logo
امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۸
[ شناسه خبر : ۳۱۸۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

نرخ تورم سالانه استان زنجان در تیر ماه جاری کاهش یافت

نرخ-تورم-سالانه-استان-زنجان-در-تیر-ماه-جاری-کاهش-یافت
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: نرخ تورم سالانه استان در تیر ماه ۱۴۰۲ استان به ۴۶.۴ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل ۴۷.۶ درصد، ۱.۲ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.

احمد خداوردی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»با اشاره به کاهش نرخ تورم سالانه استان در تیر ۱۴۰۲ اظهار داشت: نرخ تورم سالانه استان در تیر ماه ۱۴۰۲ استان به ۴۶.۴ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل ۴۷.۶ درصد، ۱.۲ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: این در حالی است که نرخ تورم سالانه کشور در همین ماه ۴۷.۵ درصد بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: در تیرماه ۱۴۰۲ استان زنجان در بین استان‌های با نرخ تورم سالانه پایین و دارای رتبه بیست و ششم بود.

وی با اشاره به افزایش نرخ تورم ماهانه استان در تیر ۱۴۰۲ گفت: منظور از نرخ تورم ماهانه درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه قبل می‌باشد نرخ تورم ماهانه استان در تیر ۱۴۰۲ به عدد ۲.۱ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل ۰.۴ واحد درصد افزایش داشته است. 

خداوردی بیان کرد: تورم ماهانه برای گروه‌های عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات و کالاهای غیرخوراکی و خدمات به ترتیب ۱.۱ درصد و ۲.۷ درصد بوده است.

وی ضمن اشاره به کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه استان در تیر ۱۴۰۲ نیز یادآور شد: منظور از نرخ تورم نقطه به نقطه درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد.

وی ادامه داد: نرخ تورم نقطه به نقطه استان در تیر ۱۴۰۲ به عدد ۳۷.۹ درصد رسیده است یعنی خانوارهای استان به طور میانگین ۳۷.۹ درصد بیشتر از تیر ۱۴۰۱ برای خرید یک مجموعه کالاها و خدمات یکسان هزینه کرده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه استان در تیر ۱۴۰۲ در مقایسه با ماه قبل ۱.۲ واحد درصد کاهش یافته است. 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر