logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۶
[ شناسه خبر : ۳۱۹۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

اورژانس هوایی استان زنجان هیچ هزینه‌ای از بیماران دریافت نمی‌کند

اورژانس-هوایی-استان-زنجان-هیچ-هزینه‌ای-از-بیماران-دریافت-نمی‌کند
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه اورژانس هوایی استان زنجان در قبال عملیات‌های خود هیچ هزینه‌ای از بیماران دریافت نمی‌کند گفت: تمام هزینه‌های بالگرد اورژانس توسط سازمان کشوری پرداخت می‌شود.

داریوش تقی‌لو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه تمامی خدمات ارائه شده به بیماران گروه هدف در هرسطحی و در هر شرایطی از قبیل انتقال بیماران و ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به بیماران به صورت رایگان انجام می‌شود گفت: انتقال هوایی بیماران توسط بالگرد اورژانس نیز به صورت رایگان و بدون دریافت هزینه از بیمار انجام می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه یکی از تلخ‌ترین تجربه‌های هر فردی تحمل درد بیماری است این درد علاوه بر زمین‌گیری بیمار موجب تشویش روحی اطرافیان او نیز می‌شود گفت: پیشرفت علم و تکنولوژی در جهت افزایش سلامت و کاهش خطر مرگ و میر انسان‌ها در جامعه بکار گرفته می‌شود.

وی گفت: اورژانس هوایی به طور خاص برای انتقال بیماران با وضعیت وخیم در اسرع وقت به نزدیک‌ترین بیمارستان تخصصی ایجاد شده است و زمانی که حادثه بزرگی رخ می‌دهد، بیماران و مصدومان از طریق اورژانس هوایی به مرکز درمانی تخصصی منتقل می‌شوند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: آمبولانس هوایی در لحظات و ثانیه‌های بسیار حساس و حیاتی بعد از سانحه یا برخی بیماریها و شرایط خاص، این امکان را دارد که با انتقال سریع بیماران جهت دریافت به موقع خدمات درمانی تخصصی، باعث نجات جان و یا کاهش عوارض بیماری بسیاری از مددجویان و بیماران شود.

تقی‌لو گفت: میانگین هزینه ماهانه استقرار بالگرد و پوشش ماموریت‌های محوله به اورژانس هوایی هزینه‌ای بالغ بر 600 میلیون تومان است که توسط سازمان اورژانس کشور تامین می‌شود و علیرغم هزینه بالای تامین و نگهداری اورژانس هوایی در استان، خدمات آن به صورت رایگان و بدون دریافت هزینه از بیماران انجام می‌شود.

            

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر