logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۱۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یک کارشناس رسانه:

جای خالی تحلیل و نرم خبر در رسانه های زنجان احساس می شود/محتوای مطبوعات زنجان نیاز مخاطب را تامین نمی کند

جای-خالی-تحلیل-و-نرم-خبر-در-رسانه-های-زنجان-احساس-می-شود-محتوای-مطبوعات-زنجان-نیاز-مخاطب-را-تامین-نمی-کند

یک کارشناس رسانه گفت: جای خالی تحلیل، مقاله،اخبار تولیدی و یادداشت های مناسب در رسانه های استان به شدت احساس می شود.

جعفر محمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت:بررسی مشکلات و وضعیت رسانه های استان زنجان نیازمند کار کارشناسی و برگزاری میزگردهای متعدد است.

وی با بیان اینکه رسانه های محلی استان دارای وجه اشتراک هستند، ادامه داد:این شرایط برگرفته از شرایط عمومی جامعه است.

این کارشناس رسانه با اشاره به اینکه نواقصی که در فرهنگ عمومی جامعه وجود دارد به رسانه های استان نیز سرایت دارد،تصریح کرد: رسانه های استان تابعی از شرایط جامعه هستند.

محمدی بیان داشت: مردم استان کمتر به مقوله فرهنگ در سبد خانوار خود توجه می کنند و شاید 70 هزار نفر در کنسرتی که در شهر برگزار می شود، شرکت کنند اما حاضر نیستند 50 هزار تومان به بخش فرهنگی سبد خانوار برای خرید کتاب اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه از طرفی دیگر مطبوعات استان دارای محتوای مخاطب پسند نیستند، افزود: امروز مخاطب اخبار مورد نظر خود را از کانال های مختلف و به سرعت دریافت می کند و منتظر انتشار روزنامه یا مجله نمی ماند.

این کارشناس رسانه گفت: امروز صدا و سیما،کانال های ماهواره ای، اینترنت و شبکه های مجازی دسترسی به اخبار روز را سرعت بخشیده است و عملا مخاطب نیازی به مراجعه به روزنامه های محلی ندارد.

محمدی با بیان اینکه مطبوعات باید از بخش سخت خبر خارج شده و بیشتر به نرم خبر بپردازند تا محتوای تولیدی آنها خریدار داشته باشد، افزود: سخت خبر امروز برای مخاطب جذابیت ندارد.

وی ادامه داد: باید محتوایی توسط مطبوعات استان تولید شود که نیازهای مخاطب را برآورده کرده و مطابق با سلیقه آن ارائه شود.

این کارشناس رسانه بر ضرورت خانه تکانی در مطبوعات استان تاکید کرد و گفت: جای خالی تحلیل، مقاله،اخبار تولیدی و یادداشت های مناسب در رسانه های استان به شدت احساس می شود.

محمدی ادامه داد: نشریات باید خطوط خود را مشخص کرده و اگر در زمینه خاصی فعالیت می کنند،برای مخاطب خاص خود خبر خوب داشته باشند.

وی با بیان اینکه مخاطب روزنامه اقتصادی خاص است همانگونه که مخاطب رسانه ورزشی به دنبال برخی اخبار خاص حوزه خود،گفت: باید مطبوعات نیازهای مخاطبان را در نظر گرفته و محتوای مورد پسند مخاطب را تولید کنند.

این کارشناس رسانه ادامه داد: باید رسانه ها به مخاطبان آگاهی دهند تا مخاطب نیاز خود را از طریق رسانه برآورده کند.

محمدی تصریح کرد: باید اصحاب رسانه و مطبوعات خود را جای مخاطب قرار داده و از این منظر متناسب با نیاز آنها، به تولید محتوا بپردازند وگرنه پوشش اخبار رسمی و سخت خبر نمی تواند گره گشای مشکلات باشد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر