logo
امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۱۹۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

کسب رتبه اول استان زنجان در توسعه زیر ساخت داده مکانی

کسب-رتبه-اول-استان-زنجان-در-توسعه-زیر-ساخت-داده-مکانی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: در حال حاضر ژئوپورتال SDI استان زنجان با مشارکت ۲۵ دستگاه اجرایی و ثبت ۱۴۰ وب سرویس مکانی حاوی بیش از نیم میلیون رکورد اطلاعاتی در حال بهره‌برداری می‌باشد.

احمد خداوردی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با توجه به مجموعه اقدامات انجام گرفته در ارتباط با توسعه زیرساخت داده مکانی SDI به عنوان استان برتر در سال ۱۴۰۱ در بین ۳۱ استان کشور برگزیده شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: زیر ساخت داده مکانی SDI، مجموعه‌ای از سیاست‌ها، استانداردها، شبکه‌های دسترسی داده‌های، مکانی سازمان‌ها و مردم می‌باشد که امور مختلف تولید، جمع‌آوری، ذخیره‌سازی دسترسی و استفاده بهینه از داده‌های مکانی را در حوزه مشخصی تسهیل و هماهنگ می‌سازد. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: با توسعه زیرساخت داده مکانی امکان مدیریت و استفاده بهینه از داده و اطلاعات مکانی برای دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی فراهم شده و فرصت استفاده و کار کردن با داده‌های مکانی تولید شده در سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف برای تمامی افراد جامعه فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر ژئوپورتال SDI استان زنجان با مشارکت ۲۵ دستگاه اجرایی و ثبت ۱۴۰ وب سرویس مکانی حاوی بیش از نیم میلیون رکورد اطلاعاتی در حال بهره‌برداری می‌باشد.

خداوردی گفت: هدف اصلی SDI را میتوان ارتقاء و بهبود نظام تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی جامعه با ایجاد یک زیر ساخت مناسب از داده‌‌های مکانی بیان کرد.

وی گفت: با توجه به راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با هدف یکپارچگی اقدامات مربوط به خدمات حوزه زمین و با توجه به اینکه عملکرد صحیح و بهره برداری کامل از این سامانه نیازمند داده مکانی مناسب از سوی دستگاه‌های اجرایی استان می‌باشد از این رو زیر ساخت داده مکانی (SDI) کمک شایانی به استقرار کامل این سامانه می‌نماید.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر