سلامت مردم را به‌خصوص در زمان وزش باد به خطر بیاندازد این پروژه راه‌اندازی شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان با بیان اینکه این پروژه به مدیریت پسماندها می‌پردازد، گفت: طبق قانون مدیریت پسماند وظیفه تولیدکنندگان است که پسماندها را مدیریت و بی‌خطرسازشان کنند‌.

وی افزود: این پروژه در راستای مدیریت پسماندها اجرا می‌شود که با نظارت محیط‌زیست استان و همکاری ایران‌خودرو انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه علاوه بر مدیریت پسماند، تبدیل به محصول قابل استفاده در صنعت انجام می‌شود گفت: این امتیاز بزرگی است در توسعه‌یافتگی صنایع که بتواند بخشی از آن که بازچرخانی مواد مصرفی است انجام می‌شود و استفاده از منابع اولیه کمتر و برای نسل‌های بعدی بماند و از منابع ثانویه و دست دوم که قابلیت بازیابی دارند استفاده شود که مجموعه ایران‌خودرو در راستای این موضوع حرکت کرده است.

وی تصریح کرد: این پروژه با اعتباری بین ۱۳ الی ۱۶ میلیارد تومان و باهمت و زحمت مجموعه ایران‌خودرو است که کاملا بومی است و فقط کشورهای صنعتی مثل آلمان، فرانسه، ایتالیا داشتند و این پروژه باعث اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم چندین نفر شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر