logo
امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۱۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان:

اجرای طرح توسعه کشت پسته در زنجانرود/ حفاظت از منابع طبیعی باید در بین مردم به فرهنگ تبدیل شود

اجرای-طرح-توسعه-کشت-پسته-در-زنجانرود-حفاظت-از-منابع-طبیعی-باید-در-بین-مردم-به-فرهنگ-تبدیل-شود

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با تاکید بر حفظ منابع طبیعی استان زنجان گفت: حفاظت از منابع طبیعی باید در بین مردم به فرهنگ تبدیل شود و در این راستا رسانه‌ها نقش ویژه‌ای دارند.

به گزارش موج رسا موج رسا; خلیل آقاجانلو امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز در دنیا بحث توسعه پایدار و حکمرانی پایدار در سایه توجه به منابع طبیعی و توجه به محیط زیست است اظهار کرد: باید از منابع طبیعی به نحو احسن استفاده کرده و از تخریب آن جلوگیری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز تخریب منابع طبیعی طبعات زیادی دارد که در حال حاضر این امر در دنیا و کشور ما نیز مشاهده می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان افزود: بخش عمده‌ای از ریزگرد‌هایی که امروز با آن مواجه هستیم منشاء خارجی دارد و بخشی نیز داخلی بوده و ناشی تخریب منابع طبیعی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: باید به این امر توجه کنیم و باید نگاهمان به منابع طبیعی تغییر یابد و حفاظت از منابع طبیعی را سرلوحه کار خود بدانیم.

آقاجانلو با اشاره به اینکه در چهار سال اخیر به بحث منابع طبیعی نگاه خوبی شد گفت: امیدواریم بعد از این نیز به منابع طبیعی نگاه ویژه‌ای شود.

وی به آتش سوزی‌هایی که در استان زنجان اتفاق می‌افتد اشاره و ابراز کرد: این اتفاقات به نوعی ناشی از کم اطلاعی و کم آگاهی و عدم وجود فرهنگ مناسب اتفاق می‌افتد.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه امروز توجه به اقتصاد سبز در دنیا مطرح است بیان داشت: ظرفیت‌هایی که امروز در محیط زیست و منابع طبیعی وجود دارد جای ایجاد اشتغال و رشد اشتغال در کشور وجود دارد و تنوع اقلیمی بسیار خوبی در کشور ما وجود دارد که می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی و ثروتی که امروز در اختیار داریم متاسفانه ارزش گذاری نشده است افزود: اگر در حفاظت از منابع خدادادی انجام نشود این منابع در آینده با چالش مواجه می‌شود.

آقاجانلو به ظرفیت‌های بالای استان زنجان در بحث گیاهان دارویی اشاره و ابراز کرد: در استان زنجان ظرفیت بالایی در این زمینه وجود دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به برنامه توسعه کاشت پسته در استان زنجان بیان کرد: این طرح در زنجانرود در حال اجرا است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر