logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۱۷۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
شهردار زنجان:

پارکینک طبقاتی سعدی زنجان در صورت تامین اعتبار یک ماهه به افتتاح می‌رسد

پارکینک-طبقاتی-سعدی-زنجان-در-صورت-تامین-اعتبار-یک-ماهه-به-افتتاح-می‌رسد
شهردار زنجان گفت: افتتاح پارکینک طبقاتی سعدی در طول یک ماه پیشرو در صورت تامین اعتبار و احداث ۴ بازارچه میوه در نقاط مختلف شهر نیز در طول ۱۰۰ روز آینده از برنامه‌های شهرداری است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی "موج رسا"; امروز 24 مرداد ماه در نود و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان لایحه افزایش اعتبار ردیف بودجه احداث و تجهیز پارکینگ طبقاتی سعدی زنجان مطرح شد.

بیشتر بخوانید

این پارکینگ در مرحله نهایی قرار دارد اما اتمام پروژه به سرانجام نرسید و درخواست ۸ میلیارد تومان برای اتمام شد همچنین ۲ میلیارد تومان نیز برای احداث فرهنگسرای پارک بانوان غرب درخواست شد که در نهایت پروژه به تصویب شورا رسید.

علی‌رضا فیروزفر شهردار زنجان در این باره گفت: با تخصیص اعتبار‌ پروژه تا یک ماه دیگر تکمیل و به افتتاح می‌رسد.

یکی از لایحه‌های دیگر نیز در خصوص خرید خدمات مشاور فاز دوم مکانیزاسیون آبیاری پارک‌های سطح شهر زنجان بود که هم در هدر رفت آب جلوگیری خواهد داشت و هم در اشتباهات احتمالی نیروی کار جلوگیری خواهد کرد که مساحت حدود ۸۲ هکتار خواهد بود که با اکثریت آرا به تصویب رسید.

یک لایحه نیز در خصوص برخی مسائل فی مابین کوی نانوایان و شهرداری بود، با توجه به اینکه در کوی نانوایان شهرداری در حدود ۸۰۰ میلیون تومان با ۶۲ متر زمین طلب دارد با تصویب شورا مقرر شد یک هزار متر زمین در این شهرک برای احداث زمین با کاربری ورزشی جنب زمین‌های تجاری شهرداری از این محل به کار گرفته شود. 

شهردار زنجان در این خصوص نیز اذعان کرد: شهرداری و شورا به برخی موضوعات در کوی نانوایان ورود یافت و یک معضل از یک نقطه رفع شد و مابقی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در شهر زنجان در طول سال‌های گذشته مواجه با شرکت تعاونی‌هایی بودیم که شهرک‌هایی را تفکیک کرده‌اند گفت: این شرکت‌های تعاونی بدون اینکه به تعهد خود عمل کرده باشند و به نحوی کار کردند که شهرداری پروژه‌های ناقص را تحویل بگیرد همین امر سبب شده تا مشکلات تاکنون ادامه‌دار باشد.

فیروزفر با بیان اینکه شورای شهر ششم و شهرداری هم شرکت تعاونی و اهالی منطقه را کمک کرد افزود: اجازه افزایش مشکلات را ندادیم و مسئولیت شرکت تعاونی حفظ شد. با این وجود خدمات بالایی توسط شهرداری انجام شد و یک معبر بزرگ کوی خرداد زیر سازی شد و به مرحله آسفالت‌ریزی رسیده است.

یکی از لایحه‌های دیگر نیز احداث ۴ بازارچه میوه و تره بار در خیابان عاصم زنجانی، پونک، فاز ۳ گلشهر، میدان گل‌های کوی‌فرهنگ بود که به تصویب رسید.

شهردار زنجان در این راستا اذعان کرد: یکی از کارهای ماندگار شورا و شهرداری احداث همین بازارچه‌های میوه و تره بار است که به نوعی مشارکت در تنظیم بازار زنجان خواهد بود.

وی افزود: راهبرد شورا در سال گذشته مکان‌یابی و تعیین  و تثبیت زمین و طراحی این بازارچه‌ها بود. زمین‌ها مشخص و طراحی‌ها انجام شده که بعد از تصویب بلافاصله شروع به احداث پروژه‌ها خواهد شد و در مدت ۱۰۰ روز احداث به اتمام خواهد رسید. 

فیروزفر با بیان اینکه از زمان تعیین زمین این بازارچه‌ها نیز برای نحوه مدیریت و سازوکار عرضه محصولات نیز فکر شد و قرار است نرم افزاری طراحی شود که بصورت روزانه نرخ‌های مصوب و عرضه محصولات را در اختیار شهروندان قرار دهد گفت: با پایان احداث بازارچه‌ها این نرم افزار نیز توسط سازمان مشاغل شهرداری به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار زنجان با بیان اینکه علی‌رغم اینکه تلاش بسیاری که علیه شهرداری کردند تا امسال شهرداری نهضت آسفالت‌ریزی را انجام ندهد گفت: اما تا این تاریخ ما بیشتر از سال قبل آسفالت‌ریزی را انجام داده‌ایم و در حال حاضر ۳ اکیپ مکانیزه سازمان عمران و شهرسازی در مناطق مختلف برای اسفالت‌ریزی حضور دارند.

وی با بیان اینکه موفق‌تر از آن بحث لکه‌گیری‌ها و ترمیم حفاری‌ها در سطح شهر است بیان کرد: روزانه حداقل ۳۰۰ تن آسفالت‌ریزی در این راستا در سطح شهر انجام می‌شود. و به لطف خدا در طول امسال آسفالت‌ریزی حفاری‌های به جای مانده از ۱۰ سال قبل را برطرف خواهیم کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر