logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۸
[ شناسه خبر : ۳۱۹۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس آموزش و پرورش شهرستان ابهر:

شهرستان ابهر به ۳۵۰ نفر معلم نیاز دارد

شهرستان-ابهر-به-۳۵۰-نفر-معلم-نیاز-دارد-
رئیس آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: متناسب با افزایش دانش آموز در سال تحصیلی جدید شهرستان ابهر به ۳۵۰ نفر معلم نیاز دارد.

مجید مرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: در مهر سال ۱۳۹۲، ۱۲ میلیون نفر و در مهر سال ۱۴۰۱، ۱۶ میلیون نفر وارد مدرسه شدند و در واقع ۴ میلیون نفر تعداد دانش‌آموزان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان ابهر ۲۰۱ واحد آموزشی در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم وجود دارد که قریب به ۲۰۰۰ نفر شاغل در جامعه آموزش و پرورش خدمت می‌کنند.

مرادی افزود: در شهرستان ابهر ۲۰۱ واحد آموزشی وجود دارد که ۳۳ هزار دانش‌آموز در این واحدها تحصیل می‌کنند که شکر خدا با افزایش آمار دانش‌آموزان روبرو هستیم، اما متناسب با این تعداد افزایش معلم اتفاق نیافتاده است.

رئیس آموزش و پرورش ابهر با بیان اینکه مهر سال گذشته سال تحصیلی سختی را پشت سر گذاشتیم گفت: کمبود نیرو را با افزایش اضافه‌کاری و استفاده از همکاران بازنشسته جبران کردیم و ۶۶۸۰ ساعت اضافه‌کاری صورت گرفته، یعنی ۳۵۰ نفر معلم نیاز است چون با افزایش اضافه‌کاری کیفیت آموزش پایین می‌آید.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری با افزایش بازنشسته‌ها، کمبود معلم بیشتر شود، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در سال گذشته در آزمون استخدامی ۲۲ نفر و در سال‌جاری طی دو مرحله آزمون ۱۱۳ نفر، یعنی رشد ۵ برابری جذب معلم داشتیم و پیگیر هستیم که جذب نیروی معلم را افزایش دهیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر