logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۱۶۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 9 دقیقه ]
اهم مسائل مطرح شده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان‌های استان زنجان؛

مسئولین اقتصادی با اتخاذ سیاست ارزی لازم تورم موجود را مهار کنند

مسئولین-اقتصادی-با-اتخاذ-سیاست-ارزی-لازم-تورم-موجود-را-مهار-کنند
سفره مردم روز به روز کوچک می‌شود و لازم است تورم مهار شود، فعالیت‌های دولت کنونی در سفره مردم دیده شود مسئولین اقتصادی سعی کنند تا با اتخاذ سیاست ارزی لازم تورم موجود را مهار نمایند.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام محمد‌رضا علی اکبری امام جمعه ماهنشان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح خوبی بوده و متفاوت با دوره‌های گذشته می‌باشد در این خصوص به چند مطلب باید توجه شود اول اینکه حاکمیت ملی از طریق انتخابات اعمال می‌شود یعنی ملت ما از طریق انتخابات درحساس‌ترین مراکز تصمیم گیری کشور حاضر می‌شوند و این بالاترین تکریم ملت بوده و آن هم به برکت خون پاک شهدا حاصل شده است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: یک مجلس خوب و آرمانی ۷۰ درصد در رشد کشور موثر است و تمام مشکلات اقتصادی و مدیریتی کشور به راحتی به وسیله مجلس خوب، قوی و نیرومند حل می‌شود مجلس جای انسان‌های ضعیف و یا با استعداد متوسط نیست مجلس جای انسان‌های قوی عالم و دانشمند با استعداد و توانمند متعهد و متخصص می‌باشد باید این افراد شناسایی شوند و دعوت به حضور و ثبت نام شوند.

امام جمعه ماهنشان گفت: بنده از همه نخبگان انسان‌های با استعداد توانمند متعهد و متخصص دعوت می‌نمایم تا ثبت نام نموده و نظام را در پیشبرد اهداف متعالی یاری نمایند.

مسئولان با قطع چند ساعته برق باعث خسارت عظیم به کشاورزان می‌شوند

وی در ادامه با اشاره به اینکه کشاورزان تولید کنندگان جامعه هستند قطع برق به صورت روزانه و آن هم در فصل گرم سال باعث خسارت عظیم به تولیدات کشاورزی وارد می‌آورد گفت: مسئولین برق استان و شهرستان ها آیا پاسخ شما به شعار سال رهبری که رشد تولید بود قطع برق و از بین بردن تولید است؟ شما بفرمایید چرا و با اجازه چه کسی یا با استناد به کدام کار کارشناسی چنین تصمیم خسارت باری را گرفته‌اید و باعث خسارت عظیم به کشاورزان می‌شوید کشاورز قشر زحمتکش و بی‌ادعا بوده که صدایش را نمی‌تواند به گوش کسی برساند کسانی که تصمیم گرفته‌اند روزانه چندین ساعت برق چاه‌های کشاورزی را قطع کنند باید در مقابل خسارات که زده‌اند مورد محاکمه قرار گیرند لطفاً هرچه سریع‌تر در تصمیم خود تجدید نظر کنید برق چاه‌های کشاورزی را در این برهه زمانی گرم قطع نکنید و باعث خسارت بیشتر نشوید.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به اقدامات روزهای اخیر از سوی نیروهای مسلح کشورمان از الحاق موشک کروز ابومهدی به ناوگان دریایی ایران گرفته تا برگزاری رزمایش اقتدار در آب‌های خلیج فارس گفت: این‌ها تنها یک هدف را دنبال می‌کند و آن هم مخابره پیام هشدار به ارتش آمریکاست برخلاف برخی فضاسازی‌های غرب زدگان داخلی وقتی ناوهای آمریکایی به داخل منطقه در نزدیکی آب‌های سرزمینی ایران می‌آید اتفاقا به معنای منتفی بودن حمله نظامی است و در صورت حماقت و حمله نظامی با چنان عکس العملی مواجه خواهد بود که برای همیشه پشیمان گردد.

وی در بخشی دیگر با بیان اینکه وضعیت معیشتی مردم خوب نیست گفت: سفره آنها روز به روز کوچک می‌شود و لازم است تورم مهار گردد لازم است فعالیت‌های دولت کنونی در سفره مردم دیده شود بنده از همه مسئولین اقتصادی می‌خواهم تا با اتخاذ سیاست ارزی لازم تورم موجود را مهار نموده و اجازه ندهند سفره مردم کوچکتر از این شود و لازم است فعالیت دولت سیزدهم که الحق و الانصاف شبانه روز تلاش می‌کنند در کنار سفره مردم دیده شود و کسانی که توانایی مدیریت ندارند باید کنار گذاشته شوند.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به روز شنبه بیست و یکم مرداد روز حمایت از صنایع کوچک گفت: آن چیزی که در متن جامعه اشتغال و تحرک ایجاد می‌کند همین صنایع کوچک و متوسط می‌باشد صنایع کوچک عوامل تاثیرگذار در شکوفایی اقتصادی اجتماعی جامعه می‌باشند و باید از آنها حمایت شود در پرداخت تسهیلات به آنها دقت شود اولا مطمئن به دست کسانی برسانید که به دنبال ایجاد صنایع کوچک می‌باشد دوماً نظارت بر اجرای صحیح بعد از اعطای تسهیلات بنده از روند موجود اعطای تسهیلات توسط نهادهای مختلف برای حمایت از صنایع کوچک گلایه دارم متاسفانه بدون لحاظ مسائل انجام می‌گیرد‌.

صنایع كوچك یكی از عوامل بسیار تاثیرگذار در شكوفایی اقتصادی و اجتماعی كشور است

حجت‌الاسلام علی موسوی، امام جمعه قیدار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به 21 مرداد روز حمایت از صنایع کوچک گفت:

صنایع كوچك به عنوان یكی از عوامل بسیار تاثیرگذار در شكوفایی اقتصادی و اجتماعی كشور، از اهمیت بسیاری برای دست اندركاران كشور برخوردار می باشد به گونه‌ای كه مقام معظم رهبری از آن به عنوان عامل اشتغال و تحرك جامعه یاد می نمایند.

وی افزود: بزرگ‌ترین کار خیر امروز این است کسانی که سرمایه‌ای دارند ببرند به سمت تولید و در تولید در جهت تحقق شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید سرمایه گذاری کنند هم موجب رونق اقتصادی می‌شود و هم موجب اشتغال جوانان

این دولت که دولت مردمی است مردم انتظار به حقی دارند که مسئولین موانع و مشکلات را از سر راه سرمایه گذاران بردارند و بازه زمانی را برای ایجاد واحدهای تولیدی کوتاه کنند نه اینکه پنج تا ده سال طول بکشد تا یک موافقت اصولی صورت گیرد.

امام جمعه قیدار گفت: از مسئولین دستگاه های اجرایی درخواست می‌کنم جاده را برای سرمایه‌گذاری در تولید هموار کنند و موانع را برطرف کنند و درخصوص حل مشكلات واحدهای صنعتی تلاش کنند و از امور صاحبان صنایع كوچك گره گشائی کنند.

وی در ادامه با اشاره به روز مقاومت اسلامی 23 مرداد گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیست وسوم مرداد ماه، سالگرد مقاومت 33 روزه حزب الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی به‌عنوان روز مقاومت اسلامی نام گذاری شده است. 

حجت‌الاسلام موسوی در ادامه با اشاره به 26 مرداد ماه بازگشت اولین گروه آزادگان 8 سال دفاع مقدس به میهن اسلامی 69 گفت: هرچند که جسم آزادگان دربند بود، ولی هیچ گاه روح و اندیشه بلندشان تسخیر نشد آزاد و آزاده دو واژه هستند اگر چه در نوشتن و تلفظ خیلی به هم نزدیک هستند ولی میان آن دو تفاوت فراوانی است زیرا آزاد به کسی می گویند که اسیر دیگران نباشد اما آزاده کسی است که اسیر نفس خود نباشد و توانسته باشد خود را از اسارت هوای نفس آزاد کند و بر هوای نفس مسلط باشد کسی را که دیگران اسیر کردند اما به خود مسلط است و روح ملکوتی و الهی خودش را در نفس اماره نسپرده است اسیر نیست آزاده است اگرچه آزاد نیست. اما کسی که در زندان نیست ولی خودش از هوای نفس و شهوات هزاران زنجیر به پای خود بسته گرچه آزاد است اما آزاده نیست.

انتخابات مظهر تغییر و تحول و نقش‌آفرینی مردم در تحولات کشور است

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور، امام جمعه خرمدره در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: روز دوشنبه 23 مرداد روز مقاومت اسلامی و سالروز پایان جنگ 33 روزه و اعلام پیروزی حزب‌الله است.

وی افزود: امام خمینی(ره) فرمودند ای ملت‌های مسلم! ای ملت‌های مظلومِ همه كشورهای اسلامی! ای مستضعفین جهان! برخیزید و در مقابل ابرقدرت‌ها بایستید كه اگر ایستادید، این‌ها هیچ كاری نمی‌توانند بكنند.

امام جمعه خرمدره اذعان کرد: امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) فرمودند؛ لبنان و حزب‌الله قهرمان نشان دادند كه با ایستادگى و با همت والا مى‌توان در مقابل اسرائیل ایستاد و اسرائیل را شكست داد. چیزى كه به مخیله بعضى از سیاستمداران كشورهاى اسلامى هم خطور نمى‌كرد، اما اتفاق افتاد، واقع شد، اسرائیل در سایه ایستادگى، مقاومت، توكل به خداى متعال و استفاده از همه ظرفیت و نیروى حزب‌الله و مردم لبنان، شكست خورد. این یك نسخه عمومى و متعلق به همه دنیاى اسلام است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نبود روحیه مقاومت موجب ذلت است؛ افزود: همچنانکه در مراسم یادبود جانباختگان بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، نه تنها محکومیت زبانی نسبت به آمریکا صورت نگرفت، بلکه نامی از آمریکا برده نشد. 

امام جمعه خرمدره با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار کارکنان و خانواده‌های ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ۶۵ هزار کیلومتر دریانوردی در ۸ ماه، افتخاری بی‌سابقه در تاریخ دریانوردی ایران حاصل روحیه انقلابی و حاکمیت نظام جمهوری اسلامی است؛ این دریانوردی در حالی صورت گرفت که قدرت‌های استعماری نه راضی به این اقدام بودند و نه امید به انجام آن داشتند. ثابت شد که به تعبیر رهبر عزیزمان نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند. 

وی اذعان کرد: دریانوردی شصت و پنج هزار کیلومتری ناوگروه 86 ارتش، علاوه بر درس خداشناسی، انقلابی عظیم در حوزه دریانوردی بوده و تضمین کننده امنیت و عزت ایران اسلامی در سراسر جهان بود. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور در ادامه گفت: اعزام ناوهای آمریکایی به خلیح فارس، ناشی از ضعف و انفعال است؛ چرا که همه می‌دانند که حضور ناوهای آمریکایی در منطقه، آن‌ها را در موضع ضعف و انفعال قرار خواهد داد. این کار آنان، در حقیقتت قرار دادن ناوها در تیررس فرزندان عزیز ایران اسلامی است. 

وی تصریح کرد: رونمایی از موشک کروز دریایی ابومهدی توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان و تجهیز نیروی دریایی سپاه و ارتش به این موشک، پاسخ کوبنده و رعب آور در برابر حضور آمریکایی‌ها در خلیج فارس است. 

امام جمعه خرمدره با تقدیر از اقدامات اقتصادی دولت در حوزه‌های زیربنایی و ساختاری مانند راه‌سازی، شهرسازی و واحدهای تولیدی، مجدداً از دولت انتظار می‌رود اقدامات اقتصادی را به گونه‌ای انجام دهد که شیرینی آن در کام مردم نمودار شود. 

وی ادامه داد: همچنین از وزارت بهداشت انتظار می‌رود با افزایش سهمیه دانشجویان پزشکی از معضلات آینده بهداشتی و درمانی کشور جلوگیری کند. اگر چه گام اول این است که همانند کشورهای توسعه یافته و پرهیز از تعارض منافع در حوزه بهداشت و درمان وزیر بهداشت از میان پزشکان انتخاب نشود. همچنانکه در حوزه نرخ‌گذاری خدمات پزشکی، باید از افراد غیر پزشک هم استفاده شود. 

حجت‌الاسلام زاهدی پور با اشاره به پیش‌ثبت نام انتخابات یادآور شد: ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم؛ انتخابات مظهر تغییر و تحول و نقش‌آفرینی مردم در تحولات کشور است و قطعاً تشویق افراد متعهد و توانمند برای ثبت نام در نمایندگی مجلس می‌تواند نقش بنیادین در روند پیشرفت کشور داشته باشد. 

وی افزود: افراد معتمد و تأثیرگذار می‌توانند با دعوت از افراد با تقوا و کارآمد، شور و هیجان همراه با شعور را در انتخابات مجلس رقم بزنند.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر