logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۱۷۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دبیر ستاد بحران فرمانداری ابهر در گفتگو با موج رسا خبر داد:

کمبود تجهیزات آتش‌‌نشانی در شهرستان ابهر

کمبود-تجهیزات-آتش‌‌نشانی-در-شهرستان-ابهر
دبیر ستاد بحران فرمانداری ابهر افزود: در خصوص امکانات و ماشین آلات موجود در آتش‌نشانی‌ها با کمبود روبرو هستیم و این موضوع مختص شهرستان ابهر نیست و ما پیگیری‌های زیادی برای جذب اعتبار انجام دادیم.

علیرضا رجبی در گفتگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: با توجه به اینکه دمای هوا افزایش یافته و به مراتب آن افزایش خطر حریق در مراتع وجود دارد بنابراین این موضوع هم توسط مردم و هم مدیران باید جدی گرفته شود زیرا یک حریق ساده می‌تواند خسارت جبران‌ناپذیری برای محیط زیست در پی داشته باشد.

بیشتر بخوانید

وی تصریح کرد: هدف اصلی اجرای این مانورها در جهت هماهنگی و سازماندهی اعضا برای مقابله و پاسخ به بحران‌ها است.

رجبی افزود: مانور ساعت صفر ابهر با موضوع آتش سوزی و حریق با انتخاب یکی از شرکت‌های ریسندگی منطقه به علت موقعیت مکانی و تولیدات قابل اشتعال و حساس جهت تست آمادگی دستگاه‌ها و گروه های امدادی برگزار شد.

این مسئول تصریح کرد: در این مانور به دستگاه‌های مربوطه اعلام وقوع حریق شد و اعضای ستاد بحران ساعت وقوع و حضور اعضا در صحنه را ثبت کردند و زمان قانونی حضور اعضا مورد بررسی و امتیازدهی قرار گرفت.

دبیر ستاد بحران فرمانداری ابهر افزود: در خصوص امکانات و ماشین آلات موجود در آتش‌نشانی‌ها با کمبود روبرو هستیم و این موضوع مختص شهرستان ابهر نیست و ما پیگیری‌های زیادی برای جذب اعتبار انجام دادیم.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید همواره آمادگی لازم را برای مقابله با بحران داشته باشند، گفت:مسئولان باید در هر لحظه که حادثه‌ای رخ می‌دهد خود یا جانشینی که انتخاب کردند در محل وقوع حادثه حضور پیدا کنند.

رجبی افزود: مدیران واحدهای صنعتی شهرستان باید حساسیت لازم را در زمینه افزایش سطح ایمنی واحد خود داشته باشند و گاهی یک غفلت و بی‌توجهی کوچک می‌تواند خسارت هنگفتی به بار آورد.

وی در پایان یادآور شد: در این مانور مصوب شد جلسه‌ای با هماهنگی دستگاه‌هایی اعم از هلال‌احمر، منابع طبیعی و بخشداری برای دهیاران برگزار شود و آموزش‌ها و نکات لازم برای آنها ارائه شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر