logo
امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۵
[ شناسه خبر : ۳۱۸۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
اهم مسائل مطرح شده در جلسه خانواده و جوانی جمعیت؛

۴۰۰ قطعه زمین برای واگذاری به متقاضیان قانون جوانی جمعیت در زنجان آماده‌سازی شد

-۴۰۰-قطعه-زمین-برای-واگذاری-به-متقاضیان-قانون-جوانی-جمعیت-در-زنجان-آماده‌سازی-شد
پیشتازی زنجان در جمع‌آوری داده‌های آماری، ضرورت توجه فعالان حوزه رسانه به مسئله پیری و جوانی جمعیت، تشکیل کارگروه ویژه مقابله با سقط‌های غیرقانونی و آماده‌سازی ۴۰۰ قطعه زمین برای واگذاری به متقاضیان قانون جوانی جمعیت در زنجان از مسائل مطرح شده در جلسه امروز بود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» ابوالفضل رفیعی امروز ۲۵ مرداد ماه در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان گفت: فعالان حوزه رسانه باید مساله پیری و ضرورت جوانی جمعیت را در اولویت خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: رسانه‌ها در حوزه فرهنگ‌سازی در این زمینه نقش موثری دارند و باید کمک‌کننده باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان اذعان کرد: خانواده و جوانی جمعیت از موضوعات راهبردی و با اهمیت است و جزو اولویت‌های کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به امر مذکور خاطر‌نشان کرد: به دلیل اینکه این موضوع حائز اهمیت است تمام دستگاه‌های اجرایی باید به صورت جدی برنامه‌های خود را در این راستا مد نظر قرار دهند.

رفیعی با اشاره به اینکه نرخ‌های مربوط به جمعیت طی سال‌های گذشته روند رو به رشدی نداشته است گفت: باید از پنجره جمعیتی چند ساله فعلی برای جبران کاستی‌ها بهره بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: اجرای تکالیف ابلاغی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت امری ضروری است و عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه باید متناسب با برنامه‌های زمان‌بندی باشد.

مرتضی شهامی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار زنجان نیز در ادامه جلسه با اشاره به وجود داشبورد مدیریتی در استان گفت: داده‌های مربوط به وضعیت جمعیت استان را نیز می‌توان با تعریف شاخص در این بستر پیاده‌سازی کرد.

وی افزود: با جمع‌آوری آمارهای به روز در این حوزه به تحلیل داده‌های آماری در آینده کمک می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار زنجان گفت: زنجان در تهیه داشبورد مدیریتی جلوتر از استان‌های دیگر است. سیده فائزه موسوی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار زنجان نیز در ادامه جلسه گفت: پس از حدود ۱۵ ماه از ابلاغ قانون جوانی جمعیت، برای رصد عملکردها اتاق وضعیت جمعیت در استان زنجان تشکیل می‌شود.

وی افزود: این رصدها بر اساس شرایط جمعیتی هر استان و هر منطقه انجام می‌شود و بر اساس آن برنامه‌ریزی برای اجرای اقدامات صورت می‌گیرد.

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری زنجان به حمایت از اقدامات انجمن‌ها و نهادهای مردمی از قانون جوانی جمعیت اشاره و تاکید کرد: در این راستا برنامه‌ریزی منسجمی انجام و عملیاتی شد که البته نیازمند همراهی دستگاه‌های اجرایی است.

وی در بخشی دیگر با اشاره به دستورالعمل ابلاغی از وزارت کشور در مورد تشکیل کارگروه ویژه مقابله با سقط‌های غیرقانونی گفت: بخشی از این مشکل با اقدامات فرهنگی قابل حل شدن است. 

اصغر اسماعیلی، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در این جلسه با اشاره به ثبت‌نام و ارائه زمین به خانواده‌های دارای فرزند سوم متولد شده بعد از تاریخ ۲۸ آبان ۱۴۰۰ یکی از این وظایف است، گفت: یک هزار و ۴۳۸ نفر برای برخورداری از زمین در طرح حمایت از جوانی جمعیت در استان ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: ۹۷۴ نفر از این ثبت‌نامی‌ها مورد تایید قرار گرفتند.

وی از آماده‌سازی ۴۰۰ قطعه زمین برای واگذاری به متقاضیان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد و گفت: واگذاری این زمین‌ها برای هفته دولت و یا سفر وزیر در هفته‌های آینده انجام خواهد شد.

اسماعیلی اذعان کرد: متراژ زمین‌های پیش‌بینی شده برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت حداکثر ۲۰۰ متر خواهد بود که به صورت ویلایی احداث خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر