logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۱۵۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
آغاز هوچیگری خبری برخی با ترفند‌های مختلف همزمان با نزدیک شدن به ایام انتخابات؛

کشتی سوراخ شده را تعمیر و اصلاح می‌کنند نه عزل سکاندار آن!

کشتی-سوراخ-شده-را-تعمیر-و-اصلاح-می‌کنند-نه-عزل-سکاندار-آن!
با نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی هوچیگری خبری برخی با ترفند‌های مختلف آغاز شده تا با جلب نظر مردم؛ بتوانند سکان‌دار یکی از صندلی‌های مجلس باشند.

به گزارش موج رسا; با نزدیکی به ایام انتخابات یکی از هوچیگری خبری که شکل می‌گیرد مختص برخی سیاستمداران تازه به دوران رسیده است؛ برای اینکه از قافله عقب نمانند و بتوانند صاحب یکی از کرسی‌های بهارستان باشند سر از لاک خود بیرون می‌آوردند و به فکر مردم می‌افتند، تا با وعده‌ وعیدهایی، راهی مجلس شوند.

بیشتر بخوانید

که در این میان گسترش موج خبر سازی برخی با نزدیکی به ایام انتخابات مجلس یک‌باره به اوج می‌رسد فرضا سعی می‌کنند روستایی را به شهر ارتقا دهند، از «نانی که آجر می‌شود» همزمان با معاندین روایت کنند، به نحوی که انگار در طول دوره ۴ ساله مسئولیتی اصلا از این موضوعات خبری نبوده! با کنایه و لحن تمسخر مسئولان، خود آگاه و ناخودآگاه خط بی‌اعتمادی به مسئولان را پی می‌گیرد و یا با اطلاع از موضوع برکناری و تعویض مسئولی، به رئیس جمهور اخطار می‌دهد که به فکر مردم باش و فلان شخص را برکنار کن! تا اگر فردا روزی مسئولی از سمت خود برکنار شد این موفقیت را به نام خود صادر کنند تا مثلا در ذهن مردم برای خود بازی برد بردی به راه بیاندازند.

شاید در نظر عده‌ای این‌ ترفند‌ها صرفا چند کلمه است، اما این حاصل نگاه تحلیلی نگارنده است با اتکا به دلایل خودش. 

با همه این‌ها در یک مثال، موج انتقادات و اعتراضات؛ از محو شدن سرمایه و زندگی مردم، زمان دولت قبل با قلاب صیادی بورس به حدی بالا گرفت که حتی یکی از دلایل پیگیری به جد محاکمه رییس جمهور قبلی طی وصول شکایت‌های مردمی به کمیسیون اصل نود، همین اقدام دستوری و پر از شبهه دولت قبل بود. که باید پرسید نتایج سه سال پیش پیگیری محاکمه رئیس دولت قبل که خبر از آن داده شده بود به کجا رسید؟

بار دیگر با روی کار آمدن دولت مردمی و محرومان که چندین ماه به ارائه سخنرانی‌های انتخاباتی، تبلیغ و فعالیت برای جلب رأی مردم شد، اعتماد‌ها در این دولت سرشار از کرامت و صداقت نه تنها جلب شد، بلکه امید در اصلاح امور و بازار در دلها زنده شد، به نحوی هموطنان این اطمینان خاطر را یافتند که حداقل در بازار سرمایه فعلی تحت نظارت مسئولین، تحرکات و سیگنال‌های منطقی بر اساس شاخص‌ها پیش خواهند رفت و دیگر اقدامات دستوری و ریزش‌های حاصل از تصمیمات یک شبه آسیب‌رسان به سرمایه مردم و جبران کسری سرمایه از جیب مردم و ... رخ نخواهد داد که متاسفانه بار دیگر ریسک اعتماد بر تصمیمات ضعیف دولت دامان‌گیر مردم شد.

تجربه‌های قبلی نشان داده است که با حذف صورت مسئله، نمی‌توان روال را اصلاح کرد، شاید بیم سکانداری از دست دادن میز مسئولیت چند صباحی رنگ سبز نمادین به بازار ببخشد! اما صرفا این گفتمان‌ها رنگ و بوی جریان‌سازی و تیتر اخبار قرار گرفتن را دارد و پیشنهاد می‌شود بجای ابراز خشنودی از بازتاب خبر مبنی بر تذکر حذف رییس بورس در رسانه‌ها، خبر از استفاده ابزار و قدرت ورود و تحقیق و تفحص نمایندگان به سازگار سازمان بورس و تصمیمات پشت پرده آن استفاده و رسانه‌ای شود، زیرا کشتی سوراخ شده را تعمیر و اصلاح می‌کنند نه عزل سکاندار آن!

امید است با کشف و اصلاح حفره‌های نشت و خروج سرمایه مردم، اقداماتی نتیجه بخش و به نفع سرمایه و بازگشت روال طبیعی به بازار سرمایه و بورس انجام شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر