logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۵
[ شناسه خبر : ۳۱۸۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]

استیضاح وزیر کشور به صلاح نیست

-استیضاح-وزیر-کشور-به-صلاح-نیست
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: طرح استیضاح وزیر کشور در آستانه انتخابات مجلس می‌تواند اثر منفی بر مشارکت مردم در انتخابات داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»محمد صالح جوکار با اشاره به طرح استیضاح وزیر کشور در مجلس، بیان کرد: از نظر بنده اکنون طرح این استیضاح به صلاح کشور نیست. استیضاح کنندگان اصرار دارند اما امیدوار هستیم در جلساتی که قرار است برگزار شود و تعاملی که با وزیر کشور صورت خواهد گرفت این موضوع منتفی شود.

بیشتر بخوانید

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه اکنون در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم، طرح این مسائل می‌تواند اثر منفی در مشارکت مردم در انتخابات مجلس به همراه داشته باشد. سعی و تلاش باید بر این باشد تا این مسائل و مشکلات در جلسات و با تعامل حل شود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر ضعفی وجود دارد باید با تعامل در راستای برطرف کردن این نقاط ضعف گام برداشت. یقینا با تعامل بین مجلس و دولت بحث استیضاح وزیر کشور  حل و با تعامل نقاط ضعف مرتفع خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز روز پنجشنبه ۲۶ مردادماه در محل دانشگاه علامه طباطبائی(ره) و در نشست پایان دوره دفتر تحکیم وحدت در جلسه‌ای به سؤالات و مطالبات دانشجویان پاسخ گفت و به تبیین موضوعات مختلف از جمله طرح استیضاح وزیر کشور که از سوی دانشجویان مطرح شده بود، پرداخت. 

قالیباف در بخشی از این نشست در پاسخ به یکی از دانشجویان که از طرح استیضاح وزیر کشور بابت ابلاغ بخشنامه‌ای درباره بی‌طرفی در انتخابات مجلس انتقاد کرد، گفت: استیضاح تنها به همین دلیل نبود و ۱۴ بند داشت و وزیر کشور با حضور در کمیسیون باید به ۱۴ موضوع پاسخ می‌داد اما یک جریان خاص سیاسی اینگونه مطلب را نشر داد. معتقدم اگر حداقل انصاف را به خرج می‌دادند نباید در شرایط امروز کشور چنین اختلاف افکنی می‌کردند که همین رفتارها است که باعث می‌شود علیرغم ظرفیت‌هایی که امروز وجود دارد، شاهد این وضعیت در کشور باشیم؛ به جای ایجاد هم افزایی، ۴۵ روز وقت کشور را بر سر چنین موضوعات سیاسی تلف شده که از اساس کذب است.

رئیس مجلس با بیان اینکه از دانشجویان و به‌خصوص دانشجویانی که حقوق خوانده‌اند انتظار دارم خارج از جنجال‌های رسانه‌ای، به‌موضوعات در شرایط منطقی بنگرند، عنوان کرد: این مطالب در حالی بیان شده که در مجلس محکوم به این هستم که آقای قالیباف از وزیر کشور دفاع کرده تا دوست ۴۰ ساله‌اش استیضاح نشود؛ لذا دو سوم مجلس من را مدافع وزیر کشور می‌دانند و این درحالی است که در نقطه مقابل، امروز شما می‌گویید من تلاش برای جابجایی معاون سیاسی داشته‌ام.

قالیباف با بیان اینکه مدیریت در مجلس کار سختی بوده و مشابه هیچ کجای دیگر نیست، یادآور شد: من نیز به عنوان نماینده یک رأی دارم و در مجلس نماینده‌ای از دیگری نماینده‌تر نیست. من صرفاً سخنگوی سایر نمایندگان هستم و قدمی از آیین نامه عبور نمی‌کنم.

وی با اشاره به علت به طول انجامیدن استیضاح وزیر کشور عنوان کرد: همانطور که اشاره کردم، موضوع معاون سیاسی تنها یکی از موضوعات استیضاح وزیر کشور بود که آقای وحیدی گفت اگر به من فرصت دهید ظرف یکی دوهفته او را جابجا می‌کنم. نمایندگان حرفشان این بود که ما به جز این موضوع محورهای دیگری هم برای استیضاح داریم و هنوز موضوع آن کاملاً منتفی نشده است و این انتقاد از سوی نمایندگان به من وارد شد که چرا در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه ای که از صحن علنی گذشت، طرح استیضاح وزیر کشور اعلام وصول نشد.

رئیس مجلس ضمن رد دخالت در عزل و نصب ها ادامه داد: البته اگر جایی کار بر زمین مانده باشد و پیش نرفته باشد، محکم آن را بدون سر و صدا پیگیری کرده‌ام. طی این ۳ سال تنها یک وزیر را استیضاح کرده‌ایم، چون ما با منطق، نظارت و پیگیری پیش می‌رویم. دیده‌ایم که دولت پیش از تصمیم مجلس به استیضاح به نتیجه‌ای که ما رسیده‌ایم می‌رسد و وزیر را جابه‌جا می‌کند.

ایسنا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر