logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۲۰۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
استاندار زنجان:

مشکل روغن نباتی جهان در سطح بالای کشور در حال حل شدن است

مشکل-روغن-نباتی-جهان-در-سطح-بالای-کشور-در-حال-حل-شدن-است
استاندار زنجان با اشاره به اقدامات مقابله‌ای دولت با تبعیض و فساد گفت: باعث افتخار است که مشکل روغن نباتی جهان در سطح بالای کشور در حال حل شدن است و این نظام گردن کلفت‌ها را پای میز مذاکره آورده و اجازه نمی‌دهد بیت‌المال از بین برود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محسن افشارچی امروز ۵ شهریور ماه در سفر به شهرستان ابهر به منظور افتتاح طرح‌های هفته دولت در جلسه شورای اداری این شهرستان، با اشاره به اینکه دولت سیزدهم یک سری تفاوت‌ها با دولت‌های قبل دارد که باعث شده تا اتفاقات مثبتی رقم بخورد، اظهار داشت: برخی از این تفاوت‌ها، تفاوت‌های گفتمانی است، دولت از نظر گفتمان متفاوت عمل می‌کند. 

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم تجربه متفاوتی نیز داشته به طوری که از مسیری که دولت‌های قبل سپری کرده درس گرفته و به نوعی تجربه کسب کرده است، افزود:‌ اصلی‌ترین تفاوت این دولت با دولت‌های قبل این است که دولت تمام تخم مرغ‌هایش را در سبد مذاکره نگذاشته است. و نگاه متفاوت‌تری داشته است.

وی با اشاره به اینکه در دولت‌های گذشته این نگاه که همه چیز با مذاکره حل می‌شود سبب ایجاد سکون در حرکت اجرایی کشور می‌شد گفت: وقتی این دولت برسر کار آمد بر این موضوع تاکید داشت که صرفا با مذاکره نمی‌توان گشایش‌ها را به دست آورد. 

افشارچی با اذعان به اینکه دولت مسیرهای متفاوتی در دیپلماسی و اقتصاد آغاز کرد گفت: ابتدای دولت با چند دولت همسایه مشکل وجود داشت اما ارتباطات با کشورهای همسایه بهتر شد.

وی با اشاره به عضویت ایران در پیمان شانگهای و گروه بریکس افزود: این‌ها ابزاری برای چانه‌زنی خواهد بود و می‌توان در میز مذاکره از آن استفاده کرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه همین امور سبب گشایش‌هایی شده عنوان کرد: دولت تلاش کرد تا از مسیرهای مختلف تقویت اقتصادی را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه نباید صرفا اتکا به نفت باشد ادامه داد: در این دولت امکان صادرات پتروشیمی فراهم شده تا اگر زمانی که نفت فروش نرفت بتوان از پتروشیمی استفاده کرد.

افشارچی با بیان اینکه دولت از انجام کارهای بزرگ ترسی ندارد، گفت: انجام کار درست سخت است و مصداق این کار سخت مسکن ملی است، اما این دولت با تمام قوا در تلاش است به نتیجه مطلوب برسد. در استان زنجان نسبت به استان‌های دیگر پیشرو هستیم و مداوم با مسائل مختلف روبه رو می‌شویم‌ و در سطح کشوری مطرح و گاها به نتایج مطلوب می‌رسیم.

وی با اشاره به اینکه دولت دست بر روی دست نگذاشته در حال تلاش بوده و نتیجه آن را شاهد هستیم گفت: پیگیری مسائل؛ بسیاری از مشکلات را حل می‌کند و این موضوع حتی معجزه می‌کند.

افشارچی گفت: این پیگیری‌ها در حوزه‌های مختلف اتفاقات خوبی را در استان رقم زده است و چندین گشایش چندین ده ساله در استان رخ داده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه سعی ما این است که گره‌گشایی کنیم تصریح کرد: در حال تغییر دادن مدل نظارت بر بازار هستیم. به طوری که در تلاطم ایجاد شده در حوزه مرغ توانستیم با پیگیری و فکر کردن؛ از این موضوع عبور کنیم.

وی با بیان اینکه فشار زیادی برای افزایش قیمت توسط یک صنف بود گفت: بر روی این موضوع ایستادیم و مسئله را به نحو دیگر حل نمودیم.

افشارچی با بیان اینکه مقابله با تبعیض و فساد از جمله اقدامات اصلی این دولت سیزدهم است گفت: باعث افتخار است که مشکل روغن نباتی جهان در سطح بالای کشور در حال حل است و این نظام گردن کلفت‌ها را پای میز محاکمه آوره و اجازه نمی‌دهد بیت‌المال از بین برود.

 وی با اشاره به اینکه تا ظهر امروز از ۶ هزار میلیارد تومان مطالبات گندمکاران استان بیش از ۳ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است گفت: نیاز استان به گندم تامین شده است. از سویی دیگر ضریب جینی نیز پایین آمده و کاری در محور ایجاد عدالت انجام است با اینکه نظام به دلیل مشکلات اعتباری به زحمت افتاد اما گندمی که از کشاورز خرید می‌کند نزدیک به قیمت بین‌المللی است. 

استاندار زنجان گفت: نباید سرمایه‌های بزرگی همچون کشاورزی و تولیدات، محصولی همانند گندم را با فشار آوردن و قیمت پایین نادیده بگیریم، که خوشبختانه قیمت خرید گندم بالا رفته است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر