logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۰
[ شناسه خبر : ۳۱۸۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
وصیت نامه شهید ودود روغنی زنجانی؛

شهدا به بالاترین مقام قرب الهی دست یافته‌اند

شهدا-به-بالاترین-مقام-قرب-الهی-دست-یافته‌اند-
شهدا با ایثار جان خود به بلندترین مرتبه‌ای که خداوند مشخص کرده که همانا قرب الهی است، دست پیدا می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» زندگینامه شهید ودود روغنی زنجانی،

بیشتر بخوانید

در یازدهم تیرماه سال 1347 در زنجان به دنیا آمد و از همان کودکی نبوغ چشمگیر خود را بروز داد.

این مرد راه عشق، از ده سالگی خواندن نماز را شروع کرد و در کسب دانش و معرفت کوشا و مصمم بود "اتاق معلم" اتاق مخصوص درس خواندن او بود.

می‌گوفتمن باید در دانشگاه قبول شوم، سپس شهید شوم چرا که یاوه ‏سرایان می‏گویند جبهه‏ها پُر از افراد ناآگاه و بی‌سواد است، لذا شهید‏ شدن دانشجو می‏تواند اثر بیشتری داشته باشد.

 حتی تأکید کرده بود چنانچه شهید شد، در اعلامیه ‏ شهادت وی کلمه‏  دانشجو را قید کنند و پس از شرکت در کنکور، در دو نوبتِ سه ماهه به جبهه رفت که همزمان نام وی جزو قبول ‏شدگان آزمون سراسری در رشته پزشکی اعلام شد.

ودود، از نوجوانی دوست صمیمی "محمد مسعود پارسا" بود که هر دو از نخبگان و جزو دانشجویان پزشکی دانشگاه تهران بودند و با هم شهید شدند و ودود در بیست و سوم مردادماه سال 66 در عملیات نصر هفت، عاشقانه به سوی خدا رفت.

گزیده‌ای از وصیت نامه شهید

 همه از خاکیم و به خاک بر می‌گردیم، چه بهتر که انسان مرگی را انتخاب کند که انتخابی آگاهانه و هدف دار است،  نه اینکه مرگ، انسان را انتخاب کند.

به اهل خانه و تمام جامعه باید نکاتی را یادآور شوم اول اینکه، من به این راه و طریق، اگاهانه و نه از روی احساسات و اهداف دنیوی آمده‌ام بلکه به فرمان، فتوای رهبر بزرگ و برای جنگ با  استکبار، چه داخلی و چه خارجی، به جبهه آمده‌ام.

نکته دوم، من نمی‌گویم برایم گریه نکنید، چون دوری از عزیزان، سخت و متأثر کننده است چون لذت اطاعت از فرمان امام و بی تفاوت نبودن در برابر مسائل جامعه خیلی بیشتر از این لذت بخش است.

 نکته دیگر درخواستی است که از تمام آشنایان بخصوص از اهل خانه دارم "هر مسئولیتی که در جامعه دارید، با خلوص نیت به اینکه جامعه شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده است خدمت کنید.

شما را به خون شهیدان قسم می‌دهم برای عدم رنجش روح من، درستی در کار پیشه کنید، که درستی بهترین طریق است و به صراحت می‌گویم در هرجا و در هر مورد نگویید من شهید داده‌ام و فلان، و یا خدایی نکرده از شهادت من سوء استفاده شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر