logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۱۹۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خرمدره در گفتگو با موج‌رسا:

باغدران خرمدره‌ای منتظر پرداخت خسارت بیمه محصولات کشاورزی هستند

باغدران-خرمدره‌ای-منتظر-پرداخت-خسارت-بیمه-محصولات-کشاورزی-هستند-
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خرمدره با اشاره به اینکه در سرمای دیررس بهاره امسال بخش اعظمی از باغات انگور خرمدره خسارت دید گفت: متاسفانه سطح باغات بیمه شده، محدود است.

علی محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: ۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان خرمدره زیر کشت باغات انگور قرار دارد و کشاورزان در شرایط عادی سالانه در حدود ۵۰ هزار تن انگور از باغات برداشت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد انگور تولیدی در شهرستان تبدیل به کشمش تیزابی می‌شود گفت: عمده محصول تولیدی جنبه صادراتی دارد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خرمدره با بیان اینکه متاسفانه سرمای نابهنگام بهاره در ۲۶ اردیبهشت ماه جاری، سبب خسارت ۳۰ تا ۹۰ درصدی سرمازدگی شد گفت: مقامات وزارت جهاد کشاورزی چندین بار از وضعیت باغات انگور بازدید و بررسی به عمل آورده‌اند و کماکان منتظر نتیجه هستیم.

وی اذعان کرد: مقرر شده تا به باغاتی که بیمه بودند، خسارت پرداخت شود که تاکنون به نتیجه مطلوب نرسیده است.

محمدی اذعان کرد: از کشاورزان انتظار داریم سطح بیمه محصولات کشاورزی خود را بالا ببرند چراکه از سطح سرمازده باغات انگور، سطح بسیار محدودی بیمه شده است و قسمت عمده فاقد بیمه است تا حداقل کشاورزان بتوانند خسارت دریافت نمایند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی اقداماتی که در کنترل آفات، افزایش عملکرد محصول موثر است بحث اجرای طرح فراز است و در این راستا کشاورزان درخواست اجرای طرح فراز در یک هزار هکتار از باغات دارند اما این امر خود نیازمند اختصاص تسهیلات است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر