logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۱
[ شناسه خبر : ۳۱۹۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

پهپاد مهاجر۱۰ رونمایی شد

پهپاد-مهاجر۱۰-رونمایی-شد
جدیدترین پهپاد خانواده مهاجر با نام مهاجر۱۰ با حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد و همچنین الحاق و واگذاری انبوه موشک‌های راهبردی «خرمشهر» و «حاج قاسم» به نیروهای مسلح و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»طی مراسمی با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی از پهپاد «مهاجر10» با بیشینه مداومت پروازی 24 ساعت در ارتفاع 7هزارمتری و با شعاع عملیاتی 2هزارکیلومتری رونمایی شد.

بیشتر بخوانید

بیشینه ظرفیت سوخت پهپاد «مهاجر10»، 450 لیتر و بیشینه وزن محموله آن 300 کیلوگرم است. حداکثر سرعت این پهپاد 210 کیلومتر بر ساعت است و قابلیت حمل انواع مهمات و بمب‌های قائم، الماس و دستواره را داراست و مجهز به سامانه‌های جنگ الکترونیک و اشراف اطلاعاتی است.

در این مراسم همچنین رئیس جمهور دستور آغاز الحاق و واگذاری انبوه موشک‌های راهبردی «خرمشهر» و «حاج قاسم» به نیروهای مسلح و نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر کرد.

در این مراسم که با حضور وزیر دفاع و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح برگزار شد، رئیس جمهور ضمن گرامیداشت روز صنعت دفاعی و قدردانی از همه نیروهای پرتلاش صنایع دفاعی کشور گفت: امیدوارم تلاش‌های همه ما باعث ارتقای بیش از پیش عزت، افتخار و اقتدار کشور شود.

رئیسی با رمز مبارک «یا حسین» دستور آغاز الحاق موشک راهبردی خرمشهر و حاج قاسم به نیروی هوافضای سپاه را صادر کرد.

همراه این پهپاد بمب هواپرتاب هدایت‌شونده آرمان1 نیز رونمایی شد، این بمب از سری بمب‌های هدایت‌شونده گلایدکننده ساخت صنایع دفاع است. بمب‌های یاسین و بالابان از دیگر بمب‌های گلایدکننده وزارت دفاع هستند که پیش از این روی‌ جنگنده‌ها و پهپادها عملیاتی شده‌ بودند.

تسنیم

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر