logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۱۶۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

امیدواریم مبادله زندانیان میان ایران و آمریکا منجر به توافق هسته‌ای شود

امیدواریم-مبادله-زندانیان-میان-ایران-و-آمریکا-منجر-به-توافق-هسته‌ای-شود
وزیر مشاور قطر در امور خارجه به توافق اخیر میان ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان و آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های ایران واکنش نشان داد.

به گزارش موج رسا; محمد عبدالعزیز الخلیفی، وزیر مشاور قطر در امور خارجه در گفت وگو با شبکه الجزیره گفت که قطر به حل اختلافات از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز و گفت‌وگو ایمان دارد.

بیشتر بخوانید

وی تاکید کرد که کشورش نقشی محوری در تسهیل روند مذاکرات بین تهران و واشنگتن ایفا کرده است.

الخلیفی خاطرنشان کرد: امیدواریم توافق اخیر میان تهران و واشنگتن منجر به توافق در پرونده هسته‌ای شود.

الخلیفی همچنین تاکید کرد که قبل از رسیدن به این توافق مسئولان قطری سفرهای گسترده‌ای به واشنگتن و تهران داشتند.

به گزارش ایسنا، نمایندگی ایران در سازمان ملل روز پنج‌شنبه در رابطه با اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر آزادی جاسوسان آمریکایی در ازای آزادسازی ۶ میلیارد دلار از پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی به شبکه سی‌بی‌اس اعلام کرد: به عنوان بخشی از توافق همکاری بشردوستانه که با میانجی‌گری یک دولت ثالث حاصل شده است، ایران و آمریکا پذیرفته‌اند که متقابلا پنج نفر را آزاد و آن‌ها را عفو کنند. جابه‌جایی امروز آن‌ها گام ابتدایی حائز اهمیتی در جهت اجرای توافق است.

سی‌بی‌اس به‌علاوه گزارش داد که اگر توافق پیش برود، این زندانیان احتمالا در ماه سپتامبر (شهریور - مهر) به کشورهای خود بازمی‌گردند.

آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا نیز ضمن تائید خبر  آزادی این پنج نفر، آن را گامی مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که آنها به زودی به خانه بازمی‌گردند.

همچنین دفتر نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در واکنش به خبر توافق تهران و واشنگتن طی پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: ما از اخباری مبنی بر آزادی پنج جاسوس آمریکایی و انتقال آن‌ها به حصر خانگی در ایران استقبال می‌کنیم. تا زمانی که آن‌ها از ایران عزیمت نکنند و به عزیزان‌شان نپیوندند، استراحت نخواهیم کرد.

ایسنا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر