logo
امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۹
[ شناسه خبر : ۳۱۹۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

شهادت حضرت رقیه (س) سند حقانیت و مظلومیت نهضت عاشورا است

شهادت-حضرت-رقیه-(س)-سند-حقانیت-و-مظلومیت-نهضت-عاشورا-است
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه طفل سه ساله حضرت اباعبدالله (ع) ماننده عمع بزرگوارشان زینب(س) در جمع یزیدیان با سخنرانی خود رسوایی آنها را دو چندان کرد گفت: شهادت حضرت رقیه(س) سند حقانیت و مظلومیت نهضت عاشورا است.

حجت‌الاسلام علی ناصر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه از عواملی که  باعث شد قیام عاشورا و شهادت امام حسین علیه السلام در میان سایر نهضت، حرکت‌ها و قیام اهل بیت علیهم السلام بارز و برجسته شود گفت: برجستگی این قیام وابسته به دو حالت است که اولا جریانی که امام حسین(ع) با شهادت خود ایجاد کرد این بود که حضرت سید الشهدا(س) با تمام  وجود برای احیای دین ناب محمدی صل الله علیه و آله قیام کرد دوما آن حضرت تمام دارایی ظاهری و باطنی خویش را در راه اسلام و فریضه امر به معروف و نهی از منکر فدای دین نمود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: زمانی که امام حسین(ع) با خانواده در این راه قدم گذاشت و خون فرزندان حضرت هم در کنار خون انصار وفا دار حسین(ع) قاطی خون ثارالله شد و تزریق همین خون‌ها باعث نجات اسلام ناب از موت شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان عنوان کرد: حضرت با همسر و فرزند و برادر و خواهر و برادر زاده‌ها و خواهر زاده‌ها از طفل شیر خوار تا مردان کهنسال جوانمرد پا به این عرصه و قیام حق علیه باطل گذاشت.

حجت‌الاسلام ناصر افزود: ما اگر برای حقانیت امام حسین(ع) و نهضت کربلا  و ظلم‌های یزید و یزیدیان، شهادت و اسارت همین اطفال حضرت را از علی اصغر(ع) شیر خواره تا رقیه(س) سه ساله و سایر کودکانی که در این واقعه که شهید و یا اسیر شدند، ملاک قرار دهیم کافی است حتی برای شخص آزادیخواهی که انسان  و انسانیت سرش می‌شود و لو اینکه مسلمان نباشد.

وی اضافه کرد: حضور کودکان در واقعه عاشورا و شهادت و اسارت و دردهایی که کشیده‌اند در استمرار و ثبات قیام و خواری دشمنان این مکتب از روز عاشورا تا این برهه زمان و تا قیام قیامت مؤثر بوده و هست و خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: در بین کودکان دختری سه ساله و دردانه  امام حسین(ع) حضرت رقیه سلام الله علیها اسارت و شهادتش سند حقانیت و مظلومیت نهضت عاشوراست.

حجت‌الاسلام ناصر گفت: دختری از جنس عشق که سن کمی داشت ولی تربیت شده در مکتب و دامن سید الشهدا(ع) بود و با رفتارهای  کودکانه‌ای که در کربلا و مخصوصا در دوره اسارت خود داشت قلوب افراد زیادی را به خود جذب کرد.

وی ابراز کرد: یزیدیان که باعث اسارت، درد، شکنجه و نهایت شهادت حضرت رقیه(س) شدند شاید به ظاهر به خصوص در آن برهه بروز و ظهور نداشت ولی گذشت زمان ثابت کرد که شهادت حضرت رقیه(س) پایه‌های ظلم یزید و یزیدیان را به لرزه در آورده بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان عنوان کرد: صحبت‌هایی که این دختر سه ساله نور چشم سید الشهدا (ع) با دختر یزید یا یزیدیان داشت چقدر زیبا است که خود را معرفی می‌کند و مثل عمه‌‍اش زینب سلام الله علیه که بینی دشمن را به خاک می‌مالد و یا شهادت مظلومانه‌اش که در خرابه با گریه خود همه خاندان را به گریه می‌آورد و همین گریه و ناله‌ها یزید با اون هیمنه و کبکبه مجبور می‌کند به خواسته آنها تن دهد و این همان عزیز حسینی و فضاحت یزیدی است که خانوم رقیه سلام الله علیها  رقم می‌زند.

وی تاکید کرد: امروز بعد از گذشت قرن‌ها در می‌‎یبایم  که دیگر خبری از یزید، حکومت، دارالاماره و قصر اثری باقی نمانده ولی همان دختر مظلمه و خرابه شام امروزه چقدر عزت و شکوه و عظمت پیدا کرده است و الان سوریه به برکت وجود این زهرای سه ساله و عمه جانش زینب مأمن و ملجأ و پناهگاه عاشقان شده است و تا جایی برای مسلمانان علی الخصوص شیعیان و محبیت اهل بیت ارزش دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان ابراز کرد: وقتی دشمن و یزیدیان زمانی قصد جسارت به حرم اهل بیت(ع) در سوریه را داشتند چه جوان‌هایی که عاشقانه و با بصیرت و آگاهی برای دفاع از حرم جان خود را فدا کردند که همین را هم این جوانان از حصرت رقیه(س) و جوانان کربلا الگو گرفته‌اند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر