logo
امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۱۶۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

بنیاد مسکن در روستای پایین کوه زمینی واگذار نکرده است

بنیاد-مسکن-در-روستای-پایین-کوه-زمینی-واگذار-نکرده-است-
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان گفت: بنیاد مسکن روستای پایین‌کوه به هیچ کدام از همکاران زمینی واگذار نکرده است، زمین‌ها بر اساس ضوابط و مقررات واگذار شده و اسناد موجود است.

به گزارش موج رسا; رضا خواجه‌ای امروز ۱۶ مرداد ماه در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان اظهار داشت: در حدود ۹۰۵ روستا در استان وجود دارد و برابر قانون بنیاد مسکن متعهد به تهیه طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: طرح هادی در ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان انجام شده است و برای روستاهای پایین ۲۰ خانوار نیز در ۶۰ روستا این طرح در دست مطالعه قرار دارد. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: خوشبختانه تا حال حاضر طرح هادی ۴۲۰ روستا در استان بازنگری شده و امسال نیز در ۱۲۰ روستا این امر انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حدود ۲۸۰ روستا نیز باید بازنگری طرح هادی انجام گیرد تصریح کرد: اگر این امر امسال در ۱۲۰ روستا انجام شود بقیه روستاها در سال بعد بازنگری خواهد شد. طرح متناسب با زمان در حال پیشروی است. 

خواجه‌ای با اشاره به اینکه برای ۸۵ هزار سند روستایی صادر شده گفت: در روستاهایی که سند صادر نشده مشکلاتی از قبیل اوقافی و ورثه‌ای بودن مانع صدور سند شده است. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره اینکه در کشور در سال ۲۵۰۰ سهیه صدور سند وجود دارد گفت: در بحث صدور سند روستایی استان زنجان رتبه اول را در کشور دارد و تلاش می شود این رتبه در استان حفط شود.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه در ۶۰ روستای فاقد دهیاری نیز در حال ایفای نقش هستیم و خوشبختانه استان زنجان تنها استانی است که در آن طرح منظومه ابلاغ شده است اذعان کرد: در بخشی این منظومه در حال اجرا است.

وی در ادامه خاطر‌نشان کرد: طبق تبصره ۱۶ در حدود ۱۸۰ میلیارد تومان برای اشتغال در روستاها پیش بینی شده است. و به ازای هر نفر و هر طرح نیز ۳۰۰ میلیون تومان با شرایط اعلامی اختصاص داده شده است و ۱۷۶ طرح نیز به مرحله اجرا رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه تا امروز ۵۸ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در استان مقاوم شده است گفت: استان زنجان رتبه برتر کشوری در بحث مقاوم سازی مسکن روستایی را دارد و از سال ۹۷ به بعد در رتبه اول قرار گرفته و با سایر استان‌ها در حال رقابت است.

وی با اشاره به اینکه عملا نفع خدمات به منطقه و مردم می‌رسد بیان کرد: از سال ۸۴ که طرح ویژه بهسازی روستایی انجام شده اتفاقات خوبی رخ داده است و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۱۰ قالب مقاوم سازی مسکن استان را انجام دهیم.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه ۱۵۳ روستا در استان بر روی گسل قرار دارد گفت: تنها ۴۰ درصد این مسکن‌ها مقاوم سازی شده و می‌طلبد که بحث مقاوم سازی را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث مسکن شهری زیر ۱۰۰ هزار نفر به جز ابهر و زنجان در محدوده فعالیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است گفت: تا امروز در بحث مسکن شهری ۲ هزار واحد مسکونی در دست ساخت توسط بنیاد مسکن قرار دارد و در مقاطع مختلف پیشرفت کرده است و بیش از ۱۰۰۰ واحد نیز در دست طراحی قرار دارد.

خواجه‌ای با بیان اینکه به وسیله تعاملی که با مجموعه راه و شهرسازی در بحث نهصت ملی مسکن داشته‌ایم، خاطر‌نشان کرد: پروژه ۳۶۰ واحدی زنجان و ۶۰۰ واحدی ابهر استارت خورده و به فراخور زمان پیشرفت فیزیکی برابر با برنامه زمان بندی پیش می‌رود‌.

وی با بیان اینکه اتمام این پروژه‌ها نیازمند مشارکت مردم است افزود: تامین منابع مالی بر عهده مردم است و هر چه مردم همراه بودند پروژه پیشرفت فیزیکی بهتری یافته است.

وی در پاسخ به سوالی بیان کرد: در روستاهای اطراف به غیر از پایین‌کوه، بنیاد مسکن دارای زمین است.  

خواجه‌ای ادامه داد: در روستای حسن ابدال فعلا بنیاد مسکن زمینی به کسی واگذار نکرده چراکه سند زمینی به اسم بنیاد مسکن زده نشده است، ساخت‌وسازهای انجام شده نیز تکلیفی برای بنیاد مسکن ندارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان در خصوص روستای پایین کوه نیز اذعان کرد: در این روستا نیز مجموعه بنیاد مسکن به هیچ کدام از همکاران زمینی واگذار نکرده است، زمین‌ها بر اساس ضوابط و مقررات واگذار شده و اسناد موجود است. واگذاری‌های انجام شده نیز قبل از سال ۹۶ بوده و بعد از آن واگذاری و خام‌فروشی ممنوع شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در روستای دو اسب نیز زمین‌ها از دست متصرفان حفظ و حراست شده است و زمین‌های پایین کوه نیز به اشخاصی که از قبل متقاضی بودند واگذار شده است.

وی با اشاره اینکه اگر تخلفی صورت گرفته بود باید پاسخگو بود ادامه داد: اما اگر روال قانونی باشد جایی برای پاسخگویی نیست.

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر