logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۱۹۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 9 دقیقه ]
در میزگرد موج رسا:

هدف والای شهید شهید مصطفی صدرزاده تحقق آرمان‌ها اسلام و انقلاب است

هدف-والای-شهید-شهید-مصطفی-صدرزاده-تحقق-آرمان‌ها-اسلام-و-انقلاب-است-
شهادت یک فرهنگ غنی و برگرفته از آثار شهدا و ایثارگران در عرصه‌های مختلف جامعه است و شهید مصطفی صدرزاده روز تاسوعا با بال عشق پرید.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» مقام معظم رهبری در بخشی از سخنرانی‌های خود درباره شهدا و عاشقان مدافع حرف می‌فرمایند: یکی از معجزات انقلاب اسلامی همین شتافتن جوان های ما در این دوره برای مقابله و مواجهه‌ با دشمنان عنود و خبیث در خارج کشور بود؛ این یکی از معجزات انقلاب است. 

بیشتر بخوانید

 در این راستا و برای نفد و پرداختن به کتاب‌های شهید مصطفی صدرزاده میزگزدی با کارشناسان مربوطه انجام شده است که مشروح آن را در گزارش زیر می‌خوانید:

مسیری که شهدای مدافعان حرم پیمودند مسیر لقا الله است

حسین رحمان زاده اذعان کرد:  مدافعان حرم اگر نبودند، من و تو نمی‌توانستیم اینگونه آزادانه در خیابان‌ها راه برویم؛ نمی‌توانستیم حتی خریدی ساده از یک فروشگاه داشته باشیم و مدافعان حرم از خود گذشتند که ما غرورمان حفظ شود و آزادی و احساس آرامش در زندگی از بین نرود.

وی افزود: کتاب قرار بی‌قرار روایتی مستند از زندگی شهید مصطفی صدرزاده از مدافعان فعال ساعی است وی با نام جهادی سید ابراهیم فرمانده ایرانی گردان عمار از لشکرفاطمیون بود که در آبان ماه سال ۱۳۹۴ و در روز تاسوعا حین عملیات محرم در حومه شهر حلب در سوریه به شهادت رسید.

معاون امور کتابخانه‌های اداره کل‌کتابخانه‌های عمومی استان زنجان عنوان کرد: از آنجایی که شهید مصطفی صدرزاده پسر عمه نویسنده کتاب فاطمه السادات افقه بود پس از شهادت وی با درخواست اطرافیان اقدام به نگارش کتابی پیرامون این شهید بزرگوار کرده است.

رحمانی زاده ابراز کرد: هنگامی که اطرافیان و همکلاسی‌هایم در مورد شهید از من سوال کردند از من خواستند تا در مورد این شهید کتابی بنویسم  که قبول کردم، البته به گفته برخی شهید مرا برای نوشتن کتابش انتخاب کرده بود.

وی افزود: نحوه نگارش کتاب "قرار بی‌قرار" در حقیقت به سبک "مستند- خاطره" نوشته شده است، اما بعد از این که این شهید بزرگوار به سوریه رفت اطلاعات چندانی از وی نداشتیم لذا به جستجو و بررسی پیرامون رویداد‌هایی که در سوریه برای وی رخ داده پرداخته شده است.

معاون امور کتابخانه‌های اداره کل‌کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تاکید کرد: در این باره نویسنده کتاب که از فامیل شهید صدرزاده است توانسته است به متن‌ها و حتی تصاویر ضبط شده درباره شهید صدرزاده دست یابد از سوی دیگر دسترسی نویسنده کتاب به خانواده این شهید بسیار آسان‌تر از دیگران بود و بعد اقدام به نگارش کتاب پیرامون این شهید بزرگوار کرده است.

رحمانی زاده عنوان کرد: کتاب "قرار بی‌قرار" در سه فصل خاطره نوشته شده که هر فصل به روایت یک نفر است همین امر سبب می‌شود که کتاب از جذابیت خاصی برخوردار باشد.

وی تصریح کرد: نویسنده کتاب "قرار بی‌قرار" ویژگی‌های شهید صدرزاده را مورد بررسی قرار می‌دهد که شهید مصطفی صدرزاده یک شخصیت خود ساخته بود این مهم را در بخش‌های متعدد کتاب به خوبی می‌توان دید.

معاون امور کتابخانه‌های اداره کل‌کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: این کتاب از دوران کودکی شهید مصطفی صدرزاده می‌گوید از شیطنت‌ها تا سرکشی‌ها و حضورش در حوزه بازیگری نوشته شده است و پس از اینکه مدتی در حوزه بازیگری فعالیت کرده متوجه شد که این همان حوزه‌ای نیست که او را راضی کند لذا به حوزه علمیه پا گذاشت و مدتی در آنجا به تحصیل و پس از آن به دانشگاه رفت و در آنجا نیز به کسب علم و تجربه پرداخت.

رحمانی زاده اضافه کرد: سرانجام این شهید بزرگوار در جبهه‌های مقابله با داعش به مدافعان حرم پیوست و به مقابله با دشمن سرکش و دفاع از حرم حضرت "زینب کبری" (س) پرداخت پس از مدتی به شهادت رسید.

وی گفت: شهید مصطفی صدر زاده به فاطمیون که از رزمندگان افغانستانی مدافع حرم سوریه هستند پیوست و پس ازهمراه شدن مصطفی با فاطمیون روایت عجیبی دارد که همسرش این موضوع را اینگونه نقل می‌کند: "مصطفی توانایی عجیبی در یادگیری زبان و تقلید لهجه‌ها داشت او به مشهد می‌رود، ریش‌هایش را کوتاه می‌کند و به مسئول اعزام می‌گوید که یک افغانستانی است، مصطفی بیشتر از دو سال در مناطق مختلف سوریه درگیر نبرد با جریان تکفیر بود و دست آخر به آرزویش که دیدار محبوب بود نائل آمد.

معاون امور کتابخانه‌های اداره کل‌کتابخانه‌های عمومی استان زنجان عنوان کرد: شهید مصطفی صدرزاده را در سوریه هرگز نشناخته بودم و شخصیت شهادت طلب وی را ندیده بودم.

رحمانی زاده ابراز کرد: درباره گفته‌های بوعلی عطایی یکی از همرزمان شهید صدرزاده تمام فیلم‌ها، ویدیو‌ها، تصاویر و صدا‌های ضبط شده از این شهید بزرگوار را برای نویسنده کتاب ارسال کرده بود و نویسنده به صورت جز به جز مورد را بررسی کرده تا بتواند حق مطلب را ادا کند و کتابی ارزنده و مستند از این شهید بزرگوار تهیه کند.

وی تاکید کرد: نویسنده بهترین و شاید مهمترین بخش، لحظه تیر خوردن این شهید بزرگوار مطرح کرده که فیلمبرداری هم شده است و آن لحظه‌ای که او گلوله خورده و آخرین نفس‌ها را می‌کشد که یکی از همرزمانش سر او را در آغوش گرفته و برایش روضه حضرت "علی اصغر" (ع) می‌خواند.

معاون امور کتابخانه‌های اداره کل‌کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تصریح کرد: مدافعان حرم انسان‌های با ارزشی هستند که از جان و خانواده‌ خود می‌گذرند تا حرمت حرم اهل بیت(ع) حفظ شود و دشمن به خاک آنها نفوذ نکند.

رحمانی زاده اضافه کرد: شهدا در برابر دشمنان با قدرت می‌ایستند و مهم نیست که دشمن چه قدر تعدادشان زیاد باشد! الگوی آنها امامشان حسین(ع) است که با 72 تن در برابر یاران بسیار دشمن ایستادگی کردند.

وی گفت: تفکر آنها حسینی است! پس نباید توقع چیزی دیگری را از آنها داشت و مدافعان حرم با تمام توان خود در برابر دشمنان اسلام ایستادگی می‌کنند.

معاون امور کتابخانه‌های اداره کل‌کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: از زمان حضرت ابراهیم (ع) تا منجی مان حضرت مهدی (عج) دین اسلام دشمنانی داشته که چشم دیدنش را نداشته‌اند؛ اما هستند انسان‌های دلیری که نمی‌گذارند ذره‌ای به ارزش‌های دینی آسیب وارد شود.

رحمانی زاده ابراز کرد: چه چیزی با ارزش تر از جان انسان است؟ قطعا هیچ وقتی یک نوجوان یا جوان راهی جبهه جنگ می‌شود تا با دشمن بجنگد، یعنی با ارزش‌ترین سرمایه هستی خویش نیز گذشته است که آن همان جانش است.

وی گفت: مدافع حرمی که از جانش هم برای اهل بیت(ع) می‌گذرد و او قطعا می‌داند دنیا فانی و گذراست؛ او می‌داند دشمنان دل به چیزی خوش کرده‌اند که دوام ندارد؛ او می‌داند حرم امامش حرمت دارد و نباید این حرمت شکسته شود و برای تمام این‌ها با نهایت توان در برابر خواسته‌های نا به جای دشمن می‌ایستد و از تلاش دست نمی‌کشد تا در نهایت دشمن عقب نشینی کند.

هدف والای شهدای مدافع حرم تحقق آرمان‌ها اسلام و انقلاب است

بهروز حیدری نیز در این گفتگو با اشاره به فرمایشات حضرت آقا اذعان کرد: یکی از معجزات انقلاب اسلامی همین شتافتن جوان‌های ما در این دوره برای مقابله و مواجهه آنها با دشمنان عنود و خبیث در خارج کشور است.

وی افزود: کتاب قرار بی قرار به نوعی در حوزه خود بی نظیر است در واقع نویسنده وقایع و رویدادهای زندگی شهید مصظفی صدرزاده را منظم کنار هم چیده و آنها را به خوبی بیان کرده است.

کارشناس فرهنگی کتابخانه‌های عمومی استان زنجان عنوان کرد: کتاب قرار بی قرار با یک مقدمه خوب شروع شده و درباره زندگی شخصی شهید و توانایی‌های ایشان مخصوصا در یادگیری لحجه افغانی را به ماهرانه تداعی کرده است.

حیدری گفت: قطعا مدافعان حرم برای رسیدن به هدف مشخص که آن رضای خدا و دفاع از مرز و بوم است راهی جبهه‌ها شده‌اند پس لزوم دارد که مدافع یا مدافعان حرم حضور داشته باشند و با نثار جان خود از مرز و بوم و نوامیس دفاع کنند.

وی ابراز کرد: یک آرمان مشخص در این میان وجود دارد و آن عشق به سید الشهدا(ع) است و در کنار آن دفاع از حرم اهل بیت(ع) که اجر این کار ثمرات زیادی در دنیا و آخرت دارد.

کارشناس فرهنگی کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تصریح کرد: هدف والای شهدای انقلاب و شهدای مدافع حرم تحقق آرمان‌ها اسلام و انقلاب است و این جز مهمترین ارکان انقلاب اسلامی به شمار می‌آید.

حیدری گفت: کتاب قرار بی قرار الگوی خوبی برای جوانان نسل امروز به عنوان الگوی علوی در زندگی هست و اینکه شهید صدرزاده از نمودهای برجسته اخلاقی و رفتاری بوده و البته جای داره بیشتر در این زمینه پرداخته شود.

امنیت و آسایش در جامعه اتفاقی نیست، مرهون خون شهدا است

احمد بیگدلی افزود: شهید مصطفی صدر زاده متولد ۱۹ شهریور ۱۳۶۵ در شهرستان شوشتر استان خوزستان در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. پدرش پاسدار و جانباز جنگ تحمیلی و مادرش از خاندان جلیله سادات است.

وی گفت: ایشان دوران نوجوانی خود را با شرکت در مساجد و هیئت‌های مذهبی، انجام کارهای فرهنگی و عضویت در بسیج و یادگیری فنون نظامی سپری کردند.

فعال فرهنگی تاکید کرد: مصطفی صدر زاده در سال ۹۲ برای دفاع از دین و حرم بی‌بی زینب (س) با نام جهادی سید ابراهیم، داوطلبانه به سوریه عزیمت و به علت رشادت در جنگ با دشمنان دین، فرماندهی گردان عمار و جانشین تیپ فاطمیون شد، سرانجام پس از چندین بار زخمی شدن در درگیری با داعش به درجه رفیع شهادت نائل شد.

بیگدلی ابراز کرد: در مراسم پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و اولین رویداد ملی تکریم فعالان مساجد سراسر کشور باعنوان " م مثل مصطفی" تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب های منتشر شده از شهید مصطفی صدرزاده اهتمام ورزیدند.

وی تاکید کرد: زمانی که صحبت از مدافع حرم می‌شود تازه میفهمی که دنیا چه معنایی دارد انسان از لحظه و لحظات بعدی خود هم خبر ندارد، پس چه خوب که از زمانی که در اختیار دارد، برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) بکوشد شهید مصطفی صدرزاده از بزرگان عرصه جهاد در راه خدا است که با نیت خالص پا در دفاع از حرم اهل بیت (ع) گذاشت و در این راه به دیدار معبود شتافت.

فعال فرهنگی گفت: آرامشی که امروز در جامعه است اصلا اتفاقی نیست زیرا در پشت قضایای آرامش امروز بزرگ مردانی از جنس عشق و ایثار وجود دارد .

وی ابراز کرد: فرزندان انقلاب برای آسایش و امنیت ایران عزیز رفتند و در مقابل داعش شهید شدند بدون اینکه نگران تنهایی کودکان خود باشند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر