logo
امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۱۷۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان:

روزانه ۲ میلیون لیتر نفت‌گاز در منطقه زنجان توزیع می‌شود

روزانه-۲-میلیون-لیتر-نفت‌گاز-در-منطقه-زنجان-توزیع-می‌شود
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان گفت: روزانه ۲ میلیون لیتر نفتگاز در سطح منطقه تامین توزیع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی موج رسا; حمید حبیبی امروز ۲۴ مرداد ماه در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به افزایش مصرف نفتگاز در حوزه حمل و نقل گفت: نفتگاز مصرفی در بخش‌های مختلف از جمله جابجایی مسافر و کالا‌ها از طریق جاده‌ها، مصرف می‌شود. 

بیشتر بخوانید

وی تحقق حقوق شهروندی ، سازگاری با محیط زیست، افزایش راندمان سوخت خودروها و همچنین افزایش طول عمر متوسط ناوگان حمل و نقل را از مزایای استفاده از این فرآورده عنوان کرد. 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه و اهمیت تامین سوخت بخش کشاورزی گفت: از ابتدای سال جاری بالغ بر 41 میلیون لیتر نفتگاز در بخش کشاورزی مصرف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 11 درصد افزایش همراه بوده است. 

وی تصریح کرد: این سهمیه سوخت به ادوات، ماشین آلات کشاورزی، واحد های مرغداری، دامداری، گلخانه‌ها ، چاه‌های کشاورزی، صنایع تبدیلی و تاسیسات مصرف کننده سوخت تخصیص یافته است. 

حبیبی تصریح کرد: طی سال گذشته به منظور کمک به مدیریت مصرف گاز طبیعی و رفع مشکل ناترازی تولید و افت فشار در روزهای سرد زمستانی و همچنین پایداری مصرف برق در استان زنجان بالغ بر 130 میلیون لیتر نفتگاز به نیروگاه‌های سلطانیه و آریان زنجان ارسال شده شده است. 

وی افزود: سوخت اصلی نیروگاه مذکور گاز طبیعی است ولی به جهت پایداری جریان گاز طبیعی و برق بخش خانگی در برخی از مقاطع زمانی در طول سال از نفتگاز به عنوان سوخت جایگزین استفاده می شود. 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل گرم سال قرار داریم امید است بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق، صرفه جویی بیش از پیش انرژی و یاری شهروندان روز‌های گرم سال را نیز پشت سربگذاریم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان خاطر نشان کرد: مشکلی پیرامون ذخیره سازی و ارسال فرآورده‌های نفتی به نیروگاه‌ها و سایر صنایع سنگین و سبک استان وجود ندارد و کلیه مصرف کنندگان می‌توانند از فصل تابستان نسبت به خرید و ذخیره‌سازی سوخت زمستانی خود اقدام نمایند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر