logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۲
[ شناسه خبر : ۳۲۰۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
همزمان با پنجمین روز از هفته دولت:

پروژه راه‌اندازی فیبر نوری منازل و کسب و کارها با حضور وزیر ارتباطات کلنگ‌زنی شد

پروژه-راه‌اندازی-فیبر-نوری-منازل-و-کسب-و-کارها-با-حضور-وزیر-ارتباطات-کلنگ‌زنی-شد
پروژه راه‌اندازی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهر زنجان با حضور وزیر ارتباطات کلنگ‌زنی شد، این پروژه توسط شرکت آسیاتک و به طول ۳۳۰ کیلومتر حفاری در شهر زنجان با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان در یک سال انجام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»پروژه راه‌اندازی فیبر نوری منازل و کسب و کارها با حضور وزیر ارتباطات کلنگ‌زنی شد. این پروژه توسط شرکت آسیاتک و به طول ۳۳۰ کیلومتر حفاری در شهر زنجان با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان در یک سال انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید

 محسن افشارچی امروز ۶ شهریور ماه در مراسم کلنگ‌زنی پروژه راه‌اندازی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTx) که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همراه بود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه فیبر نوری از مبانی حرکت اقتصاد دیجیتال استان است که بعد از ۸ ماه پیگیری عملیات اجرایی از امروز آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه شهردار و اعضای شورا در این راستا همکاری خوبی داشتند افزود: در چند ماه آینده همشهریان نتیجه این اقدام را خواهند دید اما مبنای کار صرفا این نیست که مردم در خانه با سرعت بالا اینترنت داشته باشند؛ هرچند که این امر رخ خواهد داد ولی مبنای افزایش سهم اقتصاد دیجیتال از GDP به استان است که امروز کلنگ زنی شد.

در این راستا علی‌رضا فیروزفر، شهردار زنجان نیز بیان کرد: بستری در شهر در حال آماده‌سازی است تا به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم زیرساخت‌های لازم برای هوشمند‌سازی شهر را داشته باشیم.

وی افزود: اگر به دنبال شهر هوشمند هستیم اولین بحث، بحث زیرساخت فیبر نوری و اینترنت است که با هدایت استاندار و وزیر؛ شهر زنجان جزو شهر‌های پیشرو در توسعه فیبر نوری شد.

شهردار زنجان گفت: با حمایت اعضای شورا امیدواریم این بستر در کوتاه‌ترین مدت فراهم شود.

وی ادامه داد: در زنجان یک سری اقدامات مربوط به خدمات الکترونیکی انجام شده و بستر به خوبی آماده است تا بتوانیم به شهر هوشمند که مورد انتظار مردم است در سال‌های آتی دست یابیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر