logo
امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۱۶۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یادداشت؛

پیش به سوى انتخابات

پیش-به-سوى-انتخابات
هرگونه قهر و کناره‌گيرى از حضور در انتخابات، نه تنها مخالف باورهاى دلسوزان اين سرزمين است، بلکه بستر را براى به قدرت رسيدن افراد ضعيف‌تر فراهم می‌کند.

به گزارش موج رسا; از روز گذشته بود که با آغاز پيش ثبت‌نام اينترنتى، فرآيند برگزارى انتخابات کليد خورد و همه آنهايي که آمده حضور در رقابت‌هاى جذاب انتخاباتى هستند، وارد ميدان شده و براى ثبت‌نام تا ۲۳ مردادماه فرصت دارند تا حضور خود را ثبت نمايند.

بیشتر بخوانید

طبق اخبار اعلام شده، در روز اول ثبت‌نام بيش از 7 هزار نفر در درگاه وزارت کشور حاضر شده و فرآيند ثبت‌نام را به انجام رسانده‌اند. اين استقبال کم‌نظير از انتخابات، نويدبخش رقابتی جذاب و تنگاتنگ در اسفندماه براى کسب صندلى بهارستان دارد و در گام اول اميدها را در خلق حماسه‌ای بزرگ در پايان سال براى کشور ايجاد کرده است.

در مورد رخداد بزرگ اسفندماه بايد گفت که انتخابات مطلوب در نظام اسلامى، انتخاباتى با مشارکت همگانى و حضور همه آنهایی که به ايران تعلق دارند خواهد بود. در اين مسير همه موانع براى مشارکت بايد برداشته شود و بايد کارى کرد که به فرموده رهبرى «حتی آن کسانى که نظام را قبول ندارند، براى حفظ کشور، براى اعتبار کشور بيايند در انتخابات شرکت کنند.»

براى اين کار لازم است همه فعالان سياسى و همه آنهايی که حرف و ايده‌ای براى مديريت کشور دارند و معتقدند حضورشان در مجلس می‌تواند گره‌اى از گره‌هاى کشور را بگشايد در اين ميدان وارد شده و ثبت‌نام نمايند. هرگونه قهر و کناره‌گيرى از حضور، نه تنها مخالف باورهاى دلسوزان اين سرزمين است، بلکه بستر را براى به قدرت رسيدن افراد ضعيف‌تر فراهم می‌کند. لذا هرکس علمى و توانى و تجربه‌ای در خود می‌بيند، وظيفه دارد که وارد ميدان انتخابات شود. ميدانی براى خدمت به مردمان اين سرزمين که شايسته خدمت کردن و عشق ورزيدن هستند.

آنچه در روز اول ثبت‌نام رقم خورد حکايت از علاقه‌مندانی بسياري از افراد جامعه براى مشارکت در ساختن کشور دارد، هر چند ممکن است در بررسى صلاحيت‌ها، مشخص گردد که بخشى از اين افراد از صلاحيت‌هاى قانونى لازم برای حضور در انتخابات مجلس شوراى اسلامى برخوردار نيستند. در ميان اين استقبال عمومى بايد تلاش کرد تا بر تنوع و کيفيت‌ها نيز افزود و در پايان این مرحله مشخص گردد که علاوه بر کثرت نامزدهای ثبت‌نامی، با تنوع سياسی‌ـ فکرى و حضور سلایق مختلف مواجه هستیم که اين امر می‌تواند تا جمع بيشترى از رأی‌دهندگان را برای حضور در پاى صندوق‌های رأی آماده سازد.

فعال سیاسی، مهدی سعیدی

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر