logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۱۷۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یک مطالبه عمومی؛

مقابله با ولنگاران، نیازمند اقدام قاطع است

-مقابله-با-ولنگاران،-نیازمند-اقدام-قاطع-است-
بعضی از خواص و مسئولین، به دلیل ضعف اعتماد بنفس خود، ممکن است با مشاهده برخی از بی‌بند و باری کف خیابان تحت تأثیر قرار گیرند. اما مقابله با اینها سخت نیست و راهکار آزمایش شده دارد؛ منتها مشکل در اراده و نوع تصمیمات و اهتمام برخی مسئولین است.

به گزارش موج رسا; بعضی از خواص و مسئولین، به دلیل ضعف اعتماد بنفسی که دارند، ممکن است با مشاهده برخی از بی‌بند و بارهای کف خیابان تحت تأثیر قرار گیرند. اما ...

بیشتر بخوانید

اولاً مقابله با اینها سخت نیست و راهکار آزمایش شده دارد؛ منتها مشکل در اراده و نوع تصمیمات و میزان اهتمام برخی مسئولین است.

ثانیاً، وضعیت ما در حال حاضر، هر مقدار که باشد، قابل مقایسه با اول انقلاب و فساد و فحشاء به جا مانده از زمان شاه نیست. واقعاً تصور اینکه انقلاب اسلامی آن فضا را برگرداند، برای عده‌ای اصلاً قابل تصور هم نبود، چه برسد به اینکه بیایند به کف میدان! 

 از همین رو، برخی به امام ره اشکال می‌گرفتند؛ اما امام ره در عمل نشان داد که اگر در مسیر اراده الهی حرکت کنیم، پیروزی از آن جبهه حق است.

ثالثاً، اساساً برای مقابله با یک جرم و تخلف، اینگونه نیست که نیاز باشد با تک تک مجرمین و متخلفین برخورد کنیم.

 برای مثال، وقتی در یک شهر، خرید و فروش مواد مخدر آزاد باشد، قطعاً افراد زیادی آلوده خواهند شد. اما اگر مردم آن شهر بدانند و مشاهده کنند که با فروشندگان مواد مخدر، برخوردهای بازدارنده و پشیمان کننده می‌شود، چنین چیزی خود به خود آمار خرید و فروش مواد را کاهش خواهد داد و کار پلیس نیز راحت تر خواهد شد.

 در مورد کشف حجاب و ولنگاری هم همین گونه است. در ماه‌های اخیر، برخی هنجارشکنان تصور کردند که حکومت از حجاب کوتاه آمده و دیگر آن الزام قانونی وجود ندارد و یا تسامح صورت می‌گیرد. از همین رو، شاهد صحنه های نگران کننده در سطح شهرها بودیم.

حال اگر مردم بدانند که حاکمیت بدون تسامح و مماشات با بی‌بند و بارها و هنجارشکنان برخورد پشیمان کننده دارد، در اینجا قطعاً آمار هنجارشکنان با ریزش قابل توجه روبرو خواهد شد. 

یعنی به صورت خودکار، جامعه هنجارشکنان غربال خواهد شد و در نهایت، افراد لجباز که اصرار به انجام علنی گناه دارند و همچنین موارد سازمان یافته باقی می ماند. 

 از همین رو، اقدامات اولیه به شرط اینکه در مناطق گوناگون شهر باشد و با قاطعیت و بدون توجه به فشار رسانه ای و ... صورت گیرد خود به خود آمار را کم خواهد کرد. 

ابراهیمی، فعال سیاسی

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر