logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۷
[ شناسه خبر : ۳۲۰۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فرماندار ماهنشان در گفتگو با موج رسا:

حضور زائران در پیاده‌روی ارﺑﻌﯿﻦ حقانیت ایران را به جهان ثابت کرده است

حضور-زائران-در-پیاده‌روی-ارﺑﻌﯿﻦ-حقانیت-ایران-را-به-جهان-ثابت-کرده-است
فرماندار ماهنشان با بیان اینکه پیاده رویی اربعین یک فریضه بزرگ در جهت رشد و تعالی است گفت: حضور پرشور زائران در پیاده روی ارﺑﻌﯿﻦ حقانیت ایران را به جهان ثابت کرده است.

محمدرضا محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه در روز اربعین پیاده رویی به سمت کربلا ارجعیت دارد و این مسئله دارای جنبه‌های پر از فیض است گفت: دشمنان با سیاه نمایی سعی در کم رنگ جلوه دادن واقعه پیاده‌رویی اربعین دارند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: دشمن زمانی که ابهت پیاده رویی اربعین را مشاهده می‌کند این یعنی کشور ایران حقانیت خود را به جهان نشان داده است و بنا به این دلایل است که  دشمنان از حقانیت کشور ایران در منطقه هراس دارند.

فرماندار ماهنشان عنوان کرد: در مسیر حق بسیاری از افراد آگاه و نخبه در جامعه وجود دارد که با ایثارگری‌های خود مانند حاج قاسم سلیمانی مردانه پای آرمان‌های انقلاب ایستادند.

محمدی گفت:حاج قاسم سلیمانی کسی است که هرگز یاد و نام ایشان از دل‌ها  فراموش نخواهد شد و چه دلاوری‌هایی که ایشان در زمان رویارویی با دشمنان از خود نشان نداده است.

وی ابراز کرد: ما یادمان نرفته است روزگاری که داعش در سوریه و عراق دست به کشتار می‌زد مردی از جنس عشق به نام حاج قاسم سلیمانی مانع بزرگی برای گسترش آنها در منطقه بود.

فرماندار ماهنشان تاکید کرد: چند سال پیش در پیاده رویی اربعین داعش تهدید به بمب‌گذاری مسیر پیاده روی کرد که در این میان سردار سلیمانی گفتند اگر یک تار مو از سر یک زائر ایرانی و عراقی کم شود طومار داعش در هم پیچیده خواهد شد و این بود که نسل داعش به دست بزرگ مرد خطه ایران حاج قاسم سلیمانی از منطقه حذف شده است.

محمدی اضافه کرد: ﺣﺎدﺛﻪ ﻋﺎﺷﻮرا ﻋﻈﯿﻢﺗﺮﯾﻦ ﺣﺎدﺛﻪ ﻋﺎﻟﻢ اﺳﺖ ﮐﻪ از آن ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻋﺎﻟﻢ ﻣﻠﮏ ﺑﻠﮑﻪ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻣﻠﮑﻮﺗﯿﺎن ﺑﻬﺮهﻣﻨﺪ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ و در ﻋﺎﻟﻢ ملک ﻫﻢ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ اﻧﺴﺎنﻫﺎی ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﺑﻠﮑﻪ اﻧﺒﯿﺎءاوﻟﻮاﻟﻌﺰم ﻫﻢ ﺑﻬﺮهﻣﻨﺪ از اﯾﻦ ﺣﺎدﺛﻪ ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ و در ساﯾﻪ ﺳﻠﻮک ﺑﺎ اﯾﻦ ﺣﺎدﺛﻪ ﺑﻪ ﻫﺪاﯾﺖ اﻣﺖﻫﺎی ﺧﻮد ﻣﯽﭘﺮدازﻧﺪ.

وی افزود: ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ اﯾﻦ ﺣﺎدﺛﻪ و ﺟﻠﻮهﻫﺎی ﻣﻠﮑﻮﺗﯽ آن ﻇﺮﻓﯿﺖ ﻫﺪاﯾﺖ ﺑﺸﺮﯾﺖ را دارا ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ و ﻟﺬا ﺑﺎﯾﺪ ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺟﺎﻣﻊ، واﺳﻊ و ﻧﺎﻓﺬ ﺑﻪ اﯾﻦ ﺣﺎدﺛﻪ داﺷﺖ و ﺑﺎید با ﺑﺼﯿﺮت ﮐﺎﻣﻞ زواﯾﺎی آن ﺑﺮرﺳﯽ ﮔﺮدد و در ﻣﺴﯿﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪﭘﺮدازی و ﺗﻤﺪنﺳﺎزی از آن ﺑﻬﺮه ﮐﺎﻣﻞ را ﺑﺮد.

فرماندار ماهنشان عنوان کرد: ﯾﮑﯽ از ﺟﻠﻮهﻫﺎی اﯾﻦ ﺣﺎدﺛﻪ ﻋﻈﯿﻢ زﯾﺎرت ارﺑﻌﯿﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ در ﻃﻮل ﺗﺎرﯾﺦ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺷﯿﻌﻪ رواج داﺷﺘﻪاﺳﺖ.

محمدی گفت: بررﺳﯽ زواﯾﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ اﯾﻦ ﻫﻤﺎﯾﺶ ﻋﻈﯿﻢ ﻣﺆﻣﻨﯿﻦ ﺑﺮ ﻣﺤﻮرﯾﺖ زﯾﺎرت و ﻋﺰای ﺳﺎﻻر ﺷﻬﯿﺪان در راﺳﺘﺎی ﺗﺤﻘﻖ آرﻣﺎن اﻧﻘﻼب اﺳﻼﻣﯽ ﺳﺎﺧﺖ ﺗﻤﺪن ﻧﻮﯾﻦ اﺳﻼﻣﯽ در دﻧﯿﺎی اﻣﺮوز ﺿﺮورﺗﯽ اﺟﺘﻨﺎب ﻧﺎﭘﺬﯾﺮ است.

وی گفت:در مورد نقش زن در اجتماع می‌توان گفت که مرد پشتیبان و در خدمت زن است و در قرآن نیز به آن اشاره شده است.ا

فرماندار ماهنشان گفت: زنی که در زندگی الگو خود را حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س) بداند و پیرو راه ایشان باشد با الگو گیری از اهل بیت (ع) زندگی سعادتمندی خواهند داشت چرا که هر کس به اهل بیت (ع) متوسل شود اهل بیت (ع) راه و روش و مسیر سعادت را  به او نشان خواهد داد. 
محمدی ابراز کرد: نقش و جایگاه حضرت زینب (س) در واقعه کربلا باید در جامعه معرفی شود و چه معرفی بیشتر از اینکه زینب کبری (س) زنده نگه دارند و احیا کننده واقعه کربلا است.
وی ابراز کرد: باید توجه نمود که حضرت زینب (س) فرزند، مادر و خواهر شهید است که توجه نمودن به این مسئله شان، شخصیت و مقام والای حضرت زینب (س) را چندین برابر  می‌کند

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر