logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۳
[ شناسه خبر : ۳۱۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
استاندار زنجان:

خبرنگار مسئولیت آگاه سازی یک ملت را برعهده دارد/ خبرنگاران مسئول باورها و اعتقادات مردم

خبرنگار-مسئولیت-آگاه-سازی-یک-ملت-را-برعهده-دارد-خبرنگاران-مسئول-باورها-و-اعتقادات-مردم-

استاندار زنجان گفت: قلم خبرنگار مسئولیت آگاه سازی یک ملت و شفاف سازی یک نسل را برعهده دارد.

به گزارش موج رسا; اسدالله درویش امیری در مراسم روز خبرنگار زنجان، اظهار داشت: هفدهم مرداد سالروز شهید خبرنگار،محمود صارمی که در عرصه خبر و خبررسانی به شهادت رسید و به مناسبت این روز فراموش نشدنی، روز خبرنگار نامگذاری شد.

وی با تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه زنجان،گفت: مقام معظم رهبری در روز تنفیذ رئیس جمهور،تاکید کردند که بگذاریم ملت با سلایق و نظرات مختلف زندگی خوب و آرامی داشته باشند.

استاندار زنجان ادامه داد: خبرنگاران در این سخن مخاطب مهمی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در روز تنفیذ رئیس جمهور هستند.

درویش امیری افزود: آنکس که آگاهتر است مسئولیت بیشتری در قبال شفاف سازی و آگاهی رسانی دارد.

وی بیان داشت: قلم خبرنگار مسئولیت آگاه سازی یک ملت و شفاف سازی یک نسل را برعهده دارد که اگر از قلم درست استفاده نشود، جامعه را با مخاطراتی مواجه می کند.

استاندار زنجان  گفت: خبرنگاران مسئول در قبال باورها و اعتقادات مردم هستند و اگر اخبار ناصحیح،نادرست،مغرضانه و ناصحیح از سوی خبرنگاران مخابره شود که اعتقادات و باورهای مردم را تضعیف کند، خبرنگاران مسئول هستند.

درویش امیری بر ضرورت الگو بودن رسانه ها در خصوص انتشار اخبار صحیح تاکید کرد و افزود: باید رسانه ها به انتشار اخبار صحیح اقدام کنند.

همچنین در مراسم روز خبرنگار زنجان و با حضور مسئولان زنجانی،از محسن میرزایی، روزنامه نگار و پژوهشگر برجسته تاریخ تجلیل شد.

محسن میرزایی روزنامه نگار و پژوهشگر در مراسم روز خبرنگار اظهار داشت: 80 سال پیش وارد زنجان شدم  و خیلی زود زبان آذری را یاد گرفتم.

وی گفت: افتخار می کنم که خبرنگار بودم، در سال 1335 در دانشگاه تهران و روزنامه اطلاعات نخستین دوره آموزش خبرنگاری را دایر کردم.

این پژوهشگر ادامه داد: خبرنگاری فقط نوشتن خبر نیست بلکه اطلاعات بسیاری را می خواهد.

میرزایی افزود: خاطرات خوبی از استان زنجان دارم و هنوز هم قیصریه برایم خاطره انگیز است.

گفتنی است،محسن میرزایی، روزنامه‌نگار و تاریخ‌نگار ایرانی در سال ۱۳۱۱ هجری شمسی در زنجان به دنیا آمد.

محسن میرزایی از دانش‌آموختگان اولین دوره روزنامه‌نگاری در سال 1335 است که در همان سال از دانشسرای عالی موفق به اخذ مدرک لیسانس در رشته زبان و ادبیات فارسی نیز شد. همچنین میرزایی در واشنگتن در رشته‌های مرتبط با حوزه تبلیغات نیز تحصیل کرده است.

وی همکاری با آژانس تبلیغاتی فاکوپا را از سال 1337 آغاز کرده است. به اعتقاد این پیشکسوت صنعت تبلیغات در ایران، «فاکوپا» اولین کمپین واقعی تبلیغاتی به معنای علمی آن را در سال 36 - 1335 برای روغن نباتی شاه‌پسند اجرا کرده است.

میرزایی علاوه بر فاکوپا، با کانون آگهی زیبا از پایدارترین و بزرگترین آژانس‌های تبلیغاتی ایران نیز همکاری داشته است.

این روزنامه‌نگار و تاریخ‌نگار که روزنامه‌نگاری را با روزنامه اطلاعات آغاز کرد، از سال 1335 وارد حرفه روزنامه‌نگاری شده و بیشتر در حوزه تولید و نشر گزارش‌های تاریخ سیاسی ایران با مطبوعات همکاری دارد.

وی دارای تألیفات، آثار ماندگار و مقالات تحقیقی محسن میرزایی از جمله انتشار اسناد بازیافته مشروطیت ایران در مجموعه «28 هزار روز تاریخ ایران و جهان» - روزنامه اطلاعات، سال 1352  است.

همچنین  مجموعه دو جلدی «قرن بیستم» - روزنامه ایران، سال 1373، رویدادهای سیاسی خاورمیانه؛ از سقوط امپراطوری عثمانی تا امروز - انتشارات ایران، 1392؛ مجموعه دو جلدی «تاریخچه بریگاد و دیویزیون قزاق (از کلنل دومانتویچ تا رضاخان میرپنج سوادکوهی)» ، مجموعه چهار جلدی روزنامه خاطرات غلامعلی خان عزیزالسلطان ملیجک از تالیفات وی محسوب می شود.

رئیس هئیت داوران سومین جشنواره مطبوعات و رسانه های استان زنجان نیز در این جلسه گفت: مطبوعات استان زنجان رشد یافته و کیفیت بالایی دارند و از قوی ترین ها و جذابترین ها از نظر ساختار و سبک ها و محتوا محسوب می شوند.

مهدی فرقانی با بیان اینکه تمرکز مطبوعات استان زنجان بر مسائل محلی است، گفت: تعامل خوبی رسانه های زنجانی با مسئولان دارند.

وی با اشاره به اینکه مطبوعات زنجان از اولویت های توسعه ای استان خود آگاه هستند، گفت: مطبوعات بدون غرض ورزی مشکلات را بیان می کنند.

این استاد دانشگاه گفت: اگر مسئولان رسانه ها را تحمل نکنند نمی توانند به چنین درجه ای از رشد و تعالی برسند.

فرقانی ادامه داد: انتقاد بی جهت و بدون مطالعه نیز از سوی رسانه ها نمی تواند منشا آرامش برای آنها باشد.

وی افزود: فضای مطبوعات استان زنجان فضای نمونه در کل کشور است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر