logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۹
[ شناسه خبر : ۳۱۵۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

خرید تضمینی بیش از ۱۳۳ هزار تن گندم در شهرستان خدابنده

خرید-تضمینی-بیش-از-۱۳۳-هزار-تن-گندم-در-شهرستان-خدابنده
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم از سطح مزارع شهرستان خدابنده برداشت شود گفت: تاکنون ۱۳۳ هزارو ۲۰۳ تن گندم از کشاورزان این شهرستان خرید تضمینی شده است.

علیرضا اسداللهی در گفتگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه شهرستان خدابنده رتبه اول تولید گندم در استان را دارد اظهار داشت: تا شامگاه روز گذشته ۱۳ مرداد ماه، ۱۳۳ هزارو ۲۰۳ تن گندم از کشاورزان این شهرستان خرید تضمینی شده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه ۱۴ سیلو و مرکز خرید گندم تصمینی در شهرستان خدابنده فعال است افزود: بیشترین میزان خرید نیز توسط سیلوی زرین پیمان و کندو و سیلوی گرماب انجام شده است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم از سطح مزارع شهرستان خدابنده برداشت شود.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه گندم اجازه خروج از استان را ندارد اذعان کرد: اما گاها گندم از مرز‌های شهرستان به استان‌های همجوار خارج می‌شود اما باید این نکته را متذکر شد که گندم خروجی در هر استانی که تخلیه شود به اسم کشاورزان شهرستان خدابنده ثبت می‌شود چراکه طبق پهنه‌بندی نام و کد ملی کشاورز هر منطقه کاملا مشخص است. 

اسداللهی با اشاره به اینکه امسال ۱۲۵ هزار هکتار از اراضی خدابنده به کشت گندم دیم اختصاص یافته است، خاطر‌نشان کرد: پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های شهرستان نیز به کشت آبی گندم اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان خدابنده بیشترین میزان تولید گندم را دارد و حساسیت بر روی تولید این محصول استراتژیکی بالا است. با این شرایط میزان سن‌زدگی نیز بسیار پایین بوده و زیر نیم درصد است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر