logo
امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۱۵۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان:

۴۳ درصد از مهارت آموختگان فنی و حرفه ای مستقیما وارد بازار کار می‌شود

۴۳-درصد-از-مهارت-آموختگان-فنی-و-حرفه-ای-مستقیما-وارد-بازار-کار-می‌شود
مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای استان به لحاظ بالا بردن سطح دانش و تجربیات افراد اقدام به تشکیل دوره‌های مختلف کرده است گفت: ۴۳ درصد از مهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای مستقیما وارد بازار کار می‌شود.

به گزارش موج رسا; محمد رضا انصاری در نشست خبری با اصاب رسانه که در 15 مردادماه در سالن اجلاس سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار شد اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای وظیفه تعلیم و تربیت نیروی ماهر را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: طبق رصد‌های انجام شده بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی در فنی و حرفه‌ای  ۴۰ درصد اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان عنوان کرد: ماهیت آموزش‌ها مهارت محوری است و 75 درصد آموزش‌ها بر اساس استاندارد عملی و 25 درصد تئوری یا همان عمومی بوده و هدف از سنجش صلاحیت بنگاه‌های اقتصادی ارتقای مهارت‌های شغلی در استان است.

انصاری گفت: آموزش‌ها و ارتقای مهارت‌ها بر مبنای نیاز‌های شغلی در استان اجرا می‌شود  و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای علاوه بر مراکز شهر‌ها شامل تیم‌های سیار است که بر طبق اعلام نیاز داوطلبان در مرکز فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود.

وی ابراز کرد: هدف از برگزاری مسابقات به منظور ترویج فرهنگ مهارت و ارتقایمهارت‌های شغلی است و هدف نهایی ایجاد اشتغال در کنار آموزش عملی برای داوطلبان می‌باشد.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان تاکید کرد: بیکاری نقطه آسیب پذیر برای هر فرد در جامعه است و در کنار کار باید اشتغال را نیز مد نظر داشت هدف سازمان فنی و حرفه‌ای استان آموزش معتادین بهبود یافته، زنان سرپرست کار و کودکان کار است.

انصاری عنوان کرد: هدف ایجاد اشتغال بر اساس استاندارد‌های بین المللی است که برای ورود به بازار کار باید تجربه در محیط واقعی کارانجام گیرد و فنی حرفه‌ای زمینه را به وجود آورده تا همه برنامه‌های ما دقیقاً بر فرآیند اشتغال در جامعه پیش رود.

وی تصریح کرد: هیچ محدودیتی در حوزه آموزش بین خواهران و برادران وجود ندارد و آموزش‌ها طبق تقاضا محور بودن در دوره‌های آموزشی انجام می‌شود.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان تاکید کرد: برگزاری دوره‌های ملی مهارت کارگری با موضوعات گروه ماشین کاری تراش CNC و فلز CNC جوشکاری SMAW،  گاز محافظ co2 گاز محافظ آرگون گروه فنی مهندسی طراحی قطعات صنعتی به کمک نرم افزارهای سالیدورک، طراحی قطعات صنعتی به کمک کتیا ، برنامه نویسی PLC طراحی سازه با استفاده ار نرم افزارهای Etabs و safe  زیر نظر اداره فنی و حرفه‌ای استان انجام می‌شود.

انصاری گفت: دوره‌های پر طرفدار سازمان فنی و حرفه‌ای استان عبارتند از: رشته‌های برق، الکترونیک، رباتیک، جوشکاری، مکانیک خودرو، کامپیوتر و برق خودرو،  صنایع دستی، قلم زنی، صنایع مس،  الماس تراشی،  طلا و جواهر سازی، دوره‌های تخصصی امنیت شبکه و آینه کاری می‌باشد.

وی تصریح کرد: علاوه بر ترویج فرهنگ مهارت آموزی اهدافی چون پایش سنجش سطح کیفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت رسمی و غیر رسمی در وزارت آموزش و پرورش،  ارتقا دانش و مهارت نوجوانان، بستر سازی برای حضور در مسابقات آزاد ملی و بین المللی، بستر سازی برای شناسایی و مشاغل و مهارت‌های مورد نیاز جهت ساختن آینده شغلی که همان مسیر حرفه‌ای شغلی را شامل می‌شود.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان عنوان کرد: ضرورت یادگیری و آموزش یک تکنولوژی جدید که تازه وارد عرصه بازار و بنگاه‌های اقتصادی شده که تمام کارهای مربوط به کیفیت تولید و بهره‌وری وابسته به دستگاه‌های جدید و نیروی انسانی آموزش دیده است.

انصاری گفت: اگر نیروهای انسانی آموزش‌های لازم جهت به کارگیری تکنولوژی جدید را نداشته باشند و در این حوزه توانمند نباشند همین امر باعث بیکاری کارگران و افزایش نرخ بیکاری در زمینه‌های مختلف می‌شود.

وی اضافه کرد: دوره‌های مد نظر بنا به نیاز، استقبال و درخواست داوطلبان در نظر گرفته می‌شود و با توجه به اینکه دوره‌های در نظر گرفته شده  دارای ماهیت غیر رسمی و تقاضا محور است.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: طرح تابستانی که زیر نظر اداره فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود طرحی است که برای اولین سال برای دهک‌های یک تا پنج درآمدی جامعه، با هدف استفاده از ظرفیت‌های آموزشی رایگان برای دهک‌های کم درآمد در جامعه است.

انصاری افزود: سامانه سام، سامانه‌ای مختص شناسایی و جذب استادکاران مهارتی است و همچنین طرح ویژه دانشجویان بوده که در کنار رشته اصلی خود مهارت‌های ویژه یاد می‌گیرند و قرارداد‌های نیز با دانشگا‌ه‌های استان برای مهارت آموزی انجام شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر