logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۷
[ شناسه خبر : ۳۱۹۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

راگبی ایران به دنبال جذب مربی فرانسوی

راگبی-ایران-به-دنبال-جذب-مربی-فرانسوی
سرپرست فدراسیون راگبی از جذب یک مربی خارجی از کشور فرانسه خبر داد و گفت: سعی داریم با جذب یک مربی خارجی در راگبی ایران تحولی ایجاد کنیم و کم‌کم شرایط حضورمان را در المپیک فراهم نماییم.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» میرمهدی حسینی از اعزام تیم ملی نوجوانان راگبی به مسابقات قهرمانی آسیا در چین تایپه خبر داد و اظهار کرد: این مسابقات با حضور 12 تیم از 8 مهر به مدت 2 روز در چین تایپه برگزار می‌شود که تیم ایران در رده سنی زیر 18 سال برای اولین بار در این مسابقات شرکت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

وی همچنین از راه‌اندازی اولین آکادمی و مدرسه راگبی در ایران خبر داد و گفت: در جهت توسعه و پیشرفت راگبی ایران سعی داریم تا سال آینده اولین مدرسه و آکادمی راگبی را در ایران راه‌اندازی کنیم تا با تربیت و پرورش ورزشکاران در رده‌های پایه کم کم بتوانیم راگبی را به عنوان یک ورزش المپیکی در کشور مطرح کنیم.

حسینی در پاسخ به این پرسش که تصور می‌کنید چه زمان راگبی ایران بتواند در المپیک حضور پیدا کند؟ افزود: با رشد و پیشرفت خوبی که راگبی طی چند سال گذشته تا به امروز داشته و با رویکرد مثبت خانواده‌ها به این ورزش شک ندارم که تا چند سال آینده شاهد حضور راگبی ایران در المپیک خواهیم بود.

سرپرست فدراسیون راگبی در پاسخ به این پرسش که آیا به جز علی یاقوتی که در اسپانیا لژیونر است، آیا برنامه‌ای برای لژیونر شدن سایر بازیکنان نیز دارید؟ تصریح کرد: به جز علی یاقوتی که در اسپانیا ماندگار شد در حال رایزنی هستیم تا چند بازیکن دیگر را نیز به اسپانیا و فرانسه اعزام کنیم.

حسینی همچنین از جذب یک مربی خارجی از کشور فرانسه خبر داد و افزود: فرانسه در رشته راگبی جزو 3 تیم برتر دنیاست و در حال رایزنی برای جذب یک مربی خارجی از این کشور هستیم تا با استفاده از دانش و تجربیات این مربی خارجی سطح راگبی ایران را ارتقاء داده و در دنیا مطرح کنیم.

وی یکی از مشکلات راگبی را نداشتن زمین اختصاصی عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات ورزشکاران این رشته نداشتن زمین اختصاصی راگبی در ایران است و مجبوریم برای پیگیری تمرینات از سایر ارگان‌ها زمین اجاره کنیم. اگر بخواهیم شرایط حضور راگبی را در المپیک فراهم نماییم نباید از نظر تجهیزات مشکل خاصی داشته باشیم و باید از زمین اختصاصی بهره‌مند شویم. امیدوارم کیومرث هاشمی که خود از بدنه ورزش است این مشکل را به زودی مرتفع کند تا این رشته نیز همانند سایر رشته‌ها جایگاه خود را پیدا کند.

ایسنا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر