logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۱
[ شناسه خبر : ۳۱۶۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون اول قوه قضائیه:

قوه قضائیه از برخورد پلیس با افراد بی‌حجاب سازمان‌یافته حمایت می‌کند

قوه-قضائیه-از-برخورد-پلیس-با-افراد-بی‌حجاب-سازمان‌یافته-حمایت-می‌کند
معاون اول قوه قضائیه گفت: از پلیس در برخورد با افراد نادری که به صورت نظام‌مند و با دریافت پول از خارج کشور به صورت برهنه و بدون روسری و بدون حجاب در خیابان و در ملاعام حضور دارند، حمایت خواهیم کرد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمد مصدق امروز ۱۶ مرداد ماه در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار داشت: امروز کشور جمهوری اسلامی ایران در مرحله حساسی به لحاظ پیشرفت‌هایی که در طول سال‌ها داشته و اصرار دشمنان برای جلوگیری از این پیشرفت‌ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: امسال انتخابات بزرگ مجلس و خبرگان را در کشور پیش‌رو داریم، و امروز اتاق فکر دشمن در حال برنامه‌ریزی برای دو قطبی سازی در کشور است. 

معاون اول قوه قضائیه گفت: دشمن در تلاش است تا بین سه قوه اختلاف‌افکنی کند و این تحلیل نیست و به شدت در این راستا تلاش می‌کند. اما همه ما باید حواسمان جمع باشد که در زمین دشمن بازی نکنیم. دشمن هر روز یک بهانه درست می‌کند و قوه قضاییه و دولت را درگیر می‌نمایند.

وی تصریح کرد: سال گذشته یک سال متفاوت برای کشور بود مسائلی همچون اغتشاشات برای قوه قضاییه پیش آمد اما خداوند را شاکریم که با تاثیر از رهنمون‌های مقام معظم رهبری و مدیریت ریاست قوه قصاییه عزتمندانه از این قضیه عبور کردیم و دشمن نیز از این امر تعجب می‌کند. با این حال در این راستا از تمام نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و سربازان گمنام، نیروهای خدوم بسیج مردمی تشکر می‌کنم. 

حجت‌الاسلام مصدق با بیان اینکه امروز سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه نیروهای مسلح همدل و متحد هستند افزود: دشمنان هر روز بهانه‌ای درست می‌کنند اما باید حواس ما جمع باشد. یکی از موضوعاتی که امروز همگان را درگیر کرده‌ است برخورد با بی‌حجابی است. 

وی تصریح کرد: باید از این تربیون اعتراف کنم در خصوص موضوع حجاب در این چهل و اندی سال همه ما کوتاهی کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام مصدق با اشاره به اینکه در کتابی مجموعه قوانین در خصوص حجاب و عفاف کاملا موجود است تصریح کرد: سال ۱۳۶۴ به بعد ۹ قانون و ماده در خصوص بدحجابی وجود دارد و از سال ۷۶ به بعد ۹ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی وضع شده است.

معاون اول قوه قضائیه خاطر‌نشان کرد: اینکه بخواهیم قانون را به روز‌رسانی کنیم ایرادی ندارد و از دولت و مجلس و قوه قضاییه تشکر می‌کنم تا لایحه به نتیجه برسد اما نباید ما منتظر بمانیم.

وی گفت: در حال حاضر قانون در کشور وجود دارد و وزرای آموزش عالی از ۴۰ سال پیش تا الان باید جواب دهد که در خصوص قوانین حجاب برای دانشجویان در دانشگاه‌ها چه کرده است؟ آموزش و پرورش پاسخ دهد در طول ۴۰ سال چه کرده است؟ 

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه اگر در طول ۴۰ سال گذشته برای برخورد با بی‌حجابی اقدامی انجام می‌دادیم نتیجه می‌رسید افزود: اگر خود مردم به این موضوعات ورود می‌کردند و خود مردم تذکر می دادند اوضاع چنین نمی‌شد، اما این روحیه الان در مردم نیست چرا که خودمان آن را ایجاد نکرده ایم.

حجت‌الاسلام مصدق با اشاره به اینکه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر زمانی در خصوص این موضوع موفق است که این فرهنگ در مردم ایجاد می‌شد ادامه داد: باید این فرهنگ در مردم ایجاد می‌شد که خودشان رفتاری نشان دهند که از این نوع حجاب راضی نیستند.

وی اذعان کرد: هستند افراد بسیار نادری که به صورت نظام مند از خارج پول میگیرند تا به صورت برهنه و بدون روسری در خیابان و در ملا عام حضور داشته باشند؛ حتما قوه قضاییه و پلیس باید با آن‌ها برخورد کند و حتما در این راستا از پلیس در برخورد با افرادی که نظامند بی حجاب و برهنه وارد ملا عام می‌شوند حمایت خواهیم کرد.

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد مردم را به دو بخش تقسیم کند اما مردم ما متدین هستند و ایثارگرند و ۸ سال جنگ را مدیریت کرده‌اند اما دشمن در بین مردم نفود می‌کند و مسئله درست می‌کند، باید حواسمان به یژه امسال که کارهای بزرگی داریم جمع‌تر شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر